FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Magazine convenience, noul proiect al Carrefour pentru Romania

Magazine convenience, noul proiect al Carrefour pentru Romania

Retailerul francez Carrefour va lansa magazinele sale de tip convenience pe piata romaneasca, acestea urmand sa fie al treilea format de comert dezvoltat de grup la nivel local. Noua retea se va numi Carrefour City sau Carrefour Express, iar primele unitati ar putea fi inaugurate chiar in 2011.

„In acest moment nu avem planuri de lansare a retelei de magazine hard discount Dia pe piata romaneasca. In Romania ne vom extinde cu formatele de comert care creeaza sinergii la nivel de grup, pe care le dezvoltam pe mai multe piete: hypermarketuri, supermarketurile Carrefour Market si magazinele de tip convenience (n.r.: magazine de proximitate, de mici dimensiuni) Carrefour City si Carrefour Express”, a afirmat pentru Magazinul Progresiv Lars Olofsson, directorul executiv al grupului Carrefour, in cadrul conferintei ECR Europe din Bruxelles. Magazinele convenience reprezinta un segment inca neacoperit de Carrefour Romania, compania operand in prezent doar hypermarketuri si supermarketuri la nivel local.

Carrefour Romania anuntase in urma cu cateva luni ca pregateste lansarea pe piata a unui nou format de comert, noua retea urmand sa fie condusa de francezul Arnaud Dussaix - cel mai vechi manager al subsidiarei locale a grupului si fost director de achizitii al companiei. Reprezentantii Carrefour Romania au refuzat insa sa precizeze despre ce format de magazine este vorba. Lars Olofsson a confirmat, astfel, o ipoteza vehiculata de mai multe luni pe piata locala: lansarea in Romania a magazinelor convenience ale Carrefour.

La nivel international, cele doua formate mentionate de Lars Olofsson opereaza magazine cu suprafete de maximum 1.000 de metri patrati, avand in sortiment o gama larga de produse proaspete (fructe, legume, lactate si patiserie), cat si alimente pentru consum on-the-go (in afara locuintei) precum ready-meal. La nivel global, grupul avea aproape 4.700 de magazine de tip convenience operationale la finele anului 2009. In martie, Carrefour a anuntat separarea de grup a diviziei de hard discountere Dia. „Odata separate de grup, magazinele Dia vor continua sa se extinda, insa independent de celelalte divizii ale Carrefour”, a mentionat Lars Olofsson.

Miza pe convenience

Carrefour este al doilea retailer international care testeaza piata din Romania cu un format de tip convenience, dupa grupul belgian Delhaize, care a lansat la final de 2010 magazinele Shop&Go. Intrebarea care ramane este: cu ce brand va intra Carrefour pe acest segment? Brandul Carrefour Express a fost deja testat la nivel local, insa pe segmentul supermarketurilor si nu pe cel al magazinelor de proximitate. La finele lui 2010, retailerul a rebranduit toate magazinele Carrefour Express in Carrefour Market. Pe de alta parte, Carrefour City este un format inca necunoscut in Romania.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content