FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Metro - Centrul de Pregatire pentru Revanzatori

Metro - Centrul de Pregatire pentru Revanzatori

Metro Cash&Carry Romania a inaugurat primul Centru de Pregatire pentru Revanzatori, initiativa unica, deocamdata, in Sud-Estul Europei. Centrul are menirea de a oferi consultanta si traininguri comerciantilor clienti ai Metro, in vederea imbunatatirii activitatii si dezvoltarii afacerilor lor.

Centrul de Pregatire pentru Revanzatori este locul in care un comerciant poate sa gaseasca un portofoliu de solutii de dezvoltare a afacerii sale, pe termen scurt sau mediu. De fapt, acest centru reprezinta un spatiu de vanzare cu autoservire, amenajat pe o suprafata de 80 mp, in cadrul magazinului Metro Militari (Bucuresti), folosit ca „material didactic“ pentru exemplificarea diverselor solutii propuse de specialistii Metro.

Program de pregatire

 

Prin intermediul Centrului, „dorim sa exemplificam noi metode de prezentare pentru intregul sortiment alimentar si nealimentar. Una dintre solutiile Centrului de Pregatire pentru Revanzatori este Optimizarea Spatiului Comercial, care are ca scop aranjarea mai eficienta si mai practica a marfurilor dintr-un magazin. Tehnicile de Promovare a Categoriilor de Produse constituie un alt pachet de solutii a caror aplicare are drept rezultat o vizibilitate mai buna si cresterea vanzarilor pentru categoriile promovate. Centrul de Pregatire pentru Revanzatori are solutii si pentru cei care vor sa inteleaga mai bine regulile comertului in general, pentru acestia existand o sectiune speciala de Consultanta in Domeniul Comercial“, afirma comunicatul oficial al Metro Cash&Carry.

Aceste programe vor incepe de anul viitor, in fiecare luna existand o tematica, precum: resurse umane, lantul de frig, merchandising, calitate etc. Temele fiecarui program vor fi anuntate fie prin intermediul biroului de consultanti vanzari din cadrul centrelor Metro, fie prin intermediul site-ului companiei, www.metro.ro.

Programele de pregatire sunt gratuite pentru comercianti, durata unui modul fiind de o zi, timp de opt ore. Cursul este elaborat de o echipa Metro, impreuna cu o companie externa, „pentru ca este vorba de un training pentru clienti si nu pentru elevi, si trebuie sa ne gandim foarte bine la partea pedagogica“, explica Mircea Coman, directorul diviziei de clienti revanzatori de la Metro.

Spatiul de vanzare

 

Magazinul amenajat in Centrul de Pregatire propune cateva solutii atat pentru alegerea si mercantizarea sortimentatiei, cat si pentru dotarea cu mobilier si echipamente.

Rafturile au fost alese la inaltimea de 1,40 m pentru a permite o vedere de ansamblu asupra intregului magazin, atat din punct de vedere al clientului, cat si din punct de vedere al vanzatorului. „Solutia este practica. Un astfel de magazin are nevoie de 2-3 angajati, pentru ca ne-am gandit si la acest aspect, deoarece problema resurselor umane chiar exista si este nevoie sa oferim solutii cat se poate de clare si pertinente“, explica Mircea Coman.

Spatiul ofera circa 1.600 de repere, din toate categoriile de produse. „Noi am incercat sa prezentam in acest magazin toate grupele merceologice. Nu avem o planograma pentru un anumit produs. Important pentru revanzator este sa vada ca exista toate grupele si ca le poate aseza intr-un astfel de circuit. Fiecare isi poate alege partea de solutie care se potriveste nevoilor lui“. Traficul in magazin a fost gandit in functie de nevoile potentialilor clienti. La intrare a fost amenajata solutia de mic dejun – cu cereale, cacao, cafea, ceai etc. – care se continua cu partea de dejun si cina. Urmeaza alimentele de baza, care exemplifica o modalitate de cross-merchandising prin alaturarea paste cu sosuri tomate, pentru a se ajunge intr-un alt punct important, zona de proaspete. „Produsele proaspete ii vor ajuta pe comercianti in lupta cu supermarketurile, pentru ca prospetime inseamna frecventa. Daca avem prospetime in magazin, clientii vor veni mai des. Crescand frecventa, automat va creste si cosul de cumparaturi“, adauga Mircea Coman.

In partea din spate a magazinului este grupata zona de fresh – delicatese, branzeturi, preparate de carne, urmate de linia de congelate „care n-ar trebui sa lipseasca din niciun magazin, deoarece sunt produse cu termene de valabilitate indelungata“. Zonei de bauturi i-a fost acordata, de asemenea, o importanta deosebita, pentru ca are o pondere mare in fiecare magazin si creeaza trafic. Aceasta este insotita de categoria de produse destinate „serii“, cu chipsuri, alune, popcorn si bauturi racoritoare. „Este o zona dedicata serii, cand lumea sta la televizor, bea un suc, consuma un chips“, motiveaza oficialul Metro. „In magazinele traditionale, merchandisingul nu este facut pe grupe, iar prin amestecarea categoriilor, se creeaza o imagine confuza. Aici, printr-o plasare de acest gen, sunt asezate cat se poate de clar si urmeaza necesitatile clientului“ mai adauga acesta.

Zona casei de marcat este organizata compact si contine o solutie completa de gestiune, care include, de exemplu, un cantar, ce da posibilitatea clientului sa vada greutatea produselor, si un scanner mobil pentru inventar. Tot in zona casei de marcat au fost amplasate doua automate cu sandvisuri, bauturi reci, cafea, aparate destinate clientilor grabiti, din potentiale zone de birouri aflate langa magazin, si care nu au nevoie de mai mult de o gustare si o bautura racoritoare. In spatele casierei este amenajat un mic raft cu bauturi si tigari scumpe.

Ca solutie de securitate este propus un sistem cu trei camere video legate la internet si oglinda, care asigura partea nevazuta de camerele video. Ca posibilitati de plasari secundare, cross-merchandising si/sau promotii se pot folosi fie capetele de raft sau diverse dispensere atasate rafturilor. Semnalizarea este foarte simpla, raioanele fiind redate doar prin pictograme, fara folosirea cuvintelor.

Solutia integrala costa in jur de 50.000 de euro, iar ea a fost gandita si cu ajutorul clientilor revanzatori. „Unii clienti au vizitat deja magazinul si ne-am sfatuit cu ei sa gasim solutiile cele mai practice“.

Cursuri, din 2009

 

Asadar, de anul viitor, comerciantii vor putea sa-si consolideze cunostintele sau sa afle noutati la Centrul de Pregatire pentru Revanzatori. Aceste cursuri se vor desfasura chiar in spatiul descris mai sus, care se poate transforma imediat in sala de training. „Rafturile sunt mobile si in cinci minute sala se poate pregati pentru curs. Cand vorbim de comercianti, trebuie neaparat sa fim impreuna cu ei in mijlocul produselor, in mijlocul echipamentelor, unde toata lumea se simte ca acasa“, conchide Mircea Coman.

 

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content