FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Margarina migreaza usor catre sortimente premium

Margarina migreaza usor catre sortimente premium

Activitatile derulate de marii producatori de margarina - imbogatirea retetelor cu ingrediente precum acizi grasi si vitamine, se reflecta in structura categoriei de la raft. In ultimul an, piata si-a consolidat oferta cu produse premium, atat in segmentul tartinabil, cat si in cel de gatit.

Agentia de servicii de retail audit Retail Plus a realizat in luna iulie un studiu cantitativ pe principalele categorii de consum din piata FMCG, in urma vizitarii a 1.500 de unitati comerciale traditionale – supermarketuri locale si magazine alimentare de mici si mari dimensiuni. Din studiu reiese ca margarina ramane una dintre categoriile importante de produse in magazinele traditionale alimentare. Spre comparatie, spatiul din vitrine alocat margarinei este de circa trei ori mai mare decat cel alocat untului, aspect ce reflecta, din nou, importanta categoriei pentru segmentul analizat.

Daca in aceeasi perioada a anului trecut aproximativ 19% din spatiul categoriei era alocat margarinei pentru gatit, in iulie 2011 acesta ajunsese aproape de 25%. De partea cealalta, spatiul alocat margarinei tartinabile s-a redus proportional de la aproape 81% la 75,2% in ultimul an.

Segmentarea dupa pret

In ceea ce priveste margarina tartinabila, spatiul alocat in functie de categoria de pret a diferitelor marci a suferit modificari in ultimul an, in favoarea marcilor premium. Astfel, in iulie 2011 un procent de 19,3% din spatiu era alocat margarinelor tartinabile premium, fata de 14,3% in iulie 2010. La randul lor, produsele economice au ocupat aproximativ jumatate din spatiu, in timp ce produsele mainstream au revendicat o suprafata de expunere de 30,2%.
La nivelul segmentului margarinei pentru gatit, produsele economic au ocupat 57,2% din spatiu, in timp ce cele mainstream (standard) au detinut 42,8%.

 

Cinci branduri pe raftul magazinului traditional

Pe piata din Romania se gasesc opt branduri cu acoperire nationala, carora li se adauga trei branduri de import. Cu toate acestea, in oferta magazinului de proximitate consumatorul regaseste, in medie, cinci marci de margarina, mai arata studiul Retail Plus. Categoria margarinei se invecineaza in comertul traditional cu produsele lactate - lapte, iaurt sau sana - dar si cu oua, branzeturi si mezeluri. Toate aceste produse se plaseaza in vitrine refrigerate.

In perioada analizata, cele mai populare promotii identificate de specialistii Retail Plus in magazinele auditate au fost cele care presupun acordarea de gratuitati sau reduceri de pret (ambalajele mari cu gratuitate de tipul 500g+100g gratis, pachet dublu sau asociat cu un produs complementar).
Principalele elemente de care comerciantii ar trebui sa tina cont atunci cand mercantizeaza produsele din aceasta categorie vizeaza intrebuintarile si conditiile de depozitare.

Avand in vedere caracteristicile produsului, margarina trebuie expusa in magazin, de regula, intr-un  spatiu refrigerat. Indiferent daca vorbim de vitrina verticala sau de vitrina orizontala, este recomandata gruparea produselor in functie de natura lor – tartinabile, respectiv pentru gatit. De asemenea, in cadrul subgrupelor, produsele ar trebui sa fie ordonate in functie de categoria de pret.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content