FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > GfK: Doar o treime dintre romani sunt dispusi sa incerce produse noi

GfK: Doar o treime dintre romani sunt dispusi sa incerce produse noi

Un studiu realizat de compania de cercetari de piata GfK arata ca doar 29% dintre romanii de peste 15 ani, care se implica in cumparaturile gospodariei, declara ca sunt dispusi sa incerce produse noi.

“Cei mai multi dintre cumparatori (71%)  declara ca obisnuiesc sa achizitioneze marci cu care sunt familiarizati. Cu toate ca oamenii evita produsele si serviciile de care nu au neaparat nevoie sau pe cele pe care considera ca nu ofera un raport pret-calitate corect, ei nu ocolesc in totalitate noutatile. In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja”, se mentioneaza in studiul realizat de GfK.

Tot referitor la produsele alimentare si la obiceiurile de consum ale tinerilor care sunt cei mai deschisi spre nou, cercetarea releva faptul ca in categoriile care pot beneficia de pe urma acestei atitudini sunt produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.

„Pentru a reduce riscurile la care se expun prin investitiile necesare lansarii unor produse, producatorii trebuie sa investigheze mai in detaliu comportamentul de cumparare al clientilor lor si sa faca previziuni privind succesul fiecarui produs in parte. De asemenea, activitatile de promovare ale unor marci noi sunt deosebit de importante pentru a activa disponibilitatea consumatorilor de a le incerca”, mai precizeaza Otilia Man, cercetator senior GfK Romania.

In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi.

In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan -  respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei care sunt dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute. Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.

Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 605 persoane din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in martie 2009. GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9.1 milioane euro in 2008.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content