Dulciurile reprezinta 84% din cadourile de Craciun | Progresiv

GfK Romania a desfasurat in luna noiembrie 2010 un studiu online pe platforma www.askGfK.ro care a avut ca principal subiect cumparaturile de Sarbatori. Dulciurile reprezinta 84% din cadourile de Craciun

93% dintre respondentii online chestionati declara ca fac cadouri pentru cei apropiati cu ocazia sarbatorilor de iarna. In acelasi timp, o mare parte dintre ei nu se limiteaza numai la cadouri pentru ceilalti – 82% isi cumpara ceva si pentru ei insisi si, intr-o proportie aproape la fel de importanta, 79% - fac cumparaturi pentru casa in aceasta perioada.

Din punct de vedere al categoriilor de produse achizitionate, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, peste trei sferturi obiectele de imbracaminte si accesoriile vestimentare, dar si produsele sau serviciile cosmetice (67%). Jocurile sau jucariile sunt cumparate de mai mult de jumatate dintre cei chestionati, iar ceasurile si bijuteriile de 27%. Aproape doua treimi achizitioneaza echipamente electronice, IT, telecom, dar si accesorii.

In functie de persoana pentru care se fac cumparaturile, situatia este destul de diferita. Categoriile de produse achizitionate „pentru mine personal” sunt in special articolele vestimentare si de incaltaminte, pentru casa sunt preferate produsele pentru curatenie, produse de patiserie si cofetarie, dar si decoratiunile de sezon. Prietenii primesc mai degraba dulciuri si cosmetice in pachete promotionale, iar partenerii de viata articole si accesorii vestimentare, incaltaminte, dar si cosmetice in pachete promotionale.

In Moldova, mai mult decat in alte regiuni ale tarii, 4 din 10 utilizatori de Internet se orienteaza catre bijuterii sau ceasuri. Cu toate acestea, din totalul respondentilor care achizitioneaza aceasta categorie de produse, 63% nu cheltuie mai mult de 200 de lei. Si bucurestenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale Romaniei, de data aceasta prin preferinta pentru carti si pentru gadget-uri audio. Aproape 45% aleg sa faca cadou sau sa cumpere pentru ei insisi carti fata de 35% in restul tarii, in timp ce 17% dintre internautii din Bucuresti fata de 10% media la nivelul intregii tari achizitioneaza in preajma Craciunului playere portabile MP3/MP4 sau I-Pod-uri.

Daca barbatii cumpara in special telefoane mobile (36%) si televizoare digitale LCD, plasma sau LED (24%), peste jumatate dintre femei se indreapta mai degraba spre produse utile in gospodarie (54%), dar si catre produse sau servicii cosmetice (75%).

Efectele crizei economice se resimt si la nivelul cumparaturilor dedicate Sarbatorilor, multi dintre romani recurgand la pachetele promotionale. 57% dintre respondenti prefera sa achizitioneze sub aceasta forma dulciurile. In aceeasi situatie se afla si produsele cosmetice, pachetele promotionale fiind preferate de 48% dintre cei chestionati.

In privinta tipului de magazin de unde fac aceste cumparaturi, 73% dintre respondenti aleg hipermarketurile. 44% ajung si in magazinele specializate din cadrul unor galerii comerciale sau malluri, iar 39% din respondenti cumpara de pe Internet. Totusi, din totalul cumparaturilor, cele facute pe Internet reprezinta 8%.

Studiul a analizat si sursa de finantare la care apeleaza romanii pentru cumparaturile de Craciun. Marea majoritate (93%) le achizitioneaza din bugetul propriu, 11% apeleaza la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu si numai 4% din total recurg la rate pentru bunuri de folosinta indelungata. Categoria de persoane care apeleaza mai des la cardul de credit sau la descoperirea de cont este cea cu varsta intre 35 si 44 (18%). Cei cu venituri intre 700 si 1000 lei pe membru de familie, cumpara in rate intr-o proportie mai mare decat restul respondentilor.

Informatiile provin dintr-un studiu online Ask GfK si sunt reprezentative pentru populatia urbana utilizatoare de Internet cu varsta intre 15 si 55 de ani. Esantionul este format din 543 de respondenti, iar culegerea datelor a fost realizata intre 24 - 29 noiembrie 2010.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume. 

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...