
Lidl a deschis primele magazine construite de la zero. Urmeaza alte 15 unitati
Discounterul german Lidl a inaugurat in luna octombrie primele 13 magazine construite de la zero in Romania, ajungand astfel la un total de 120 de magazine operationale, dupa finalizarea procesului de rebranduire a celor 107 magazine Plus, in iunie anul acesta. Pentru moment, strategia de expansiune vizeaza doar orasele cu peste 30.000 de locuitori. Conferinta de presa prin care nemtii au anuntat deschiderea noilor magazine este prima comunicare oficiala pe care grupul o are in Romania de la preluarea retelei Tengelmann, in februarie 2010.
Primele 11 magazine s-au deschis simultan in data de 10 octombrie, iar alte doua unitati in ultima zi a lunii. „Mai avem alte 15 magazine in proces avansat de finalizare si multe alte proiecte in lucru. Nu avem un target din punct de vedere al expansiuni, iar ritmul de dezvoltare va fi dictat de piata”, a declarat Sergiu Fala, responsabil cu expansiunea si serviciile centrale in cadrul Lidl Romania. Acesta a mai adaugat ca reteaua urmareste crearea unei structuri solide in orasele mici, in zone intens populate. Targetul este reprezentat de orasele cu cel putin 30.000 de locuitori, unde exista si o industrie locala care sa sustina vanzarile. „Pe masura ce puterea de cumparare va creste vom lua in calcul si intrarea in orase cu mai putini locuitori”, a completat Sergiu Fala. Lidl Romania este in continuare in proces de achizitie de terenuri si cauta locatii pe strazi principale, cu acces bun pentru aprovizionare si cu o marime cuprinsa intre 4.000 si 10.000 mp. Magazinele Lidl sunt aprovizionate zilnic prin intermediul a doua centre logistice, unul localizat in Ploiesti si altul in Chiajna. Reprezentantii companiei au confirmat si existenta unui al treilea centru logistic in localitatea Iernut, in judetul Mures, de 40.000 mp, care va fi dat in folosinta la inceputul anului viitor.
Reprezentantii companiei au mai spus ca pe viitor expansiunea se va face prin dezvoltare organica, nefiind in plan achizitia altei retele locale. Magazinele inaugurate in octombrie sunt localizate in Bucuresti (doua unitati), Campulung, Dragasani, Focsani, Giurgiu, Pitesti, Selimbar, Timisoara, Turda, Zalau, Moinesti si Ramnicu Valcea. Proiectele aflate in curs de finalizare sunt amplasate in orase ca Suceava sau Constanta, iar potrivit informatiilor oferite de companie, in momentul inaugrarii acestor 15 noi unitati, compania va acoperi toate judetele din tara.
Lidl cauta furnizori locali
Grupul german a implementat in Romania doua concepte de magazine din punct de vedere al suprafetei efective de vanzare, unul de 1065 de mp si unul 1.280 mp. Numarul mediu de SKU-uri disponibil in sortimentatia discounterului este de 1.300, iar circa 80% dintre acestea sunt marci private si exclusive Lidl. „Doua treimi din produsele vandute in Romania sunt fabricate local, iar dezideratul nostru este sa avem cat mai multi furnizori romani”, afirma Marek Bona, responsabil de achizitii marfuri in cadrul Lidl Romania. Printre furnizorii care colaboreaza deja cu Lidl se numara companii ca Albalact, Cristim, Vel Pitar, Tymbark sau Angst. „Vrem in viitorul apropiat sa lansam o campanie de informare pentru producatorii romani care sunt interesati sa lucreze cu noi. Cautam in primul rand calitatea si capacitatea de a ne livra volumele de care avem nevoie”, a mai adaugat acesta.
Ofensiva media
Concomintent cu anuntul noilor deschideri, Lidl a lansat prima sa campanie de imagine axata pe evidentierea particularitatilor regionale ale produselor din portofoliul sau, care se desfasoara sub sloganul „Tot ce-i mai bun din Romania. Tot ce-i mai bun din Europa”. Campania de imagine va fi derulata in toate mediile de informare, atat din Romania cat si din Polonia, Cehia si Slovacia. Imaginea campaniei este romanca Monica Davidescu.
Pana la acest moment, Lidl a comunicat doar prin intermediul revistelor din magazin, distribuite si in proximitatea magazinelor. In plus, cumparatorii pot interactiona cu Lidl prin pagina de internet si prin social media, unde exista o comunitate de peste 100.000 de fani, cu mult peste orice alt retailer autohton prezent pe Facebook. De asemenea, de la inceputul lunii septembrie, in toate magazinele Lidl clientii au saptamanal doua zile de promotii la articolele nealimentare: lunea si joia.
Niciun comentariu despre rezultatele financiare
In 2010, potrivit datelor oficiale disponibile, reteaua de 107 magazine preluate de Lidl avea pierderi de circa 60 milioane de euro, mult peste cele din 2009, in timp ce cifra de afaceri inregistrase o usoara crestere, de la 307 milioane de euro la 345 milioane de euro. Intrebati fiind despre cum prognozeaza evolutia companiei si daca au fost recuperate din pierderi, reprezentantii Lidl Romania au raspuns: „Ne concentram acum pe expansiune si nu putem comenta rezultatele financiare pe 2011 sau 2012”. Reteaua de magazine Lidl, parte a grupului german de retail Lidl-Schwarz, numara 9.000 de unitati la nivel european si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 42 miliarde de euro.
Adaugă comentariu nou