Lumea marcilor private intr-un singur oras | Progresiv

Private Label Manufacturers Association (PLMA), cel mai important targ al producatorilor si distribuitorilor de marci proprii, a avut loc intre 27 - 28 mai 2008 in cadrul centrului expozitional RAI din Amsterdam.Lumea marcilor private intr-un singur oras

 

Sectorul marcilor private creste, castigand increderea consumatorilor gratie raportului calitate-pret din ce in ce mai bun pe care il ofera. Imbinarea calitatii cu confortul se dovedeste pe zi ce trece un concept de succes. Cele mai recente date arata o crestere progresiva a cotei marcilor proprii care, in multe dintre cazuri, au castigat teren in raport cu marcile industriale, uneori reusind chiar o depasire a acestora. Fapt datorat, in mare parte, unei politici agresive de promovare realizate de marile magazine, care urmaresc fidelizarea clientilor in ceea ce priveste propriile marci. Transferand costul promovarii catre retailer, este avantajat si producatorul care isi poate pastra, in acest mod, un nivel constant de productie indiferent de sezon.

Putem vorbi deja despre un anumit grad de maturitate atunci cand ne referim la sectorul marcilor proprii in industria alimentara, lucru confirmat si de numarul mare de expozanti de la PLMA 2008. Sectiunea „Food“ s-a bucurat de participarea a circa 4.700 de companii alimentare din intreaga lume, din segmentele alimente proaspete, refrigerate si congelate.

Noutatea vine dinspre sectiunea produselor nealimentare. Obiectivul principal al retailerilor din acest segment pare a fi diminuarea, pe cat posibil, a distantei dintre marcile private si cele industriale, in special in ceea ce priveste produsele de ingrijire personala. Dificultatea vine din forta brandurilor consacrate, care se pot baza pe investitii  in inovatie si publicitate.

 

Cum pot, in consecinta, castiga teren retailerii?

O strategie de marketing clara si bine pusa la punct, o pozitionare precisa pe piata, sustinuta de o buna cunoastere a produselor, o imagine eficienta si un ambalaj atractiv construiesc impreuna formula de succes pentru crearea unui brand puternic cu produse care trezesc interesul cumparatorilor si cu rezultate semnificative.

Un sondaj recent arata ca 41% dintre cumparatori afirma ca sunt consumatori frecventi de marci private, in raport cu 36% acum cinci ani. In momentul in care exista un produs care arata la fel de bine si satisface in egala masura necesitatile precum o fac marcile consacrate, consumatorii sunt dispusi sa incerce. Daca rigorile acestora sunt indeplinite, exista sansa ca acestia sa-si pastreze optiunea in continuare.

Presedintele PLMA, Brian Sharoff, a afirmat in cadrul sesiunii de seminare sustinuta cu o zi inaintea deschiderii oficiale a targului, ca exista trei motive esentiale ale succesului marcilor private din ziua de azi. „In primul rand, retailerul detine raftul si poate pastra produsele mai mult timp in stoc“, explica acesta. „In al doilea rand, retailerul este apropiat de cumparatori si le intelege necesitatile, iar, in cele din urma, retailerii pot produce foarte rapid bunuri aflate la mare cautare, care sa satisfaca cererea mereu in schimbare a pietei“. In conformitate cu un sondaj realizat de Ipsos pentru PLMA, marcile de retail au castigat cote importante din piata in ultimii ani, urcand la 40% si chiar mai mult in Regatul Unit al Marii Britanii, Germania, Belgia sau Elvetia, si depasind 30 de procente in Franta si Spania. „In toate aceste tari, retailerii fac investitii importante in ceea ce priveste dezvoltarea de noi produse si promovarea marcilor private proprii“, a adaugat Sharoff.

Europa Centrala si de Est a avut, la randul ei, o participare importanta la PLMA 2008, in principal prin intermediul pavilioanelor nationale sau regionale, atat prin cele deja consacrate, precum Polonia, Slovacia sau Ungaria, cat si prin cele aflate la prima participare, cum a fost cazul Ciprului, al Lituaniei sau al Macedoniei.

Romania, desi nu a beneficiat de pavilion propriu la „World of Private Label“, a fost reprezentata in ambele sectiuni ale targului de companii importante de pe piata nationala: Farmec, Klevek Factory, Rompak, RubinKing, Sam Mills, Scandia, Vascar, European Food si European Drinks.

 

Dupa cum ne-a declarat dna Gabriela Ciuburciu, General Manager Vascar, „Romania, ca tara expozanta, fiind inca la inceputul participarii la acest tip de expozitii, mai are de lucrat in ceea ce priveste sustinerea firmelor in vederea promovarii produselor pe plan international, precum si a prioritatii participarii firmelor la anumite targuri, in functie de interesele lor. In urma participarii la PLMA 2008, s-au realizat contacte cu diverse retele de supermarketuri, dar si cu distribuitorii din intreaga lume. A fost un castig de imagine, care speram ca se va concretiza in perioada urmatoare“.

 

 

Alin Ciolac

 

Editor, Frozen Food Europe 

 

Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...