FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Detergentii pentru rufe promovati in pliantele promotionale

Detergentii pentru rufe promovati in pliantele promotionale

Categoria detergenti pentru rufe insumeaza aproximativ trei procente din totalul produselor promovate in pliantele promotionale, atat in perioada iulie - septembrie 2008, cat si in aceeasi perioada din 2007. Totusi, comparand perioada iulie - septembrie 2007 cu aceeasi perioada din 2008, ponderea detergentilor pentru rufe a scazut cu cateva procente in totalul produselor pentru spalat si curatat.

Ca observatii generale, putem mentiona faptul ca aproximativ 95% dintre detergentii pentru spalat promovati in cataloage apartin principalilor trei producatori din Romania. De asemenea, pachetele promotionale oferite in cataloage au o pondere de 37% printre aparitiile din categoria detergenti pentru rufe, cu zece procente mai mult decat in 2007. Interesant este si faptul ca, in perioadele analizate, marcile private nu ocupa decat aproximativ 1,5% din aparitiile categoriei detergenti pentru rufe. Analizand tipurile de detergenti pentru spalat, observam ca, in perioada iulie - septembrie 2008, mai mult de trei sferturi dintre aparitii apartin detergentului automat, urmat de cel lichid si apoi de cel manual. In comparatie cu aceeasi perioada din anul precedent, ponderea detergentului automat promovat in cataloagele retailerilor a scazut in perioada iulie - septembrie 2008 cu opt procente fata de aceeasi perioada din 2007, crescand, in schimb, ponderea detergentului lichid printre produsele promovate, in timp ce procentul aparitiilor detergentului manual a ramas cam la acelasi nivel. Detergentii pentru rufe sunt promovati cel mai mult in magazinele de tip cash&carry, locul doi fiind ocupat de supermarketuri, care, insa, au inregistrat, in perioada iulie - septembrie 2008, o scadere de aproximativ zece procente in numarul insertiilor pentru detergenti de rufe fata de aceeasi perioada a lui 2007. Pe locul trei se afla hypermarketurile, cu o crestere de cinci procente a numarului de aparitii. Trecand acum la o analiza pe fiecare tip de detergent, putem spune ca situatia este asemanatoare si pentru detergentul automat, magazinele cash&carry avand cele mai multe aparitii. O diferenta se inregistreaza in cazul detergentului automat la 2 kilograme, care a fost cel mai promovat gramaj si a avut cele mai multe aparitii in supermarketuri, urmate de magazinele cash&carry si de hypermarketuri. Pretul mediu al detergentului automat de 2 kilograme a fost, in perioada iulie - septembrie 2008, de proximativ 20 de lei pe pachet, fara o crestere semnificativa fata de aceeasi perioada din 2007. In perioada iulie - septembrie 2008, trei sferturi din detergentul de rufe manual a fost promovat in magazinele de tip cash&carry, acestea fiind urmate de hypermarketuri, discounteri si apoi de supermarketuri, cele din urma inregistrand o scadere de sase procente in favoarea discounterilor si hypermarketurilor, in comparatie cu aceeasi perioada din 2007. Cel mai promovat gramaj al detergentului manual este cel de 450 grame, cu un pret mediu de 2,77 lei, in usoara crestere fata de 2007. Detergentul de rufe lichid a fost promovat, in perioada iulie - august 2008, cel mai mult in supermarketuri (43% dintre aparitii), acestea fiind urmate de magazinele cash & carry, hypermaketuri si discounteri. Gramajul cel mai promovat in aceasta perioada a fost cel de 3 litri, cu un pret mediu de 33,5 lei, in usoara scadere fata de 2007.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content