FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Increderea consumatorilor, in crestere in 7 din 10 tari europene

Increderea consumatorilor, in crestere in 7 din 10 tari europene

70% dintre tarile europene monitorizate de compania de cercetare de piata Nielsen au raportat cresterea increderii consumatorilor in trimestrul al 3-lea din an (Q3), comparativ cu Q2. Consumatorii europeni s-au aratat mai optimisti cu privire la perspectivele legate de job, finantele personale si ocaziile de cumparare. Astfel, a fost perceputa o imbunatatire usoara in intentia de cumparare pentru categorii de produse si servicii precum imbracaminte, pachete de vacanta, petrecerea timpului liber in afara casei, articole de bricolaj si noi produse tehnologice.

 

Per ansamblu, increderea in Europa a crescut cu trei puncte, indexul ajungand la o medie de 74 - cea mai mare crestere trimestriala din T1 2010 incoace si o imbunatatire dupa trei trimestre consecutive masurate la 71.

Vesti bune vin si din pietele afectate puternic de criza: in Spania, Portugalia, Italia si Grecia, indicele de incredere a consumatorilor masurat de Nielsen a inregistrat o crestere in intervalul mentionat (Q3 vs. Q2). In Portugalia, majorarea acestui indicator a fost chiar substantiala, reprezentand 22 de puncte procentuale. De altfel, aceasta este cea mai mare crestere a index-ului din lista tarilor europene monitorizate, dupa cum se poate vedea in tabelul alaturat.

Si in Romania, situatia s-a imbunatatit in ultimele trei luni: studiul Nielsen indica o crestere de 4 puncte a index-ului de incredere a consumatorilor in Q3, comparativ cu Q2 al anului curent. Astfel, indexul a ajuns la 66, sub media europeana, insa la un nivel similar cu indexul inregistrat in Polonia si peste Bulgaria si Ungaria.

In ceea ce priveste marile economii europene, in Germania increderea consumatorilor a crescut in Q3 cu sase puncte de indice, pana la 92, fata de anul anterior. Franta a crescut cu 8 puncte, la 61 de la 53 in Q2 2013, iar Marea Britanie a raportat un indice de 87, cel mai mare scor din Q3 2007 incoace, cu 10 puncte mai mare fata de Q3 2012.

 

Ce schimbari sunt in economiile-cheie de pe glob

Increderea consumatorului la nivel global s-a pozitionat la valoarea de 94 in Q3 din 2013, fara schimbari fata de Q2 al anului curent, dar cu o crestere de doua puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut (Q3 2012), conform studiului Nielsen citat.
Statele Unite au cunoscut o crestere a increderii consumatorului cu 8 puncte de indice fata de acum 12 luni, pana la un indice de 98, atingand astfel cel mai ridicat scor in sase ani (Q3 2007) si apropiindu-se de nivelurile pre-recesiune.

Studiul Nielsen mai arata faptul ca, in timp ce consumatorii din India si Brazilia raman printrei cei mai optimisti din lume, increderea din aceste economii-cheie in crestere continua sa prezinte un trend descendent modest in cursul ultimelor cateva trimestre. India, de exemplu, a prezentat un scor de 112 pentru cel de-al treilea trimestru consecutive cu un trend descrescator. China si Rusia au inregistrat valori constante fata de Q2 2013 cu scoruri de 110, respectiv 80.

“Avand in vedere dimensiunea si proportia acestor tari cu economie puternica, este incurajator sa vedem castiguri semnificative in increderea consumatorului in Statele Unite si Europa de Vest, de asemenea, luand in considerare anul trecut si privind inainte catre 2014,” a declarat Dr. Vankatesh Bala, economist-sef la The Cambridge Group, parte din Nielsen. “In acelasi timp, este necesar sa ne raportam la tendintele usor negative ale economiilor in curs de dezvolare. In timp ce India este in mod semnificativ departe de apogeul optimismului masurat in urma cu trei ani, in 2010, este inca  una din cele mai mari si increzatoare tari din lume, ceea ce are impact asupra intregii regiuni”, a completat acesta.

Despre intentia de economisire

La nivel global, respondentii au raportat o crestere in planurile de a economisi pentru viitor, cu 52 procente dintre cei intervievati punand bani deoparte, iar 25 procente investing in actiuni si fonduri mutuale – o crestere cu 5 si 6 puncte procentuale, respectiv, in comparatie cu T2 2013. Intentia de a face investitii a crescut in mai mult de jumatate din pietele masurate, cu o revenire la nivelurile pre-recesiune in China (56%), India (34%) si Statele Unite (14%), crescand cu 14, 9 si respectiv 7 puncte procentuale, in comparatie cu T2 2013. Plata datoriilor, a cardurilor de credit si a ratelor a reprezentat prioritate pentru 28 procente dintre toti respondentii, o crestere cu 25 procente in T2 2013.

Recesiunea ramane in vizor

Conform studiului Nielsen, mai mult de jumatate (58%) dintre respondentii la nivel global cred ca s-au aflat in recesiune in al 3-lea trimestru al acestui an, o crestere de trei puncte fata de trimestrul anterior, dar in acelasi timp un declin de patru puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut (T3 2012).
Este vizibila o imbunatatire semnificativa in ceea ce priveste raportarea la perioada de criza economica, imbunatatire ce a fost inregistrata la nivelul unor economii cheie, fata de anul anterior (T3 2012). Procentul respondentilor din Marea Britanie care au considerat ca se afla in recesiune a scazut cu 18 puncte la 74 procente; sentimentul recesionar in Statele Unite a scazut cu 13 puncte la 68 procente. Germania a coborat cu 12 puncte la 46 procente, iar China a scazut cu 13 puncte la 26 procente.

Studiul global Nielsen pentru Increderea consumatorului si intentia de a cheltui, initiat in 2005, masoara increderea consumatorului, temerile majore si intentia de a cheltui in randul a peste 30 000 respondenti cu acces la internet din 60 de tari.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content