FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Diana merge la tara mizand pe formatul modern de retail

Diana merge la tara mizand pe formatul modern de retail

Diana, retea locala de magazine din judetul Valcea, a extins si modernizat la sfarsitul lunii martie magazinul din comuna Bunesti. Procesul a permis si trecerea de la servirea la tejghea la vanzarea cu autoservire, iar redeschiderea unitatii a fost un succes, avand in vedere ca vanzarile din perioada sarbatorilor pascale aproape s-au triplat fata de aceeasi perioada a anului trecut. Daca modelul va functiona la fel de bine si in continuare, interesul de a deschide si alte magazine moderne „la tara” ar putea veni nu numai din partea Diana, dar si a altor antreprenori din comert.

Desi multe din statisticile realizate de firmele de cercetare de piata ignora localitatile si consumatorii din mediul rural, exista si in aceste zone o piata de desfacere care se dezvolta din ce in ce mai mult ca urmare a formarii unor obiceiuri de cumparare, influentate de extinderea formatelor moderne de retail.  Aceasta zona mai putin explorata a retailului i-a atras si pe cei de la Diana. Dezvoltandu-se ca o retea de magazine centrata pe vanzarea de carne proaspata si mezeluri produse in abatorul propriu, reteaua Diana a acoperit treptat orasul Ramnicu Valcea, precum si alte localitati din judet, deschizand totodata cateva magazine si in mediul rural.

Magazinul Diana din Bunesti a fost inaugurat in martie 2010, intr-un spatiu inchiriat intr-un fost complex comercial satesc. Chiria a crescut ca urmare a extinderii suprafetei, insa tariful cerut pe metrul patrat inchiriat a ramas acelasi.
Initial, magazinul avea numai 60 de metri patrati si ocupa un spatiu care, ulterior  reinaugurarii, a fost transformat in depozitul unitatii comerciale. Noul spatiu de vanzare a fost deschis alaturi, la sfarsitul lunii martie a acestui an. In plus, odata cu extinderea magazinului personalul s-a dublat de la cinci la zece angajati.

„Investitia in extinderea si reamenajarea magazinului s-a ridicat la circa 50.000 de euro. Urmeaza sa mai investim la partea de depozitare, in doua camere de frig, una pentru carne si una pentru branzeturi”, a declarat Claudiu Catana, administratorul retelei Diana.
Potentialul locatiei a cantarit destul de mult in cazul deschiderii magazinului din Bunesti, unitatea fiind situata pe drumul national dintre Ramnicu Valcea si Targu Jiu. Astfel, alaturi de cei 2.000 de locuitori ai comunei, Diana a mizat si pe clientii care tranziteaza mica localitate.

Produsele din carne, generatoare de trafic

Notorietatea magazinelor Diana din judetul Valcea se bazeaza in primul rand pe carnea proaspata si preparatele proprii. ªi in cazul magazinului din Bunesti, aproape o treime din vanzari sunt reprezentate de produsele proprii. Astfel, din cele aproximativ 4.000 de articole listate in magazin, 400 sunt sortimente de carne proaspata si preparate produse de catre Diana. In plus, painea este produsa local, fiind furnizata de o brutarie din Bunesti. „Produsele proaspete se vand neasteptat de bine in mediul rural”, afirma Elena Giurca, directorul magazinului.

Odata cu reamenajarea magazinului, suprafata de vanzare dedicata preparatelor si carnii proaspete, precum si numarul de produse listate din aceasta categorie au crescut de circa patru-cinci ori.  De asemenea, spatiul alocat  produselor lactate a fost extins, in general toate categoriile de produse, in special cele proaspete, beneficiind de un spatiu mai generos dupa redeschidere.

