FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Incalziti vanzarile iernii

Incalziti vanzarile iernii

Trecerea de la un sezon la altul inseamna modificarea comportamentului de consum si, ca atare, si a sortimentatiei, a metodelor de abordare a consumatorilor si chiar a „peisajului” din interiorul magazinului. Chiar daca toate acestea presupun o pregatire atenta si fac parte din strategia de comunicare pe care magazinul si-o croieste din timp, orice manager de magazin are nevoie si de o anumita prezenta de spirit care sa il ajute sa nu ramana prizonierul obisnuintei si al rutinei.

In functie si de noutatile cu care vin producatorii sau distribuitorii, retailerii trebuie sa aiba capacitatea sa isi ajusteze planul gandit din vreme, in asa fel incat sa mentina cald interesul clientilor si iarna sa nu ii ia in niciun caz pe nepregatite.

Sezonalitatea sortimentatiei

Chiar daca un vanzator bun nu ar avea motive sa se teama de sezonalitate, deoarece stie sa vanda la fel de bine inghetata si iarna si vara, puterea de cumparare si obiceiurile de consum ale clientilor sunt cele care fac regulile de vanzari in orice anotimp. De aceea, ideal este sa va pregatiti conform cererii de sezon, incercand, in acelasi timp, sa stimulati si interesul pentru celelalte categorii de produse care, pe timpul sezonului rece, cam ingheata in privinta vanzarilor.

Categoriile locomotiva in anotimpul rece se asociaza cu un necesar mai crescut de calorii, dar si cu nevoia de a mentine un echilibru in alimentatia zilnica. In plus, o perioada consistenta din sezonul rece este marcata de postul Craciunului, ceea ce face ca produsele vegetale sa devina categorii importante pentru vanzarile iernii. Incercati sa faceti din aceste categorii „vitaminele iernii” in materie de vanzari, mai ales ca un astfel de concept se preteaza si in materie de promovare, dar si in modul cel mai concret la atmosfera anotimpului. Sarbatorile de iarna evidentiaza la randul lor cateva categorii privilegiate de produse: carnea, vinurile, dulciurile, anumite fructe, cosmeticele sunt cele care preiau conducerea vanzarilor la sfarsitul anului. Asadar, scaderile de vanzari pentru categorii precum berea, racoritoarele, apa, inghetata sau produsele specifice pentru gratar sunt compensate din plin de multe alte categorii de produse care pot fi asociate, prin promotii sau sesiuni de cross-promotion cu cele care nu se mai afla pe val in aceasta perioada. Important este sa puneti problema in asa fel incat consumatorii sa devina atenti la ceea ce le transmiteti si sa isi doreasca sa apeleze la propunerile pe care le faceti. Daca temperatura din termometre mai taie pofta de bere, este momentul sa le transmiteti consumatorilor ca berea este si un ingredient secret pentru diverse retete delicioase preparate din carne. Daca ii veti convinge sa gateasca ficatei de pui, cotlete de porc sau friptura de vita in bere, sigur vor fi gata sa ia cateva sticle si pentru a insoti asa o masa buna cu bautura potrivita. Dati-le retete, modificati-le obiceiurile de consum in asa fel incat sa le colorati viata si sa va mentineti sau cresteti vanzarile.

In sezonul rece, consumul de vitamina C este mult mai mare, asa ca o promotie care sa asocieze lamaile, portocalele, mierea si apa minerala carbogazoasa sau plata va va aduce un avantaj dublu: clientii magazinului vor fi bucurosi sa vada ca va ganditi la sanatatea lor, iar vanzarile la apa minerala nu vor scadea atat de dramatic, comparativ cu varful din vara. In acelasi ton de invitatie la sanatate si la cresterea imunitatii, le puteti recomanda clientilor consumul de fructe si legume, in asociere cu diverse categorii pentru care ar opta oricum, in virtutea tendintei pe care o dicteaza sezonul rece.

Carnea, orezul, pastele, vinul, produsele de post, legumele si fructele, produsele de ingrijire a pielii in anotimpul rece, ceaiurile si vitaminele, produsele de curatenie sunt in perioada iernii categoriile care mentin vanzarile. Nu le lasati de capul lor. Asociati-le cu diverse tabieturi de consum sau chiar cu amintirea zilelor de vara si veti reusi sa reanimati in acest fel si categoriile de produse care nu sunt specifice sezonului rece.

