FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > O categorie concentrata in mainile brandurilor mari

O categorie concentrata in mainile brandurilor mari

Produsele de curatat geamuri reprezinta o categorie influentata puternic de actiunile companiilor straine, in care marcile private ale retailerilor sunt abia pe locul al patrulea. Cei mai mari producatori sunt Henkel, Colgate-Palmolive si Interstar Chim, care detin pozitii de top pe piata de o perioada lunga de timp.
Ele sunt urmate in clasament de catre furnizorii de marci private pentru retaileri si de catre Yaren Import Export (producatorul Kamar), primii cinci jucatori cumuland o cota valorica de aproape 85% in vanzarile realizate in retail.

Asadar, vorbim despre o piata concentrata, lucru confirmat si de cota valorica detinuta de primele cinci branduri dupa vanzarile in retail, de aproape 84%: Clin, Ajax, Rivex, marcile private si Cif. In clasamentul vanzarilor in volum apare o schimbare in dreptul ultimei pozitii, unde regasim brandul Kamar din portofoliul Yaren Import Export. Compania ocupa, de altfel, aceeasi pozitie in topul producatorilor din categorie, atat dupa vanzarile in valoare cat si in volum.

Distributia categoriei in retail este una echilibrata, in linie - de altfel - cu trendul intregii piete FMCG: 51,5% din vanzarile valorice in retail sunt realizate in magazine de tip hypermarket, supermarket si discounter. In comertul traditional, cel mai important segment pentru vanzarile din categorie este cel al magazinelor medii (intre 21-40 mp), cu o cota de 18,5%, acesta fiind urmat de magazinele mari (de peste 40 mp), cu 16,6%. Nu este de neglijat nici importanta magazinelor alimentare mici (sub 20 mp) in categorie, acestea realizand 13,4% din vanzarile de produse de curatat geamuri in retail, la nivelul anului 2011.

Categorii cu potential de asociere la raft:

  • produse de curatat gresia si faianta;
  • produse de curatat toaleta;
  • produse de desfundat tevi.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content