FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mai atenti, mai chibzuiti

Mai atenti, mai chibzuiti

Asa cum se arata lucrurile in acest moment, comertul alimentar nu ar avea motive mari de ingrijorare.

Folosesc conditionalul pentru ca semnele de precautie isi fac, totusi, simtita prezenta. Un studiu realizat de Nielsen la sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an releva cateva schimbari in obiceiurile oamenilor de a merge la cumparaturi.

La nivelul anului trecut, cheltuielile pentru produse alimentare si nealimentare au crescut cu 18%, in conditiile in care ponderea produselor proaspete s-a mentinut la 60%. Raman pe o panta ascendenta hypermarketurile si magazinele discount, dar cam acestea ar fi elementele constante fata de anii trecuti.
De aici, insa, se simt reactiile consumatorilor la contextul economic. Cercetarea arata ca oamenii se gandesc la reducerea cantitatilor pe care le cumpara, se orienteaza mai mult spre promotii si raman cu precadere la produsele de stricta necesitate. Notorietatea marcilor proprii se afl a intr-o usoara crestere, dar perceperea lor ca si marci ale unui magazin este inca vaga.

Mai este interesant de remarcat modul in care oamenii iau decizii cand aleg un magazin sau altul. Cea mai dramatica schimbare fata de 2008 s-a produs la nivelul accesibilitatii magazinului si al preturilor mici. Daca la inceputul anului trecut, calitatea magazinului de a oferi repede si usor ceea ce isi doreste un cumparator se afl a pe locul 15 intr-un top al atributelor unui spatiu de vanzare, acum el se afl a pe locul 2. La fel, preturile mici se afl au pe locul 14 (!) in acelasi clasament, iar acum au trecut pe locul 6. In schimb, pentru cumparatorul anului 2009 nu mai este asa de important ca magazinul sa fi e spatios, avand in vedere ca respondentii au „detronat” aceasta calitate pe la mijlocul clasamentului, dupa un onorant loc secund in studiul precedent.

Ce spun toate acestea? Cam acelasi lucruri pe care le-am spus inca de la inceputul crizei. Oamenii nu vor renunta la alimente, dar vor cumpara atat cat le trebuie si doar ce le trebuie, de la magazine situate cat mai aproape de casa. Banii si timpul au redevenit resurse pretioase.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content