FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Magazinele traditionale detin aproape jumatate din categorie

Magazinele traditionale detin aproape jumatate din categorie

Multinationalele detin o pozitie puternica in categoria tabletelor de ciocolata din Romania. Alaturi de furnizorii de tablete marca privata, companiile Kraft Foods Romania, Supreme Chocolat, Kandia Dulce si Ferrero au realizat impreuna 87,4% din volumul total al vanzarilor in perioada decembrie 2010 – iulie 2011. Omogenitatea pietei se regaseste si in topul valoric, acolo unde cei cinci producatori detin 84,2% din valoarea vanzarilor.

Un caracter mai putin omogen se regaseste insa in topul celor mai vandute branduri in perioada decembrie 2010 – iulie 2011. Trei din cele cinci cele mai vandute branduri de tablete de ciocolata apartin companiei Kraft Foods Romania, respectiv Milka, Poiana si Africana. Laura, brandul producatorului Kandia Dulce, si marcile private ale retailerilor completeaza acest top, care reprezinta 63,7% din volumul vanzarilor din categorie. In topul privind valoarea vanzarilor, toate cele cinci branduri au detinut o cota cumulata de 60%.

Cotele detinute de primele cinci branduri, atat in volumul cat si in valoarea vanzarilor, demonstreaza complexitatea categoriei sub aspectul sortimentelor oferite, dar mai ales a categoriilor de pret. Categoria se evidentiaza la raft printr-o paleta foarte larga de produse, pentru toate gusturile si bugetele, in care marcile private ale retailerilor ameninta cotele de vanzari ale brandurilor producatorilor.

In ceea ce priveste canalele de vanzare, magazinele traditionale sunt aproape la egalitate cu cele de format modern, in ceea ce priveste cota detinuta in vanzarile valorice totale in categorie.

Categorii cu potential de asociere la raft:
- praline
- batoane de ciocolata
- jeleuri
- dropsuri

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content