FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Marcile private castiga tot mai multi cumparatori

Marcile private castiga tot mai multi cumparatori

In ultimul an, peste 60% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 70 de ani au cumparat produse marca privata, cei mai multi cumparatori care s-au indreptat spre aceasta categorie fiind cei cu varste cuprinse in intervalul 26-35 de ani, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.

Conform cercetarii, 76,7% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 26 si 35 de ani au cumparat in ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, rata de achizitionare inregistrata in cazul persoanelor in varsta (56-70 de ani) reducandu-se la numai 32,7%.

In ceea ce priveste raportul calitate-pret in cazul produselor marca privata, 47,1% dintre participantii la studiul Mednet il considera similar celui oferit de marcile renumite, in timp ce un procent de 15,7% il percep ca fiind chiar mai bun.

Pretul se dovedeste a fi un criteriu important pentru 61,6% dintre respondenti in luarea deciziei de achizitie a produselor marca proprie. Cei care au afirmat acest lucru sunt respondentii cu un venit mai mic de 700 de lei de persoana si care se declara afectati in mare si foarte mare masura de criza financiara.

In proportie de 16,5%, cei care nu considera pretul ca fiind important in alegerea marcilor proprii au un venit mai mare de 2.000 de lei de persoana si se declara afectati in mica si foarte mica masura de criza financiara.

Concluziile studiului desfasurat de Mednet arata ca marcile proprii nu se adreseaza numai cumparatorilor cu venituri mici, ci si celor cu venituri medii si mari. Acest lucru este ilustrat si de faptul ca multi retaileri si-au diversificat in ultima vreme portofoliul de marci proprii prin lansarea pe piata a unor marci proprii premium, bio sau high-quality, care tintesc un alt target decat marcile proprii care aduc cel mai mic pret de pe raft.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 2 – 11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 70 de ani. Potrivit companiei, marja de eroare a studiului este ±3,46%.

Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000, fiind membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content