FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Klaus Gehrig: Lidl va continua sa creasca

Klaus Gehrig: Lidl va continua sa creasca

Directorul grupului Schwarz, Klaus Gehrig (foto), a oferit la inceputul lunii iulie, în exclusivitate, un interviu redactorului sef al publicatiei germane de retail Lebensmittel Zeitung, Angela Wisken. Gehrig a dorit sa clarifice situatia financiara a companiei pe care o conduce, dupa ce un material aparut anterior pe blogul publicatiei afirma ca profiturile Lidl pe pietele internationale este in scadere (puteti citi varianta in limba romana a acestui articol aici http://www.magazinulprogresiv.ro/exclusiv_online/58/Profiturile_Lidl_pe_pietele_internationale.html)

In ciuda faptului ca veniturile consolidate ale Schwarz au stagnat anul trecut, la 54,8 miliarde euro, fata de 54 miliarde in 2008, Gehrig insista ca grupul nu si-a diminuat planurile de expansiune. Ba dimpotriva. Directorul Schwarz atribuie rezultatele financiare unei „deflatii” de patru procente, inregistrata la divizia de discount Lidl, si de 2-2,5% la divizia de hypermarketuri Kaufland. Deflatia a permis, insa, cresterea volumelor si mentinerea traficului, fara a duce la scaderea veniturilor.

Gehrig adauga ca aceste cifre trebuie privite in context. Anul trecut rivalul Netto a avut o crestere masiva de vanzari ca urmare a achizitiei Plus, concomitent cu o scadere a preturilor, in toate cele 2.300 de magazine din Germania, la nivelul lui Aldi. Acum, in perspectiva unei inflatii a preturilor alimentare in Germania, Grupul Schwarz se asteapta la incasari de cel putin 57 miliarde de euro in acest an. Circa o treime din aceasta suma va proveni de la cele 580 de magazine Kaufland din Germania si 370 din strainatate. Mai mult, Gehrig afirma ca, anul acesta, Kaufland va ajunge la 1.000 de magazine.

Cu 36 de miliarde de euro, Lidl asigura in continuare cea mai mare parte a veniturilor internationale ale Schwarz. Sunt impresionante in special vanzarile din Franta, cifrate la 6,1 miliarde euro si provenite de la 1.500 de magazine, adica putin sub o treime din toata suprafata de vanzare discount din Hexagon. Si, in ciuda razboaielor de preturi cu cea mai mare asociatie de retaileri independenti din Frata, E.Leclerc, cresterea organica tot este mai usoara in aceasta tara, decat in Germania.

Gehrig se mandreste cu un  buget de investitii de peste 2 miliarde de euro pentru acest an, suma ce depaseste bugetele rivalilor Metro si Rewe. O parte a acestor bani vor fi folositi pentru deschiderea de raioane de panificatie in toate magazinele Lidl din Germania, pana la mijlocul lui 2011. „Investim masiv si in magazine”, a spus Gehrig. Magazinele din Germania trebuie renovate din temelii o data la 8 - 10 ani, iar cele din strainatate la sase ani, din cauza calitatii inferioare a constructiei.

Au fost facute schimbari si in sortimentatie. Atat Lidl, cat si Kaufland au marit numarul ofertelor speciale din cadrul gamelor de marci proprii. De asemenea, in timp ce Lidl a micsorat numarul de SKU-uri, Kaufland si-a extins oferta la raioanele de carne proaspata, mezeluri si peste.Seful Schwarz denunta si zvonurile privind posibile probleme financiare la grup din cauza crizei bancare. Schwarz apeleaza la creditele bancare doar pentru expansiune, spune Gehrig, iar creditele sunt garantate cu proprietati imobiliare.

Acum, cand bunurile companiei au fost integrate in fundatia familiei, iar mostenitorii legali ai lui Dieter Schwarz au renuntat la partea lor legala de mostenire, compania si-a anuntat intentia ferma de a investi in cresterea viitoare. „Pe termen lung, cei puternici vor fi cei care-si lasa banii in afacere”.

Cu toate acestea, Gehrig a lansat un avertisment. Din cauza crizei economice mondiale, Grupul Schwarz nu va continua expansiunea in afara granitelor UE, adica in Rusia si China. Motivul este simplu. Conceptul de retail al Schwarz se bazeaza pe economii de scala realizate prin expansiune geografica rapida. In tari precum China, India si Rusia si chiar si Turcia, acest lucru duce la imixtiunea inevitabila a politicului in afacerile companiei. De aceea, orice strategie de expansiune in afara Europei va avea loc in „tari stabile”, precum Statele Unite sau Australia, desi, pana acum, nu exista planuri concrete de accesare a acestor piete.

Sursa: Spotlight on German Retail, cu acordul www.lz-blog.de
Articolul original pe http://www.lz-blog.de/spotlight/2010/07/05/lidl-keeps-growing/

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content