FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Metro Punct: cand magazinul vine la clienti

Metro Punct: cand magazinul vine la clienti

O dovada ca la vremuri noi este nevoie de solutii noi ar putea fi magazinul deschis de Metro la Satu Mare. Nu este un cash&carry in adevaratul sens al cuvantului, asa cum ne-am astepta, ci un magazin de 2.000 de metri patrati, care mizeaza pe apropierea de client: revanzator sau patron horeca.

Care ar fi motivul pentru care comerciantul german ia in considerare un nou format de magazin? Primul si cel mai evident ar fi acela ca formatul standard cash&carry a ajuns la o relativa saturatie, acoperirea fiind omogena la nivel national. Eventuale noi deschideri ar tine mai degraba de oportunitati punctuale, decat de o strategie coerenta.

In al doilea rand, cu siguranta toti comerciantii se gandesc la formule prin care sa fie mai aproape de cumparatori, mai ales in aceasta perioada extrem de dificila economic. Gandirea este de a acoperi zonele cu potential de clienti, venindu-le in ajutor prin proximitate si reducerea sau economisirea substantiala a costurilor de transport. In al treilea rand, un format mai compact de magazin ar putea reduce din temerile clientilor ca, ajungand intr-un spatiu mare, vor fi tentati sa cumpere mai mult decat si-au planificat si atunci prefera sa nu mai mearga deloc la cumparaturi sau sa se reorienteze spre un format de proximitate.

Ipoteza poate fi valabila atat in cazul centrelor cash&carry, cat si in cazul hypermarketurilor de mari dimensiuni. De altfel, in mod evident hypermarketurile de mare suprafata au pus frana expansiunii, preferand sa se orienteze spre formate care economisesc timp si bani cumparatorilor, ca in cazul Carrefour Market.

Vine magazinul la client

Ratiuni de genul celor de mai sus par sa fi stat si la baza dezvoltarii si testarii conceptului Metro Punct. Magazinul este situat pe Drumul Carei, 77-79, la iesirea dinspre vest a orasului Satu Mare. Cu prilejul deschiderii celui de-al cincilea magazin din Bucuresti, la inceputul lunii mai, oficialii Metro au explicat si gandirea din spatele locatiei din Satu Mare. Observand probabil o scadere a frecventei de vizitare a magazinului Metro cel mai apropiat, si anume Baia Mare, oficialii companiei au cautat o explicatie.

Aceasta a fost ca, din ratiuni de scadere a consumului si reducerii costurilor, revanzatorii din Satu Mare nu mai considerau rentabil sa parcurga distanta de 67 de km dintre cele doua orase pentru a se aproviziona de la Metro Baia Mare, in conditiile in care volumul de marfa si valoarea facturilor s-au redus.

Metro a gasit solutia de a veni la clientii sai deschizand Metro Punct. Pe o suprafata de 2.000 de metri patrati, patronii de magazine si spatii de alimentatie publica gasesc produsele de care au nevoie: apa, bauturi alcoolice, bere, dulciuri, conserve, alimente de baza (gen zahar, ulei), cafea, precum si detergenti, produse cosmetice, mancare pentru animale, vesela, birotica, menaj etc. Magazinul are si o zona de alimente proaspete si lactate specialitati.

Sortimentatia a fost restransa la circa 3.000 de produse, ramanand liderii de categorie cu cele mai bune vanzari. „Acest magazin difera de celelalte magazine prin suprafata si sortiment, dar pastreaza toate celelalte beneficii acordate clientilor nostri profesionisti: ofertele promotionale, programele de loialitate, accesul pe baza legitimatiei de client, consultanta specializata”, se arata in comunicatul oficial care a anuntat lansarea magazinului.
In linie cu noua orientare a Grupului Metro de a promova agresiv marcile proprii, sortimentatia Metro Punct propune si o selectie din marcile proprii Metro: Aro, Fine Food si Sigma. Acestea sunt evidentiate prin semnalizare speciala la raft.

Clientii revanzatori isi pastreaza beneficiile

La modul general, profilul clientului pentru care conceptul Punct a fost dezvoltat este identic cu cel al magazinelor obisnuite Metro Cash & Carry. „Prin sortiment, locatie, impachetari si servicii oferite, clientul caruia Metro Punct i se adreseaza in primul rand este revanzatorul”, explica oficialii companiei.
La randul lor, clientii cu acest profil au afaceri si operatiuni de dimensiuni si complexitati diverse (de la mici magazine de proximitate, la mari centre de revanzare), in zone aflate fie in proximitatea magazinului (in cazul de fata, spre exemplu, zona de vest a orasului Satu Mare), fie in orase apropiate (Carei, Zalau etc).

La randul lor, clientii HoReCa pot gasi o gama larga de produse necesare afacerilor proprii, ei fiind a doua categorie principala de clienti careia i se adreseaza formatul, mai explica reprezentantii Metro. „Astfel, prin pozitionarea acestor noi magazine in zonele in care Metro Cash & Carry nu era prezent pana acum, timpul necesar pentru aprovizionarea afacerilor clientilor va scadea considerabil, toate beneficiile acestei noi situatii regasindu-se integral in operatiunile acestora”.

Accesul in magazin se face pe baza legitimatiei de client, ca in orice magazin Metro. In afara faptului ca patronii de magazine nu au la dispozitie sortimentatia extinsa din cash&carry, ei beneficiaza la Metro Punct de toate celelalte avantaje ale unui client Metro: aceleasi preturi, aceleasi programe de fidelitate, Metro Post valabil doar pentru articolele existente in Metro Punct. De asemenea, se pot face si cumparaturi in cantitati mari, dar cu precomanda.

„Deschiderea Metro Punct creeaza oportunitatea unui concept inovativ, prin care se ofera suport clientilor revanzatori in vederea eficientizarii afacerilor lor si, totodata, a consolidarii pe piata a acestui segment de clienti. Astfel, clientii revanzatori din aceasta zona beneficiaza de produsele si serviciile companiei, in mod rapid si eficient, optimizandu-si astfel consumul de timp si resurse”, mai spune comunicarea oficiala a companiei.

Investitie de 1 milion de euro

Metro Punct reprezinta o investitie de un milion de euro, aproape nesemnificativa fata de 15-20 de milioane de euro cat necesita un cash&carry de mari dimensiuni. Conform spuselor lui Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash&Carry Romania, compania studiaza rezultatele noului concept si va decide, in perioada urmatoare, daca va dezvolta in continuare acest tip de magazin.

Este foarte probabil ca Metro Punct sa reprezinte un model de dezvoltare adaptat noilor realitati economice. De altfel, Dusan Wilms explica noua orientare prin faptul ca, daca acum zece ani expansiunea lua in calcul orasele cu cel mai mare numar de locuitori, acum comerciantul german cauta zonele cu potential bun de clienti din targetul sau – revanzatori, horeca, zona corporate (birouri si companii care au nevoie de consumabile).

In consecinta, extinderea numarului de magazine sau eventuala dezvoltare a unor noi concepte vor avea ca principal motor acest principiu: descoperirea zonelor cu potential de clienti si adaptarea ofertei in functie de caracteristicile acestora.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content