
Iaurtul simplu consumat de 85% din persoanele active din orase
Iaurtul si laptele simple sunt produsele lactate cu cel mai mare grad de penetrare in randul populatiei active din orase, fiind consumate de aproximativ 85% dintre persoanele cu varsta de 20-60 de ani din orase, potrivit unui studiu cantitativ realizat de compania ISRA Center Marketing Research.
Cercetarea, care a avut drept obiective identificarea consumului de iaurt si evaluarea cunoasterii si consumului marcilor din aceasta categorie, este reprezentativa pentru populatia din mediul urban cu peste 50.000 de locuitori, cu varsta cuprinsa in intervalul 20 - 60 de ani. Volumul esantionului a fost de 1.103 respondenti, iar culegerea datelor s-a realizat prin metoda interviului fata-in-fata, la domiciliul acestora. Marja de eroare este de ±3% la un nivel de probabilitate de 95%.
Iaurtul simplu, prima optiune a consumatorilor
Iaurtul simplu este de departe cel mai consumat produs din segmentul iaurturilor, cu o rata de mentionare in randul celor intervievati de 55% pentru produsele lactate consumate in ultima saptamana, si de 85% pentru produse lactate consumate vreodata. Acesta este urmat, la mare departate, de iaurtul cu fructe, de cel simplu de baut si de cel cu fructe de baut, in timp ce, la polul opus al consumului se afla iaurtul „cu doua compartimente”. Doar 25% dintre respondenti au consumat vreodata iaurt „cu doua compartimente”.
Daca ar fi sa privim consumul de iaurt prin prisma intregii categorii de produse lactate, iaurtul simplu se situeaza dupa laptele simplu care este produsul lactat cu cel mai ridicat consum in randul populatiei active a tarii. In topul celor mai consumate produse lactate ar urma cascavalul, branza topita, telemeaua, iaurtul cu fructe, branza proaspata dulce, iaurtul simplu de baut, branza de vaci cu smantana, crema de branza. Procente mai scazute, de sub 10% pentru consumul in ultima saptamana, sunt inregistrate de feta, iaurtul cu fructe de baut, mozzarela sau orezul cu lapte, desert care intrece in ceea ce priveste rata de incercare (consumat vreodata) iaurtul „cu doua compartimente”.
Particularitati de consum
Femeile, spre deosebire de barbati, consuma in general mai mult iaurt, atat simplu, cat si cu fructe. De asemenea, persoanele tinere, cu varsta cuprinsa intre 20 si 29 de ani, au tendinta sa consume mai mult iaurt cu fructe, atat de mancat cu lingurita, cat si de baut sau cu „doua compartimente”, decat alte categorii de varsta analizate. In schimb, persoanele cu varsta de peste 50 de ani sunt cele care consuma cel mai putin astfel de produse, in timp ce in categoria de varsta 40 - 49 de ani se observa tendinta de a consuma mai mult iaurt simplu in comparatie cu media populatiei.
Frecventa
64% dintre respondenti consuma iaurt simplu cel putin o data pe saptamana, in timp ce aproximativ jumatate dintre persoanele intervievate consuma iaurt cu fructe cel putin saptamanal. Daca ar fi sa facem o medie de consum, ar reiesi ca respondentii consuma circa de doua ori pe saptamana iaurt simplu si o data iaurt cu fructe.
Frecventa de consum a iauturilor de baut este mai scazuta, 38% dintre cei chestionati consuma iaurt simplu de baut o data pe saptamana sau chiar mai rar, si aproape jumatate dintre cei care au participat la studiul ISRA (46%) nu consuma deloc acest tip de produs.
Nu in ultimul rand, iaurtul cu fructe de baut este consumat o data pe saptamana sau mai rar de 30% dintre respondenti, in timp ce 62% nu au consumat niciodata acest produs.
La capitolul particularitati dupa cele doua mari criterii de segmentare a esantionului - varsta si sex - se poate observa ca frecventa de consum este mai ridicata in cazul femeilor pentru toate tipurile de iaurt.
De asemenea, in randul tinerilor cu varsta intre 20 si 29 de ani, frecventa de consum a iaurtului de fructe este mai ridicata in comparatie cu media populatie si in detrimentul consumului de iaurt simplu.
Danone acapareaza podiumul
In topul celor mai cunoscute marci de iaurt se regaseste Danone, urmata de Activia, Actimel, Napolact, Milli si Casa Buna. Trebuie mentionat, de asemenea, ca marcile din aceasta categorie de produse se bucura de o notorietate mai mare in randul consumatorilor de sex feminin , exceptie de la aceasta regula facand-o Napolact, care este cunoscuta in aceeasi proportie si de femei si de barbati. Tinerii cu varsta cuprinsa intre 20 si 29 de ani sunt mai debgraba familiarizati cu marcile Milli si Zuzu, in timp ce respondentii din grupa de varsta 30-39 de ani au auzit mai mult de Nutriday.
Casa Buna este cunoscuta mai bine de cei cu varsta cuprinsa intre 40 si 49 de ani, iar pe segmentul de varsta de peste 50-60 de ani majoritatea marcilor au o notorietate spontana redusa. Ordinea brandurilor ramane relativ aceeasi si cand vine vorba despre rata de incercare, care reprezinta procentul celor care cunosc respectiva marca si ai consumat-o vreodata.
In ceea ce priveste consumul, femeile au tendinta de a incerca mai degraba decat barbatii, marcile Activia si Tnuva. Asa cum este de asteptat consumatorii cu varsta cuprinsa intre 20 si 29 de ani sunt cei care, in general, incearca mai multe marci in comparatie cu celelalte categorii de varsta.
Frecventa de consum a marcilor de iaurt se apropie de 3 ori pe saptamana pentru marcile Milli, Activia, Actimel si Napolact, in timp ce pentru marcile Nutriday (Natural si Delicios), frecventa de consum este de circa 2 ori
intr-un interval de sapte zile.
Adaugă comentariu nou