FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Grupul Carrefour intra in comertul de cartier din capitala

Grupul Carrefour intra in comertul de cartier din capitala

Mizand pe proximitate, Carrefour Market sporeste concurenta la nivelul comertului de cartier din Bucuresti cu o gama extinsa de produse din care nu lipsesc articolele marca proprie, in proportie de 10% si la pret de hypermarket.

La 21 aprilie 2010 a fost inaugurat primul supermarket Carrefour din capitala si cel cu numarul 26 din tara. Carrefour Market este situat pe Bulevardul Iuliu Maniu numarul 140, in zona Piata Gorjului. Motivatia ce a stat la baza alegerii locatiei face referire la densitatea populatiei din aceasta zona, datele statistice numarand aproximativ 34.000 de gospodarii si aproape 100.000 de persoane.

Magazin de proximitate

Magazinul ce se intinde pe o suprafata de aproximativ 930 mp este rezultatul unei investitii de 500.000 de euro, in conditiile in care suprafata pe care se afla imobilul este inchiriata. Modelul comercial propus de Carrefour se pozitioneaza ca un magazin de proximitate, acesta fiind primul atribut care il diferentiaza de un hypermarket si urmareste o strategie de „preturi mici zilnic”.

Gama de produse oferita consumatorilor cuprinde 10.000 de articole, dintre care 1.000 reprezinta produse marca proprie la acelasi pret ca in hypermarket. Sortimentatia prezenta la raftul magazinului este rezultatul unui proces de contractare a ofertei ce se regaseste pe suprafata extinsa a hypermarketului de 8.000 mp si unde sunt expuse de regula 50.000 de articole.

Desi pe o suprafata net inferioara comparativ cu cea a hypermarketurilor, in Carrefour Market gama de produse este diversificata si satisface nevoile multiple ale consumatorilor de tot felul.

Categoriile de bunuri de larg consum prezente in magazin sunt: snacking, legume si fructe, panificatie, lactate, mezeluri si branzeturi, macelarie, dietetice si bio, congelate, articole pentru bebelusi, cosmetice, articole de uz casnic, bauturi si bacanie. Raionul de legume si fructe este bine reprezentat la nivelul magazinului, nu doar printr-un spatiu generos alocat, ci si prin calitatea si prospetimea produselor de care specialistii de la nivelul magazinului se invoiesc sa se preocupe. Majoritatea fructelor si legumelor de la raion sunt de origine autohtona.

Din categoria produselor speciale adre­sate clientilor fac parte produsele bio si dietetice. Acestea au parte, cel putin la nivelul supermarketului din Militari, de o plasare speciala, fiind asezate la intrarea in magazin. In numar de 130 de articole produsele bio si 130 cele dietetice, produsele sunt grupate astfel incat clientii sa le poata identifica foarte usor.

Servicii pentru clienti

Pe langa o gama extinsa de produse, Carrefour Market a inclus in oferta pentru consumatori si o paleta de servicii:
- telefon gratuit pentru clientii Carrefour care doresc sa afle diverse informatii legate de produsele, serviciile disponibile, precum si alte informatii utile – TELVERDE 0800 0800 02, disponibil 24 de ore din 24, in fiecare zi a saptamanii;
- reincarcare electronica prepay pentru telefoanele mobile;
- multiple modalitati de plata, cu tichete de masa sau utilizand carduri bancare;
Publicul-tinta al magazinului este reprezentat de populatia zonei limitrofe pietei, venind in intampinarea nevoilor zilnice ale clientilor.

Dotat cu 11 case de marcat, supermarketul se doreste a fi un loc eficient de cumparaturi, timpul indelungat petrecut la casa fiind unul dintre fenomenele combatute de politica magazinului. Conform acesteia, un client asteapta cu maxim trei clienti in fata, iar daca numarul acestora este mai mare, automat va fi deschisa o casa suplimentara. „Intrucat cumparaturile din supermarket sunt in principal axate pe produse de baza, cosul fiind mai mic, rapiditatea trebuie sa fie un atu”, afirma Andreea Mihai, Director Marketing Groupe Carrefour Romania.

Intrucat are in vedere puterea de cumparare tot mai scazuta a cumparatorului obisnuit, Carrefour Market a implementat programul „Satisfactie sau rambursare”. Acesta presupune ca supermarketul schimba sau ramburseaza in termen de sapte zile suma platita pentru un produs daca acesta nu satisface deplin asteptarea clientului, din punct de vedere calitativ.

Echipa de la nivelul magazinului este formata din 80 de profesionisti, pregatiti cu mult timp inainte de inaugurarea magazinului. Carrefour Market functioneaza de luni pana sambata, in intervalul orar 07:00-22:00, iar duminica intre orele 07:00-18:00. Magazinul este o locatie usor accesibila prin intermediul retelei de transport urban. La Piata Gorjului ajung opt linii de transport: metrou, cinci linii de autobuz si doua de troleibuz.

Planuri de extindere in Bucuresti

Carrefour Market Gorjului este prima deschidere din acest an dar nu si ultima. Planul de expansiune al grupului vizeaza deschiderea a inca zece supermarketuri si a unui hypermarket, la Drobeta Turnu Severin. In ceea ce priveste extinderea diviziei de supermarketuri, este vizata cu preponderenta zona urbana a capitalei, respectiv cartierele cu densitate sporita pentru a fi cat mai aproape de cererile clientilor.

Toate supermarketurile Carrefour au in medie 1.000 mp suprafata de vanzare si o gama de produse alcatuita dintr-un numar de 5.000 pana la 15.000 de articole. In oferta magazinelor se gasesc pe langa produsele marca proprie Carrefour si o serie de servicii asociate care implinesc nevoile simultane ale clientilor.

In Romania, Carrefour detine 22 de hypermarketuri si 26 de supermarketuri. In primul trimestru al acestui an, cifra de afaceri a retailerului francez in Romania a fost de 269 milioane euro.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content