FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Niciun semn de criza economica la Anuga

Niciun semn de criza economica la Anuga

Nu mai putin de 6522 de companii, din 97 de tari, un spatiu de expunere total de 287.000 mp si 153.000 de vizitatori. Acestea sunt cele mai importante cifre inregistrate la editia din 2009 a celui mai mare targ de produse alimentare din lume, organizat o data la doi ani in Koeln, Germania.

Romania, prezenta modesta

Spre deosebire de editia din 2007, prezenta Romaniei la Anuga 2009 a fost mai restransa, cel putin daca luam ca reper spatiul total de expunere ocupat – standul comun, dar si cele individuale, de 445 mp fata de 532 mp in urma cu doi ani.

In cadrul pavilionului national, organizat cu ajutorul Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, au expus 15 companii: Apiprodex (miere), Artesans del Sucre (dulciuri), Boromir (produse de panificatie), Croco (biscuiti), Ecofruct (fructe confiate), Klevek Factory (conserve), Original Prod (bauturi racoritoare, ape minerale, bauturi alcoolice si produse de panificatie), Riso Scotti (orez, produse de panificatie), Rostar (produse de panificatie), Romdil (produse de panificatie, dulciuri), Rommac Trade (batoane cereale), Sam Mils (paste) si Vascar (conserve).

Restul de opt companii prezente la targ au optat pentru standuri individuale, in cadrul sectiunilor specializate, astfel: Galmopan, cu doua standuri separate, in sectiunile Anuga Fine Food si Anuga Bread&Bakery, Kalpo la Anuga Bread&Bakery, Transavia la Anuga Meat, European Food la Anuga Fine Food si European Drinks la Anuga Drinks, iar Frozen Food Europe, publicatie de specialitate editata de CMG Romania,  la Anuga Frozen Food.

„Impresia generala in urma editiei de anul acesta este ca participarea a fost mult mai ridicata. Toti expozantii mi-au spus acelasi lucru: mai multi vizitatori, mai multe contacte si mai multa „miscare” in sectorul alimentar anul acesta. In plus, standul comun al Romaniei a fost foarte bine organizat, beneficiind de promovare chiar la intrare in targ si pe scarile de la intrarea din hala”, povesteste Roberta Moldoveanu, reprezentanta Koelnmesse in tara noastra.

La capitolul minusuri, „putem vorbi despre marii absenti, care dupa parerea mea au fost reprezentantii industriei de carne din Romania, cu exceptia Transavia. Acelasi lucru as putea sa il spun si despre ape minerale si vinuri, unde cred ca producatorii au optat sa mearga strict la targurile specializate”, mai adauga aceasta.

Opinia reprezentantei organizatorilor este intarita si de experienta companiilor la standuri. De exemplu, Felicia Popa, Import Export Manager Rostar, sustine ca „in cele cinci zile ale targului, standul companiei a fost vizitat de persoane de pe toate continentele, intr-o proportie semnificativ mai mare de cei din Africa. Dintr-un total de 50 de discutii punctuale putem sa vorbim deja de zece relatii materializate”.

Si Oana Suciu, Business Development Manager la Canah, companie ce produce alimente ecologice din seminte de canepa, afirma ca „am venit la Anuga fara a avea trasate asteptari clare si mai degraba din simpla dorinta de a experimenta. Desi nu am avut o pozitionare in hala de produse Bio, asa cum ar fi cerut-o profilul portofoliului nostru, nu pot spune ca au lipsit vizitatorii. Pot spune deci ca prezenta la Anuga s-a dovedit benefica si ca, pe viitor, luam in calcul o noua participare”.

Bulgaria, pavilion national de doua ori mai mare

In ceea ce priveste prezenta la targ a tarilor vecine, Ungaria, Serbia, Croatia sau Bulgaria, au beneficiale si ele de pavilioane nationale, unde au atras mai multi expozanti, exceptie facand Serbia, cu 11 companii, si Croatia cu 13 companii. In dreptul Ungariei, nu mai putin de 48 de companii si-au anuntat participarea, cu prezenta semnificativa in hala de alimente congelate sau in cea de carne.