Pastrati clientii mai mult timp in magazin

Daca va propuneti sa fiti pentru clientii dumneavoastra nu doar niste furnizori de produse, ci si niste sfatuitori avizati in privinta unui mod de gospodarire cat mai inspirat al bugetului si al cosului zilnic, veti reusi sa faceti un pas important si in materie de eficienta a vanzarilor. Propuneti-le consumatorilor retete de viata sanatoasa si variante diverse de achizitii, care sa le confirme sentimentul ca le dati mereu idei bune si care sa va asigure, totodata, un echilibru al sortimentatiei si al aprovizionarii.

Iarna este prin definitie anotimpul spatiilor interioare. Magazinul dumneavoastra are o sansa in plus sa fie mai mult decat un simplu loc de popas pentru cumparaturi. De exemplu, fiindca afara este frig si umed, iarna devine anotimpul predilect pentru campanii de sampling si pentru demonstratiile de produse din interiorul magazinelor. Clientii sunt mai predispusi sa zaboveasca in magazin fie si pentru a amana revenirea in spatiul neprietenos al strazii, ceea ce va da ocazia sa ii abordati mai pe indelete pentru a degusta anumite produse sau pentru a asista la o scurta prezentare care sa le evidentieze diverse beneficii ale unor produse semi-preparate, detergenti sau cosmetice de sezon. Intr-o zi mohorata, o degustare de cafea sau de produse calde de patiserie, de noutati de post sau de meniuri ultra-rapide ii va face mult mai atenti fata de produsele respective si fata de ideea de a face o astfel de achizitie.

Daca veti reusi sa le pregatiti mesaje si activitati inovative, isi vor face timp sa se lase informati, ceea ce creste semnificativ si sansele de a-si reconsidera o parte a bugetului pe care intentioneaza sa il aloce pentru cumparaturi.

Mizati pe traditie

Iarna nu mai este neaparat anotimpul camarilor. Comertul modern, reorientat el insusi spre traditii, a reusit sa vina cu solutii foarte bune la acest capitol: zacusca, muraturile, bulionul, legumele conservate sau congelate si dulceturile fiind acum la indemana oricui, fara a mai pretinde nici timp de preparare, nici buget si timp special dedicat toamna si nici spatiu de depozitare acasa. Folositi avantajele activitatilor de marketing si mercantizare specifice, pentru a ii incredinta pe consumatori ca gasesc in magazinul dumneavoastra tot ce era pe vremuri in camara bunicilor sau a parintilor. Aveti la indemana posibilitatea de a-i invita pe clienti la degustari si de a le semnaliza la raft prezenta acestor produse de sezon, prin materiale de promovare variate: display-uri, shelf stoppere, rame speciale, separatoare de raft, benzi promotionale, diverse sisteme de afisaj, etc. Apelati la specialisti pentru a alege cele mai potrivite materiale de promovare in magazin.

Este foarte important sa ajustati mesajele si ideile de mercantizare la modul de a gandi al consumatorilor, fara a le elabora exclusiv prin prisma intereselor de vanzare pe care le aveti in acel moment. Nu ignorati nici faptul ca traversam o perioada in care clientii magazinului vor fi mai putin impresionati de beneficiile produselor si de avantajele pe care le pot obtine prin achizitia si consumul diverselor categorii pe care le promovati si mult mai atenti la propuneri care vin concret si consistent in ajutorul lor, dincolo de spatiul magazinului. Campanii de promovare sau de vanzari, care sa faca apel la o mai buna gospodarire a bugetului familiei, premii care sa le rasplateasca fidelitatea prin recompense precum plata intretinerii, a energiei electrice, a transportului pe o anumita perioada sau a vacantei de sarbatori pentru intreaga familie, vor fi din ce in ce mai apreciate.

Stop and shop

Ideea de a le pregati clientilor sugestii pentru diverse variante de achizitie pentru fiecare zi are avantaje multiple: perceptia consumatorilor va fi aceea ca le veniti in ajutor exact cu ideile de care au nevoie, alegerea lor este mai usoara si, probabil, mai inspirata, va proiectati in mintea lor imaginea unui bun cunoscator in materie de consum si pregatiti terenul pentru perioada sarbatorilor, in care pachetele speciale si cosurile de cadouri devin ceva obisnuit in viata magazinului. Daca le insuflati clientilor increderea ca in magazinul dumneavoastra pot gasi cele mai bune variante in fiecare zi, cu atat mai mult vor fi incredintati ca trebuie sa va viziteze pentru ocaziile speciale.
Mai mult ca oricand, ofertele bazate pe realism si pe simt practic vor fi cele mai apreciate. Cand va trec pragul, clientii magazinului se asteapta sa gaseasca aici ceva putin mai bun si mai mult decat ceea ce cauta. Cumva, consumatorii se asteapta sa afle chiar de la dumneavoastra de ce anume au nevoie. Nu ratati ocazia de a-i ghida.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content