FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Este un moment potrivit pentru ca producatorii sa continue sa investeasca

Este un moment potrivit pentru ca producatorii sa continue sa investeasca

Categoria iaurturilor si-a pastrat dinamismul, in acest an, tradus mai ales prin numeroase promotii, dar si prin lansari de produse noi. Activitatea jucatorilor s-a concentrat la raft, unde influentarea deciziile de cumparare a devenit mai dificila ca niciodata. Tzafrir Granat, Vicepresedinte Marketing, Müller Dairy Romania, isi pastreaza optimismul in ceea ce priveste evolutia categoriei pe care o vede pe plus, la finele acestui an.

Magazinul Progresiv: Cum ati caracteriza evolutia categoriei de iaurturi in acest an?
Tzafrir Granat:
Dat fiind ca suntem jucatori pe o piata afectata de criza economica, evolutia foarte buna, pe trend crescator, a segmentului iaurturilor a fost una de bun augur. Este un moment potrivit pentru ca producatorii sa profite de aceasta oportunitate si sa continue sa investeasca pentru
a-si dezvolta in continuare portofoliul de produse.

MP: Cum apreciati comportamentul de cumparare si consum al categoriei? Ati sesizat schimbari? In ce directie?
TG:
Comportamentul consumatorilor a luat o turnura foarte interesanta in ultimul an: oamenii aleg mai degraba sa se delecteze cu diferite sortimente de iaurt cu fructe la un pret foarte avantajos, mai ales ca astfel se pot bucura si de un produs lactat sanatos. Acest lucru demonstreaza faptul ca oamenii sunt interesati de valoarea adaugata a produselor si nu doar de promotiile de pret.

MP: Ce strategie a decis sa adopte Müller pentru acest an, pentru a-si mentine si creste vanzarile in categoria iaurturi?
TG:
Ne-am urmarit planul de a ne creste notorietatea pe piata romaneasca, investind in acelasi timp in produse noi care sa diversifice portofoliul Müller si care sa genereze cat mai multe ocazii de consum posibil. Am intrat pe segmentul lactatelor „albe” prin intermediul Laptelui din Alpi, care a avut un succes extraordinar, si am continuat extinderea prezentei noastre in acest segment cu Müller Iaurt si, foarte recent, cu Müller Smantana. Acest tip de lactate, alaturi de iaurtul cu fructe Müller Crema di Frutta, sunt principalele produse cu care ne dorim sa patrundem cat mai mult in comertul traditional, directie strategica pentru cresterea numerica a distributiei noastre in tara.

MP: Ce rol au jucat promotiile de pret si de volum in aceasta strategie? Cat de mult ati apelat la ele si ce alte tactici ati folosit, in magazin?
TG:
Inca suntem un brand nou pe piata locala, de aceea incurajarea consumului este una dintre cele mai bune cai de a-i convinge pe oameni sa incerce produsele Müller. Suntem mereu prezenti langa raft, cu multe actiuni de sampling pentru cele mai noi produse pe care le-am lansat, si folosim si promotii de pret pentru a-i determina pe consumatori sa ia acasa un iaurt Müller. Dar suntem convinsi ca, pe termen lung, promotiile de pret nu se sustin decat daca produsul respectiv este de cea mai buna calitate si raspunde asteptarilor celor mai pretentiosi consumatori. Si cum vanzarile noastre sunt pe un trend continuu crescator inca din prima zi in care am adus produse pe rafturile in Romania, suntem convinsi ca oamenii care au incercat Müller au revenit pentru ca le-a placut calitatea foarte buna a produselor.

In afara de sampling si de promotii de pret, acordam foarte multa atentie designului ambalajelor, astfel incat consumatorii sa poata identifica si gasi cu usurinta produsele Müller la raft. De asemenea, ii mai atragem la raft prin intermediul wobbler-elor sau altor elemente grafice sau non-grafice care ne marcheaza diferentiatorii fata de competitie, cum sunt, de pilda, cadourile atasate de iaurturi sau alte elemente externe adaugate ambalajului.

MP: Care a fost evolutia vanzarilor iaurturilor Müller in prima jumatate a acestui an, raportat la primele sase luni de anul trecut?
TG:
Dupa cum am mai mentionat, suntem pe un trend foarte bun, cota noastra de piata ajungand la 14,5% pe segmentul iaurturilor cu fructe (iunie 2010, conform datelor MEMRB) si ocupand locul al doilea pe acest segment deja de o jumatate de an. Daca luam in considerare si segmentul de produse lactate cu doua compartimente, pe zona supermarket - hypermarket avem o pozitie secunda si mai puternica, cu o cota de piata de 21% (iunie 2010, conform datelor MEMRB).

MP: Ce dificultati majore ati intampinat in piata, in acest an, in relatiile cu IKA si cu comerciantii traditionali?
TG:
Mai mult ca niciodata, anul acesta a fost un an al dezvoltarii parteneriatelor cu clientii nostri de distributie. Am simtit nevoia sa lucram impreuna si sa fim aproape, fiind constienti de faptul ca numai investind in aceste parteneriate vom avea succes pe termen lung. De aceea, ii ajutam prin acordarea de stimulente, pentru incurajarea vanzarilor catre consumatorul final, dar si prin gasirea celor mai bune formule de stoc pentru magazinele lor.

MP: Cum apreciati concurenta din categoria iaurturilor, in acest an, fata de anii precedenti, avand in vedere restrangerea consumului si a sumelor cheltuite?
TG:
Dincolo de evolutia mediului economic general, segmentul iaurturilor a inregistrat o crestere frumoasa in 2010, ceea ce ne determina sa credem ca jucam pe unul dintre cele mai provocatoare segmente de pe piata de lactate. Sunt multi jucatori care contribuie la cresterea acestui segment si mai este inca destul loc pentru jucatori noi pe piata locala. Traversam o perioada care va fi benefica pentru jucatorii pregatiti sa investeasca si, in acelasi timp, sa-si asculte consumatorii cu atentie.

MP: Majoritatea jucatorilor din categoria lactatelor au procedat la optimizari de costuri inca de anul trecut. Cum au stat lucrurile in cazul Müller?
TG:
Am fost foarte atenti la costuri inca din prima zi in care am intrat pe aceasta piata si ne-am pregatit planurile de dezvoltare cu grija, astfel incat sa putem fi pregatiti pentru orice situatie, de aceea nu am avut nevoie sa apelam la masuri speciale de optimizare a costurilor.

MP: Cum credeti ca vor evolua vanzarile categoriei iaurturilor, in general, si ale Müller in special, in 2010 raportat la 2009?
TG:
Desi ne desfasuram activitatea intr-un mediu economic care poate contrazice in orice moment orice predictie privitoare la tendinte si evolutie, suntem optimisti cu privire la mentinerea cresterii sanatoase a segmentului iaurturilor pana la sfarsitul anului. Cat despre noi, cresterea este singura optiune pe care o luam in considerare si, data fiind evolutia buna pe care am avut-o in prima jumatate a acestui an, credem ca la sfarsitul anului vom avea o pozitie si mai puternica pe piata locala, o distributie numerica mai buna, precum si o notorietate mai mare in randul consumatorilor romani.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content