FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Investitiile sunt oportune oricand!

Investitiile sunt oportune oricand!

„Cum vinzi mai mult?” – o intrebare pe buzele tuturor, mai ales in contextul in care consumatorul a devenit mult mai selectiv din cauza restrangerii bugetului. Raspunsul comerciantului poate veni prin initierea unor investitii in dotarea magazinului, din simplul motiv ca i-ar putea aduce un plus de incredere in ochii sutelor sau miilor de consumatori care trec zilnic prin fata lui.

Un spatiu care inspira incredere (increderea ca produsele sunt pastrate in conditii bune, ca gestiunea stocurilor nu permite pastrarea pe raft a unor produse expirate sau ca alimentele transate si ambalate in magazin respecta normele sanitar-veterinare, etc) atrage clientul in magazin nu doar o data, ci il poate fideliza. Mai mult, sistemele IT si de securitate avansate se pot dovedi salvatoarele afacerii pentru ca pot genera economii importante care, odata transmise in pret, pot aduce mai multi clienti in magazin, sau care se pot regasi in investitii pentru dezvoltarea ulterioara a afacerii.

Investitiile in modernizarea spatiului de vanzare sunt oportune oricand, chiar si pe o piata in scadere, atata timp cat au o finalitate, un scop bine stabilit, iar acest lucru l-a demonstrat experienta reamenajarii magazinului prin care a trecut comerciantul Vascar din Vaslui. Va prezentam, asadar, in editia a sasea a suplimentului „Dotari pentru magazine”, studiul de caz al unui proiect de reamenajare de magazin care a dat rezultate bune inca din primele luni.

Desi 2010 a fost un an dificil pentru sectorul de profil, furnizorii de echipamente si solutii IT sau de securitate au continuat sa-si promoveze inovatiile din portofoliu. O parte dintre acestea le puteti gasi in acest supliment, detaliate si explicate chiar de catre reprezentantii companiilor care le-au adus pe piata.
In acelasi timp, am aruncat si o privire in viitor, la tehnologiile implementate in vestul Europei de mari retaileri alimentari care urmaresc dezvoltarea unor concepte sustenabile de business, prietenoase cu mediul inconjurator.

Pe pietele mai dezvoltate din Europa, solutiile sustenabile sunt prezentate de grupurile puternice de comert ca masuri de eficientizare a afacerii chiar si in rapoartele financiare catre actionarii companiilor. Acest lucru arata cat de mare este interesul pentru tehnologiile verzi si cat de mult au inovat furnizorii de astfel de echipamente pentru a promite clientilor o recuperare a investitiei in termeni foarte rezonabili. De altfel, la editia din acest an a celui mai mare targ de echipamente pentru retaileri, EuroShop (desfasurat la Dusseldorf, in Germania), forumul ECOpack a fost una dintre atractiile principale ale vizitatorilor.

Ceea ce pare a fi o utopie in acest moment pe piata romaneasca ar putea fi, in cativa ani, una dintre putinele solutii ramase de incercat pentru eficientizarea afacerilor unui retailer, chiar si de dimensiuni mici. Directia in care merg lucrurile par a sustine aceasta idee: sa ne gandim doar cate magazine cu orar non-stop au aparut la coltul blocului in ultimii ani. O exploatare intensiva a resurselor, fie ele energetice sau de alta natura, va cere – mai devreme sau mai tarziu – tehnologii mai avansate.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content