FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Nu taiati copacii inainte de a vedea padurea

Nu taiati copacii inainte de a vedea padurea

Am recitit editorialul pe care l-am scris in numarul trecut al revistei in incercarea de a evalua starea de spirit a industriei din ultimele luni. Incheiam atunci spunand ca la nivelul comertului cu bunuri de larg consum „speranta” este ceva mai ridicata decat in alte industrii si se pare ca nu eram departe de adevar. Un comunicat recent al GfK spunea ca, in primele sase luni ale acestui an consumul casnic, in moneda nationala, a crescut cu 17 procente. Este adevarat ca la aceasta crestere a contribuit si majorarea preturilor, dar nici volumele achizitionate n-au stat pe loc.

Una peste alta, furnizorii continua sa desfasoare campanii si sa lanseze produse, iar activitatea promotionala din magazine este de-a dreptul coplesitoare, uneori la limita distrugerii credibilitatii marcii. Daca este bine sau rau, aceasta va fi o concluzie „post-criza”, deocamdata asa au gandit comerciantii ca este corect sa reactioneze pentru a veni in intampinarea unor cumparatori care, brusc, nu mai deviaza de la lista facuta acasa.
De fapt, nu cred ca cineva stie cu exactitate ce are de facut, in afara lucrurilor de bun simt. Si nici nu putem trage concluzii cu pretentie de adevar general valabil doar din experientele proprii.

Dar, cum buna parte a anului a trecut, putem sa analizam ce s-a intamplat pana acum la nivelul intregii industrii de retail si FMCG si sa incercam sa intelegem ce ne asteapta in continuare. Iar Magazinul Progresiv si-a propus sa va ofere aceste analize la proxima conferinta pe care o va organiza, pe 22 octombrie, la Bucuresti. Companiile de cercetare de retail si consumator vor incerca sa arate si sa explice fenomenele aparute in comertul anului 2009 pe baza datelor de vanzari si studiilor efectuate in teren.

Mi se pare esential ca, in momentul pregatirii anului 2010, sa avem o privire generala asupra a ceea ce s-a intamplat in acest an. Pentru ca tendintele aparute acum vor continua sau se vor amplifica si in viitor, iar producatorii si comerciantii trebuie sa tina cont de ele si de impactul lor asupra cumparatorului si consumatorului. Toate acestea, corelate cu propriile experiente si informatii, pot contribui la o mai buna predictibilitate a lunilor ce vin.

Daca se spune, de obicei, ca nu se vede padurea din cauza copacilor, cred ca mai ales acum este obligatoriu sa vedem cum arata padurea, ca sa stim ce sa facem cu copacii.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content