METRO Starurile Comunitatii si-a desemnat castigatorul: CONCORDIA Development (P)
Competitia de responsabilitate sociala METRO – Starurile Comunitatii si-a anuntat castigatorul. CONCORDIA Development SRL a castigat premiul de 200.000 de lei, ca recunoastere a eforturilor sale de integrare pe piata muncii a tinerilor proveniti din categorii dezavantajate social.
Brutaria CONCORDIA Development S.R.L. este un model de business social intreprins de Organizatia Umanitara CONCORDIA, care asigura tinerilor din categorii defavorizate social un loc de educatie si pregatire in cadrul brutariei pe care o detine.Tinerii absolventi ai cursurilor pentru meseriile de brutar si patiser din cadrul Scolii de Meserii CONCORDIA pot ramane angajatii Brutariei CONCORDIA, asigurandu-se astfel un circuit complet in vederea integrarii tinerilor pe piata muncii.
Despre competitie
Competitia a fost organizata pentru a marca aniversarea a 50 de ani de operatiuni a METRO Cash & Carry International. Prin METRO – Starurile Comunitatii, compania si-a propus recunoasterea si incurajarea intreprinderilor mici si mijlocii care contribuie la bunastarea comunitatii.
Primele 20 de proiecte votate de catre public au fost validate pe teren de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, partenerul METRO Cash & Carry Romania in dezvoltarea proiectului, si apoi evaluate de un juriu specializat. Juriul, format din lideri de opinie din domenii-cheie pentru competitie a avut apoi misiunea de a evalua proiectele finaliste si de a desemna castigatorul.
Despre finalisti
Companiile finaliste au raspuns, prin intermediul initiativelor dezvoltate, unor necesitati sociale, educationale si de mediu din comunitatile locale. Va prezentam, in continuare, povestile celor 19 proiecte finaliste din competitie:
- „Dar din dar se face rai”
Dl. Leuletu, antreprenor buzoian, isi imparte succesul cu ceilalti prin sponsorizari individuale si institutionale. Prin compania sa, LEU COMEXIM TRANS, acesta ofera sustinere financiara pentru educatia copiilor si se implica in organizarea festivalului local de folclor, sprijinind Spitalul Orasensec Nehoiu si echipele de fotbal din Nehoiu si Siriu.
- „Atelierul de panza”
Proiectul antreprenorial Atelierul de Panza propune solutii pentru incadrarea profesionala a persoanelor cu dizabilitati si protectia mediului. Afacerea sociala ofera locuri de munca persoanelor cu dizabilitati, pentru a le integra pe piata muncii.
- „Salvati inimile pitestenilor: Avem angiograf in Pitesti!”
In 2012, dupa o experienta personala, Constantin Negut s-a hotarat sa organizeze o campanie de strangere de fonduri pentru dotarea Spitalului din Pitesti cu un angiograf. Prin proiectul „Salvati inimile pitestenilor”‚ intreaga comunitate va beneficia de un departament de cardiologie modern din luna octombrie.
- „Conservarea patrimoniului mocanilor saceleni”
De mai bine de 40 de ani, Dan Median se implica in proiecte de mentinere si popularizare a culturii sacelene. Prin societatea sa MEDIAN, arhitectul doreste sa infiinteze un Muzeu al Mocanului Sacelean, care sa ofere un model de gospodarie autentic mocaneasca si expozitii de fotografie cu portul si casele mocanilor saceleni.
- „Dor de carte”
Adriana Radu si Editura Elibris au dezvoltat, in ultimul an, un nou concept de carte pentru copii: cartea personalizata. Initiativa readuce lectura in activitatile copiilor si include o componenta de distribuire gratuita a cartilor in scolile bucurestene, lucru posibil prin sponsorizari private si parteneriate scolare.
- „Mai putini copii abandonati”
Prin Easy Insurance Solutions, Bogdan Orescovici s-a implicat in proiectul Bijuteriile Touched Collection, care functioneaza ca un grup de sprijin prin terapie ocupationala pentru femeile din Bucuresti si ca militant impotriva violentei domestice. Pana in prezent, 130 de mame aflate in dificultate si 160 de copii au beneficiat de asistenta sociala, iar 13 mame au fost implicate activ in productia si distributia bijuteriilor.
- „Multa afectiune”
De doi ani, Raal Mode se implica in programe sociale durabile care urmaresc imbunatatirea sistemului de plasament pentru copii orfani sau abandonati. In plus, Raal Mode a donat Spitalului de pediatrie din Cluj pompe de nutritie si a sponsorizat amenajarea unui parc pentru copii din Cluj.
- „Nu exista limite cand ai astfel de valori”
Ancos Romgrad e un butic din Rahova, Bucuresti. Comunitatea din care face parte magazinul se confrunta cu nevoi sociale si economice, astfel ca cei de la Ancos Romgrad s-au implicat financiar in bunastarea acesteia prin sponsorizari catre gradinitele din cartier, salile de sport si hrana pentru copiii de la Fundatia Ovidiu Rom pe perioada verii.
