FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > De la soc la supravietuire II

De la soc la supravietuire II

Scriam in numarul trecut despre cercetarile de consumator, care aratau o oarecare revenire din starea de soc provocata de criza. Spuneam atunci ca oamenii incep sa se acomodeze cu noua situatie si dezvolta alternative de a supravietui.

Titlul ce sintetizeaza gandurile pe care eu vi le impartasesc aici nu este, asa cum ar parea, o continuare a concluziilor cercetarilor amintite. Desi asa mi-am propus initial. Titlul spune, de fapt, ca romanii traiesc un al doilea soc puternic. Noi sperante de supravietuire? Intrebarea ramane deschisa...
Raspunsul este greu de dat, dupa masurile de austeritate ce au provocat acest al doilea soc. Iar majorarea TVA-ului este doar un exemplu. Ganditi-va la consecinte: venituri diminuate din cauza taierilor salariale, a devalorizarii leului, din cauza altor taxe si impozite introduse de la jumatatea anului, fara ragazul de a fi absorbite treptat.

Mediul de afaceri a fost complet bulversat, in conditiile in care temerile majore ale tuturor au fost si sunt lipsa de predictibilitate legislativa si evaziunea fiscala.
Ce face, atunci, consumatorul, de abia revenit dintr-un soc? Va fi din ce in ce mai sarac si va cumpara / consuma din ce in ce mai putin, pe un fond de crestere a preturilor la alimente.

Ce vor face producatorii si comerciantii care sperau la o resuscitare a consumului in partea a doua a acestui an? Multi au inchis deja, altii jongleaza intre piata neagra si cea gri, probabil ca multi altii isi vor restrange activitatile. Din fericire, exista si companii care inteleg ca trebuie sa faca eforturi pentru a absorbi o parte din soc.

De fapt, nimeni nu are raspunsuri, cu atat mai putin cei de la care se asteapta raspunsuri.
Daca sunteti, totusi, curiosi sa cititi si partea a doua a studiilor promise, va invit sa le lecturati in paginile urmatoare.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content