FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Marcile private au ajuns la 17% din consumul de alimente - studiu GfK

Marcile private au ajuns la 17% din consumul de alimente - studiu GfK

 Marcile private au crescut intr-un ritm accelerat in ultmii ani, arata studiile firmei de cercetare GfK care monitorizeaza consumul casnic. In 2012, acestea au ajuns sa acopere 12% din valoarea totala a pietei bunurilor de larg consum, în comparatie cu 2% cat reprezentau în 2007 si cu 9% in 2011. In cazul produselor alimentare, ponderea marcilor proprii ale reteleleor de magazine este si mai mare, de 17%.

Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011  - mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private, potrivit GfK Romania.

Astfel, daca pana acum cresterea segmentului era influentata de atragerea de noi cumparatori, in 2012 piata a atins o etapa de consolidare, in care avem cumparatori loiali marcilor private. Acestia fie cumpara din ce in ce mai multe categorii, fie cumpara în mod repetat aceleasi produse.

Cea mai buna dezvoltare o putem vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic. Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).

Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie - servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica - sunt vandute sub eticheta “marca proprie”.

“Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund - dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium - dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director GfK Romania.

Rezultatele din GfK Leaflet Monitor confirma de altfel faptul ca 2012 a marcat o intensificare a promovarii marcilor private in cataloagele retailerilor. Daca în 2010 si 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau marci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic în 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

Incepand din ianuarie 2013, GfK Romania a inlocuit metoda clasica de colectare a datelor cu ajutorul jurnalului de cumparaturi cu o solutie inovatoare – scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum. In plus, numarul de gospodarii monitorizate a crescut la 3.000. Odata cu aceste schimbari, GfK a marit si numarul de categorii monitorizate. La cele deja analizate, se adauga: fructe si legume proaspete si congelate, carne proaspata si procesata, alcool, produse de îngrijire pentru bebelusi, înghetata, sosuri si dressing-uri, mancare pentru animale.

GfK Leaflet Monitor, studiul derulat de GfK Romania incepand din 2004 analizeaza cataloagele promotionale ale tuturor retailerilor prezenti pe piata locala: hypermarketuri, supermarketuri, discounteri, cash & carry si magazinele traditionale (La Doi Pasi). GfK Leaflet Monitor este un instrument implementat si in Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria.

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 12.000 de experti care se dedica zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului in care oamenii traiesc, gandesc si cumpara, in peste 100 de tari. In 2012, vanzarile GfK au fost de 1,51 miliarde euro.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content