- „Oamenii conteaza!”
Firma Pram Maya s-a implicat in comunitate printr-o serie de acte caritabile al caror scop este sa amelioreze problemele sociale. Compania ofera alimente bisericii din Plopeni, localnicilor aflati in dificultate financiara si Asociatiei “Voluntarele Sperantei” din Plopeni si sustine sportului prin promovarea Clubului de atletism al orasului Slanic.
- „Rocket Bike Fest - Help Autism”
AS Sport Florescu, comerciant de produse sportive, organizeaza Rocket Bike Fest – Help Autism, competitie anuala de ciclism care promoveaza practicarea sportului in aer liber si educarea publicului in constientizarea problemelor legate de autism. In cele doua editii ale competitiei au fost implicati peste 100 de copii cu dizabilitati, iar banii colectati au fost donati catre Programul National Gratuit de Diagnostic Precoce si Evaluare Complexa in Autism.
- „Un zambet pentru pensionari”
Cei de la Casa de Ajutor Reciproc a Pensionarilor din Deva au infiintat Centrul de zi socio-medical, unde persoanele in varsta au acces la cabinete de medicina generala si la servicii medicale specializate. Asociatia a lansat o intreprindere sociala, un atelier de croitorie si de reparatii incaltaminte, reusind sa creeze 10 noi locuri de munca pentru persoane din grupuri vulnerabile.
- „Cuore Inima de Copil – mereu alaturi de tine”
Patiseria Cuore Inima de Copil este o afacere sociala, prin care Fundatia cu acelasi nume sustine financiar o serie de proiecte sociale cu impact durabil in comunitatea Alba Iulia. Fundatia ofera un centru educativ de zi pentru copii din familii dezavantajate, o casa de tip familial pentru adolescenti, asistenta pentru familii defavorizate si un program de pregatire al voluntarilor.
- „Cutia responsabila cu gatitul acasa”
Cristina si Cristi Tohanean sunt doi tineri creativi care au adus in Romania conceptul „cutia de gatit”, prin care livreaza bucurestenilor ingrediente gata portionate pentru retetele propuse. Exquisite Box SRL foloseste alimente de la producatori locali, propun meniuri echilibrate nutritiv, diminueaza deseurile alimentare si incurajeaza protectia mediului, folosind doar ambalaje 100% reciclabile.
- „La Fierarie «Liber Acces la Cultura » ”
Intr-o perioada in care viata culturala in Suceava era aproape de inexistenta, trei tineri pasionati au deschis pub-ul La Fierarie „Liber Acces la Cultura”, o sursa importanta de culturalizare a sucevenilor, cu peste 300 de evenimente organizate, unele cu peste 500 de participanti.
- „Noi aducem starurile in comunitate”
Restaurantul Flamingo Denta a inceput ca o mica afacere de familie in Timisoara, la inceputul anilor ’90, si a gazduit o varietate de evenimente culturale, de la concerte, la lansari de carte. Pe masura ce Ruga de la Denta a devenit cunoscuta in toata regiunea, proprietarii localului au fost invitati sa se implice in evenimentele culturale regionale.
- „Privileg, un condiment in viata comunitatii"
Privileg Catering, furnizorul oficial al Casei Regale a Romaniei, este o firma bucuresteana de catering cu 65 de angajati. 40 dintre ei erau someri din comuna Pantelimon, Privileg sustinand calificarea lor profesionala. Compania sprijina prin sponsorizari Fundatia Principesei Margareta a Romaniei, Fundatia Motivation Romania si administreaza un adapost pentru caini abandonati.
- „Proiect educational rural, sport-miscare-sanatate”
Demian Efraim Mircea I.I. a investit intr-o sala de fitness dotata cu 15 aparate si care este pusa gratuit la dispozitia scolilor din comunitatile Varadia de Mures si Savarsin, judetul Arad. Compania promoveaza un stil de viata sanatos prin incurajarea practicarii sportului in mediul rural.
- „Sa ne respectam tinerii si seniorii”
In 2013, magazinul alimentar Dac Retail a sprijinit financiar doi tineri casatoriti sa isi deschida propriul magazin. Pentru varstnicii din comunitate, compania a creat un card de fidelizare ca acestia sa poata cumpara pe datorie pana la primirea pensiei si prin care pot beneficia de reduceri.
- „Un gulas cat un oras”
Iablomir SRL din comunitatea Salonta, Bihor, doneaza o parte din venituri, oferind alimente celor nevoiasi, materiale didactice pentru scoala sau sponsorizand renovarea bisericii. Compania a reusit sa intre in Cartea Recordurilor cu un gulas de 5.045 de litri, banii obtinuti din vanzarea portiilor de mancare fiind donati Casei de Copii „Sf. Francisc” din Salonta.
Adaugă comentariu nou