Bulgaria a reusit sa reuneasca 52 de companii, avand astfel un pavilion dublu ca suprafata comparativ cu cel romanesc, cu participari demne de remarcat in halele de bauturi si delicatese. Ca si spatiu vorbim de Bulgaria cu 636 mp, Ungaria cu 621 mp sau Polonia cu 1958 mp.

Totusi, chiar si asa, tarile din europa de est sunt inca departe de participarea celor cu traditie, cum ar fi Italia care a avut un spatiu de expunere de 21.497 mp.

Impresii generale

Caracterul international al evenimentului este confirmat de cele 84 de procente ale companiilor expozante originare din afara Germaniei, tara prezenta cu 1018 companii. Aproximativ 153 de mii de vizitatori din 180 de tari au calcat pragul complexului expozitional din Köln, un procentaj de 61% al acestora provenind din afara Germaniei.

Un sondaj efectuat de Koelnmesse pe parcursul editiei din acest an a Anuga arata o calitate crescuta a nivelului acestora in comparatie cu editiile trecute si in raport cu asteptarile organizatorilor. 70% dintre cei care au facut obiectul sondajului sunt persoane cu carater decizional in cadrul companiilor pe care le reprezinta in ceea ce priveste sectorul de achizitii, fapt care contribuie decisiv la succesul Anuga 2009.
Desi ridicate, cifrele nu le depasesc, totusi, pe cele ale editiei din 2007.

Chiar si asa, „criza economica nu si-a gasit locul la Anuga”, este de parere Dierk Frauen, Presedinte al Federal Association of the German Retail Grocery Trade (Asociatia Federala Germana de Retail). „Targul a aratat ca sectorul alimentar ramane stabil chiar si in momente dificile. Orice s-ar intampla, oamenii trebuie sa manance, iar prezenta persoanelor de decizie la nivel politic a fost extrem de binevenita” completeaza acesta.

taste09 – competitia inovatiilor

Tot in cadrul targului Anuga sunt prezentate cele mai avangardiste produse in materie de inovatie. „taste09” reprezinta prin urmare pentru buyerii din intreaga lume un barometru al tendintelor, pentru ca prezinta o selectie a celor mai interesante produse inscrise la concurs, in opinia unui juriu alcatuit din jurnalisti de specialitate. Anul acesta s-au inscris in aceasta competitie 350 de companii si nu mai putin de 900 de produse.

Juriul a selectat 53 de produse si concepte care au fost expuse intr-un spatiu special amenajat pe toata perioada de desfasurare a targului si care au fost, de asemenea, incluse intr-un catalog. Castigatorii au fost selectati dupa criterii precum originalitate si calitate si pot fi inclusi in categorii precum produse orientate catre bunastrarea organismului, produse targetate pe anumite grupuri speciale de consumatori, cum ar fi copiii, produse dezvoltate plecand de la concepte precum convenienta sau sustenabilitate si, nu in ultimul rand, produse organice.

Crenvursti din ton, sirop din nuci verzi, ready meal-uri pe baza de couscous cu diferite arome, supa alba gazpacho, ananas pe bat, cereale cu gust de cafea, musli organic cu diferite toppinguri, biscuiti organici cu piper roz... sunt doar cateva dintre produsele care au reusit sa intre in catalogul taste09. 

Prin urmare

Concluzia tuturor este ca, daca in perioada de criza alegi sa nu investesti in reclama, respectiv participare la targ, investitiile pe care le faci in perioada urmatoare, ca sa revii pe piata, sunt mult mai mari si de multe ori fara acelasi efect. Partea plina a paharului este ca cei care au ratat cea de-a 30 editie e celui mai mare targ dedicat industriei bunurilor de larg consum vor avea la dispozitie doi ani de zile sa se pregateasca. Urmatoarea editie Anuga se va desfasura intre 8 si 12 octombrie 2011.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content