FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Directii in tehnologia ambalari

Directii in tehnologia ambalari

Centrul permanent de suport pentru clienti Sealed Air Cryovac de langa Paris, Packforum®, a gazduit in acest an pentru a cincea oara Ziua Presei de Retail in  septembrie 2008. Pentru acest eveniment, au fost invitati 15 editori de presa, selectati din toata Europa, care au asistat la o zi de discutii privind principalele tendinte in vanzari, succese recente si secrete din frigiderele viitorului.

In deschidere, Christophe Gottar, European Retail Director la Cryovac Food Solutions-EMEA, a subliniat faptul ca ambalarea este si continua sa fie o prioritate top of mind pentru vanzatori (dupa cum s-a stabilit in urma sondajului CIES Retailers’ Top of Mind 2008), in contextul in care problemele cheie includ responsabilitatea corporativa, securitatea alimentara, sanatatea si nutritia consumatorului, tehnologia si lantul de aprovizionare, economia si cerintele clientului. 

Pentru a intelege mai bine aceste probleme, organizatorii evenimentului au pregatit o serie de studii de caz, specifice domeniului vanzarilor, despre cum ambalarea poate veni in sprijinul necesitatilor consumatorului si cum poate sustine strategiile de vanzare. Redam in continuare doua dintre acestea, primul referitor la securitatea alimentara in magazinele Spar din Ungaria si, cel de-al doilea, privind evolutia tehnologiilor moderne de ambalare pentru pizza proaspata in magazinele Aldi si Penny din Germania.

Securitate alimentara pe piata ungara

In Ungaria, ca solutie la problemele mentionate mai sus, Spar a introdus ambalajul Cryovac BDF®, o schimbare majora de la ambalajele stretch PVC contra picurarii standard, noul ambalaj oferind protectie anti-scurgere si anti-spargere. Ca rezultat al acestei schimbari, „in magazine, in principiu, deseurile au fost eliminate si securitatea alimentara a fost imbunatatita considerabil“, precizeaza András Hodossy, Retail Manager in Ungaria si Romania Cryovac Food Packaging & Solutions Sealed Air.

Spar Ungaria are o cifra de afaceri de 1.295 milione euro, cu o rata de crestere in 2007 de 18,8%. Incluzand achizitia Plus din 2008, acesta are in prezent 407 magazine si detine o cota de piata de 8%, situandu-se pe locul patru in clasamentul de profil.

Pentru a incadra exemplul in conjunctura economica generala, sunt amintite si cateva informatii de piata. Astfel, in Ungaria, consumul pe gospodarii este de 300 mii tone pe an. Consumul pe cap de locuitor se situeaza in jurul a 30 kg / cap de locuitor, in Uniunea Europeana media fiind de 18,8 kg / cap de locuitor. Jucatorii cheie pe piata ungara sunt: Hungerit/Valdor, Master Good, Taravis si Hercsi. Nevoile consumatorilor din Ungaria se refera la siguranta alimentara, ambalaje curate si trasabilitate.  

Din punct de vedere al tehnologiilor de ambalare, András Hodossy a mai mentionat faptul ca ambalajele stretch PVC dominau, pana de curand, segmentul de carne de pasare. In acest context, in lantul de magazine Spar, ambalajul Cryovac BDF a fost implementat in aprilie 2008, generand un feedback foarte bun din partea consumatorilor. Comunicarea informatiilor cu privire la beneficiile ambalajului, un element foarte important in lansarea acestuia pe piata ungara, s-a realizat prin inscriptionarea pachetelor aflate pe raft si prin publicarea informatiilor in revista saptamanala a retailerului. In concluzie, s-a subliniat faptul ca decizia de introducere a ambalajului a antrenat cresteri ale vanzarilor si inlaturarea pierderilor pentru produsele din categorie.

Cryovac BDF® in Romania

Si in Romania, comercializarea produselor proaspete de pui a evoluat semnificativ in magazine prin adoptarea unor tehnologii noi, mai performante de ambalare. Drept exemplu, pachetele cu piese de pui ambalate utilizand tehnologia de atmosfera controlata cu Cryovac BDF® sunt prezente deja in lanturi importante de supermarketuri si hypermarketuri. 

Agricola Bacau a fost prima companie din Romania care a adoptat solutia de ambalare Cryovac BDF® la inceputul anului 2007, pentru ambalarea pieselor de pui proaspete si refrigerate. Dupa aceasta, Ave Impex a lansat o noua gama de produse (piese proaspete de pui  refrigerate) ambalate in Cryovac BDF®.

In comparatie cu produsele ambalate in film PVC stretch, pentru cele ambalate utilizand tehnologia de atmosfera controlata cu Cryovac BDF® sunt apreciate vizibilitatea si prezentarea imbunatatita la raft, faptul ca produsele vin gata ambalate de la producatori si faptul ca sunt pachete etanse, evitandu-se astfel contaminarea rafturilor.  

Pizza proaspata pe rafturile din Germania

In Germania, pizza proaspata se straduieste sa concureze cu consacrata pizza inghetata. Prin schimbarea ambalajelor termoformate cu solutia Cryovac BDF® VacMap®, magazinele de tip hard-discounter Aldi si Penny si-au marit cota de piata pentru pizza proaspata. „Noul ambalaj ofera o imagine mai proaspata, mai putin industriala si o viata la raft mai sigura“, a explicat Holger Löhr, Retail Manger Germania / Austria / Elvetia.  Penny Germania, parte a grupului german Rewe, are o cifra de afaceri de 10.243 milioane euro, un numar de 2040 magazine si o cota de piata de 3%. Aldi South Germania a inregistrat 13.491 milioane euro cifra de afaceri, detine 1.715 magazine si o cota de piata de 6,7%.

Consumul de pizza inghetata pe cap de locuitor in Germania s-a ridicat la noua bucati pe an, ceea ce inseamna circa 740 milioane in total. Volumul de pizza proaspata consumata este de 35-40 mii de bucati pe an, principalele branduri fiind Freiberger, Cuccina, Girone Originale si Hilcona. Pizza proaspata este ambalata in cutii de carton dispuse orizontal sau vertical pe raft. 

Strategia de ambalare a avut in vedere crearea unui produs nou, de o calitate superioara, pe segmentul premium. Prin schimbarea ambalajelor termoformate cu solutia Cryovac BDF® VacMap® s-a urmarit si o schimbare de imagine, in sensul ca s-a dorit crearea unei imagini care sa conduca cu gandul la produsele facute acasa, conceptul ambalajului Cryovac pornind de la ideea ca ambalajul trebuie sa ofere o durata de viata prelungita si o imagine deosebita. Cryovac BDF® VacMap® a fost testat doua luni in magazinele Aldi, feedbackul consumatorilor fiind pozitiv, atat din perspectiva sigurantei alimentare, cat si din perspectiva imaginii produsului la raft, motiv pentru care s-a decis implementarea definitiva a noii tehnologii. Pentru familiarizarea consumatorilor, noul ambalaj a fost promovat distinct timp de o luna de zile. Incepand cu ianuarie 2008, si alte canale de retail au inceput implementarea noului concept de ambalare pentru pizza proaspata. Freiberger previzioneaza pentru 2008 o crestere a cotei de piata pentru pizza proaspata la 20-25%. Atentia este concentrata indeosebi pe pizza premium cu o prezentare care aminteste de produsele facute in casa. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content