FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Despre jumatatea plina a paharului

Despre jumatatea plina a paharului

A sosit vara si, odata cu ea, speranta unor industrii puternic influentate de gradele din termometru pentru cresteri de vanzari. Lunile februarie si mai au fost aproape catastrofale pentru companiile care asteptau un semn, oricat de mic, de redresare a consumului. Nu doar ca a lipsit acest semn, ci s-au inregistrat scaderi dureroase in consum, comparativ  cu perioadele similare din 2011. Si, de parca toate acestea nu erau de ajuns, instabilitatea politica, stirile inca alarmante care vin dinspre Grecia si Spania, leul care pierde teren in fata monedei europene ne fac sa credem ca nimic nu poate fi mai rau de atat in anul 2012, in care multi isi puneau speranta ca va fi mai bine.

Si totusi, daca ar fi sa vedem jumatatea plina a paharului, ne-am bucura ca ploile ii salveaza pe agricultorii alarmati de toamna secetoasa, ceea ce se va resimti cu siguranta in multe sectoare din industria alimentara care se aprovizioneaza cu materii prime din Romania. In retail, am surprins recent un fenomen cat se poate de pozitiv: dezvoltarea micilor comercianti traditionali pe „ruinele” retelei falimentare Mic.ro. Este un lucru extraordinar care se intampla unor fosti angajati ai retailerului care, astfel, o pot lua de la capat, chiar pe o baza mai solida. Puteti citi relatarea in rubrica Subiectul Lunii de la paginile 22-24.

O stire pozitiva am primit de curand si de la reteaua Metro, care a lansat un program de sustinere a fermierilor romani. Venind de la cel mai mare comerciant de pe piata, aceasta initiativa ne poate da sperante ca lucrurile se pot schimba, treptat, in bine, spre bucuria celor preocupati de mentinerea unui stil de viata sanatos.

Nu intamplator am ales titlul pe care l-ati citit mai devreme. El este, de fapt, titlul uneia dintre prezentarile inspirationale sustinute de invitatii celui mai recent eveniment Progresiv - conferinta Inspiro. Am vrut sa completez lista lucrurilor pozitive cu initiativa echipei noastre de a propune cititorilor revistei o zi de reflectie la lucrurile care ne motiveaza si de incarcare a bateriilor. Numarul mare de participanti la Inspiro, editia a doua, ne-a aratat ca efortul nu a fost zadarnic.

Asa cum, cel mai probabil, nici eforturile noilor chiriasi ai spatiilor Mic.ro de a readuce clientii in locatiile inchise de fosta retea si nici noul program Metro pentru fermieri nu vor fi in zadar. Ele pot fi doar inceputul unor schimbari importante in piata si, de ce nu, al unor schimbari de mentalitate. Sunt solutii acolo unde altii vad doar probleme, adica in comertul traditional si in agricultura.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content