FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > De sarbatori, orasenii vor aloca sub 100 de euro pentru produsele alimentare

De sarbatori, orasenii vor aloca sub 100 de euro pentru produsele alimentare

In 2011 comparativ cu anul trecut, peste 60% dintre oraseni intentioneaza sa cheltuiasca mai putin pentru sarbatorile de iarna, conform unui studiu recent realizat de MEDNET Marketing Research Center. Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 64,6% dintre respondenti mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform studiului de piata.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.

Studiul de piata arata ca din ce in ce mai mult actuala criza financiara afecteaza si sarbatorile de iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de 1.046,75 lei (comparativ cu 1.052,48 lei in anul 2010 si 1.523,29 lei in 2009), 64,6% dintre respondenti afirmand ca acest buget este mai mic decat cel din 2010.

Pentru produsele alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, orasenii intentioneaza sa aloce, in medie, 422,27 lei (comparativ cu 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009). Comparand cu anul trecut, produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 397,72 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 302,07 in anul 2010 si 321,09 lei in 2009).

In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada Sarbatorilor de Iarna, in jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei (comparativ cu 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009). O alta categorie de cheltuieli generata de sarbatorile de iarna este cea a „iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, 366,64 lei (comparativ cu 302,55 lei in 2010 si 346,28 lei in 2009).

Cu toate ca procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna este in usoara crestere comparativ cu anul trecut (82,4% in 2011 vs. 80,5% in 2010), suma medie alocata pentru acestea este mai mica. In acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348,87 lei (comparativ cu 413,10 lei in anul 2010 si 526,82 lei in 2009).

Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolata/cafea (29,2%), jucarii (28,6%) etc. Se observa o orientare preponderent practica a acestor cadouri (haine, incaltaminte), dar si o crestere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolata, cafea, cosmetice, jucarii) in detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electrocasnice).

Mos Nicolae, o sarbatoare importanta pentru romani, a determinat ca 73,9% dintre persoanele intervievate sa ofere cadouri celor dragi, suma medie cheltuita in acest scop fiind de 123,86 lei. In ceea ce priveste Revelionul 2012, 88,0% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 4,7% vor pleca in strainatate; 6,5% vor lucra de Revelion. Dintre cei care vor petrece Revelionul in tara, majoritatea (80,3%) va sarbatori acasa, in propria locuinta sau in locuinta prietenilor/rudelor. Numai 9,5% dintre acestia vor merge la un restaurant/club, in timp ce 7,5% vor petrece intr-o statiune montana/balneara. Procentul celor care vor iesi in aer liber (ex. Piata Universitatii pentru bucuresteni) pentru a “trece in anul 2012” este de numai 0,7%.

MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piata si statisticii. Beneficiind de bogata experienta individuala a membrilor sai (peste 19 ani experienta in domeniu), MEDNET Marketing Research Center isi propune in primul rand sa ofere servicii de o calitate ireprosabila clientilor sai si sa adapteze continuu instrumentele specifice cercetarii de piata la cerintele actuale ale economiei romanesti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content