FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Nielsen: 4 din 10 romani aloca un buget mai mic cadourilor de sarbatori

Nielsen: 4 din 10 romani aloca un buget mai mic cadourilor de sarbatori

In acest an comparativ cu 2010, 43% dintre consumatorii romani sunt dispusi sa cheltuie mai putin pe cadourile de sarbatori, arata un studiu Nielsen realizat recent la nivel global, fiind intervievati online consumatori din 56 de tari.

Potrivit datelor publicate de Nielsen, in topul tarilor in care consumatorii intentioneaza sa cheltuie mai putin pe cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna din acest an se afla Portugalia, unde 67% dintre respondenti au declarat acest lucru.

Topul este continuat de Grecia (unde 57% dintre consumatori si-au manifestat aceasta optiune), Irlanda (57%), Ungaria (48%) si Italia (48%). Romania se afla pe pozitia 8 din 10, tara noastra fiind urmata doar de Statele Unite (41%) si Marea Britanie (38%).

Chiar daca traditiile si obiceiurile de sarbatorile de iarna difera de la o tara la alta, incadrarea cumparaturilor intr-un anumit buget este o practica universala. Multi consumatori inca manifesta un sentiment de nesiguranta in ceea ce priveste situatia financiara, lucru care se resimte peste tot in lume, avand un impact semnificativ si asupra bugetelor alocate cumparaturilor de cadouri pentru sarbatori.

Studiul Nielsen mai arata ca aproape trei sferturi dintre consumatorii din intreaga lume (73%) sunt dispusi sa cheltuie aceeasi suma sau chiar mai putin decat anul trecut pentru cadouri. De asemenea, aproape jumatate dintre respondenti (48%) au in plan cheltuieli similare celor de anul trecut pentru cadourile de sarbatori, un sfert vor sa cheltuie mai putin in acest scop, in timp ce 11% dintre consumatori vor aloca bugete mai mari pentru cadourile cumparate in acest an. Alti 15% dintre respondenti au afirmat ca nu stiu inca daca vor cumpara cadouri sau nu au in plan astfel de cumparaturi.

Pe regiuni, consumatorii care au alocat mai multi bani pentru cumparaturile din acest an, comparativ cu 2010, provin din Asia Pacific si Orientul Mijlociu. In ceea ce priveste Europa, aceasta domina topul regiunilor in care cei mai multi dintre consumatori vor sa reduca cheltuielile cu cadourile de sarbatori din acest an.

Cartile, electronicele si hainele, cele mai frecvente cadouri

Categoriile de produse cu cele mai mari sanse sa inregistreze cresteri semnificative ale vanzarilor cu ocazia sarbatorilor de iarna din acest an sunt cartile, articolele vestimentare si electronicele, acestea fiind indicate de peste jumatate dintre respondentii studiului ca fiind primele optiuni de cumparaturi in materie de cadouri. Pentru ele, consumatorii sunt dispusi sa plateasca sume similare celor de anul trecut sau chiar mai mult.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Din punct de vedere al regiunilor, variatia preferintelor pentru cadouri se reflecta in topul celor mai frecvente categorii de produse. Astfel, electronicele sunt preferate in Asia Pacific, jucariile – in America de Nord, cartile – in Europa, in timp ce articolele vestimentare sunt pe prima pozitie in listele de cumparaturi ale celor din America Latina.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content