Pe de alta parte, spre deosebire de alte magazine de proximitatea, in cazul magazinului Diana din Bunesti vanzarile de tigari reprezinta doar 6% din total.
Spatii generoase din magazin sunt alocate vitrinei orizontale de carne si preparate, precum si celei verticale de bauturi racoritoare si bere. In plus, spatiul mai mare de vanzare a  permis producatorilor sa isi promoveze produsele prin display-uri stand alone. De asemenea, au fost introduse noi sortimente de produse. De exemplu, magazinul are in prezent in oferta carne congelata de pui, produs care nu era disponibil anterior proiectului de remodelare.

„Ca pondere, toate categoriile de produse si-au marit spatiul deoarece, anterior, unitatea avea servire asistata, iar acum este cu autoservire, ceea ce reprezinta un atu pentru magazin”, precizeaza Elena Giurca. Schimbarea a fost bine primita de clienti, potrivit reprezentantului retelei Diana, insa avand in vedere ca magazinul a fost redeschis de curand, cumparatorii inca mai au nevoie de asistenta pentru a identifica locul produselor la raft.

In consecinta, vanzarile au crescut pe toate categoriile de produse, exceptie facand bauturile alcoolice. Cresterea incasarilor a fost de aproape trei ori mai mare in perioada sarbatorilor de Paste, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In medie, vanzarile s-au majorat cu 35-40% dupa inaugurare fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Potrivit directorului de magazin, cele mai bune vanzari sunt inregistrate in perioada verii, muncile sezoniere, dar si zilele de sarbatoare cand oamenii ies la iarba verde aducand varfuri importante de vanzari in unitatea Diana.

Extindere pas cu pas

Business-ul Diana isi are originea in 1991, firma avand la acea data ca principal obiect de activitate comercializarea produselor alimentare si nealimentare prin intermediul magazinului propriu din Ramnicu Valcea. In 1997, proprietarul Diana, Dumitru Craciunescu, a investit in prima unitate de productie pentru carne si produse din carne. Trei ani mai tarziu, compania a preluat pachetul majoritar de actiuni al Carvil, fosta intreprindere de industrializare a carnii din judetul Valcea. Astfel, intreaga activitate de productie a companiei Diana a fost ulterior transferata in spatiile Carvil.

Concomitent cu dezvoltarea activitatilor de productie si procesare din industria carnii, Diana si-a extins si lantul de magazine care cuprinde in prezent 28 de unitati comerciale. Majoritatea celor 17 magazinele operationale in prezent sunt situate in Ramnicu Valcea, iar dintre acestea cinci unitati sunt carmangerii. Celelalte magazine sunt situate in localitatile Horezu, Bunesti, Dragasani, Babeni, Brezoi, Ocnele Mari si Calimanesti din judetul Valcea si Curtea de Arges din judetul Arges.

In paralel cu deschiderea de noi magazine, au fost remodelate si extinse magazinele existente. „Ne-am ocupat tot timpul de modernizarea magazinelor mai vechi, in functie de cum am gasit spatii disponibile langa magazinele deja existente pentru a le putea extinde. Principalul nostru obiectiv a fost sa putem trece de la vanzarea la tejghea la vanzarea cu autoservire”, a precizat Claudiu Catana.

Astfel, Diana a redeschis anul trecut magazinul din Horezu. La inceputul acestui an a finalizat reamenjarea unei unitati comerciale din centrul orasului Ramnicu Valcea, iar o alta se redeschide tot in municipiu, in cursul lunii mai (suprafata de vanzare se mareste de la 130mp la 460mp). Tot anul acesta, Diana a deschis un nou magazin in Ramnicu Valcea, in 2010 fiind inaugurte alte patru unitati comerciale „Am deschis mai mult in criza deoarece au fost oportunitati mai bune”, a precizat administratorul retelei Diana.

Chiar daca nu au fost multe deschideri de magazine in ultimii ani, afacerile lantului de magazine Diana au crescut cu 17% anul trecut, de la 58,7 milioane de lei in 2010 ajungand la aproape 70 de milioane de lei in 2011. In total, cifra de afaceri a Diana a fost de 232,7 milioane de lei anul trecut, potrivit datelor furnizate de companie.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content