FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Daca e martie, vorbim de EuroCIS 2010

Daca e martie, vorbim de EuroCIS 2010

EuroCIS s-a desfasurat in perioada 2-4 martie la Düsseldorf, beneficiind de prezenta a peste 148 de expozanti din 17 tari. Furnizorii de servicii IT si tehnologie de securitate in retail au prezentat solutii ecologice de economie energetica, reducerea costurilor si fidelizare a clientilor.

EuroCIS, cel mai important targ din domeniul IT si al securitatii in retail s-a desfasurat in Düsseldorf intre 2 – 4 martie a.c. Un program amplu al celor trei zile in care se deruleaza Forumul a fost expus pentru vizitatori. Specialistii in domeniu au ocazia sa participe gratuit la Forumul EuroCIS, derulat in timpul targului.

Printre temele incluse in programul de anul acesta al targului s-au numarat: solutii manageriale ale fluxului monetar, introducerea platii prin amprenta la scara larga, managementul de continut al mediei incrucisate, loialitatea clientului in epoca informatiei, abordarea conceptului de smart retail, mobilitatea loialitatii de 360 de grade ce caracterizeaza relatia cu clientul, „ne place mancarea, uram risipa”.

Semnele bune cu privire la derularea targului de anul acesta s-au aratat cu 10 saptamani inainte de inaugurare cand, un total de 148 de expozanti din 17 tari au inchiriat o suprafata neta de expunere de aproximativ 5.017 metri patrati. Datele inregistrate nu difera cu mult fata de cele specifice targului din 2008 – 157 de expozanti si o suprafata inchiriata de 5.012 metri patrati. Una dintre surprinzele acestui an a constituit-o inscrierea Coreei de Sud ca participant pentru prima data, tara fiind reprezentata de trei expozanti.

sa cum Wihelm Niedergoeker, Mana­ging Director al Düsseldorf Messe sublinia, „Targul EuroCIS a reusit sa se dezvolte intr-o platforma de conducere pentru aplicatiile IT din sectorul retailului. Fiecare an evidentiaza noi progrese in domeniul IT si subliniaza, de asemenea, nevoia de aplicatii specializate pentru sectorul retailului in mod particular. Cercetarile realizate de Institutul de Retail EHI arata faptul ca investitiile ample in domeniul IT si al sectoarelor de securitate vor continua sa fie derulate in ciuda actualelor dificultati cu care se confrunta piata”.

Solutii ecologice la probleme actuale

Principalele tendinte evidentiate in cadrul targului cu privire la solutiile IT si Tehnologia Securitatii in retail fac trimitere la diverse alternative ecologice. Retailerii germani sunt tot mai interesati de solutii ce presupun consumul cat mai redus de energie si care reflecta principiile Responsabilitatii Sociale in ceea ce priveste propriile sisteme IT. Potrivit lui Daniel Joha, Presedinte al Retail Marketing Management in cadrul Mettler Toledo, „tema sustenabilitatii continua sa castige importanta in cadrul retailului, atat la scara nationala cat si internationala.

Politica de anvergura centrata pe produse sustenabile le va permite retailerilor sa se diferentieze de competitori. Insa sustenabilitatea creste de asemenea in importanta pentru retaileri impotriva contextului de cheltuieli si a consideratiilor asociatilor cetatenesti. Cresterea costurilor energetice si controversele privind dinamica climatului muta consumul de resurse destinat infrastructurii in centrul atentiei. Prin solutiile propuse de eficientizare a consumului energetic, sunt intrunite atat cerintele ecologice cat si cele economice”.

Initial, principalul motiv pentru care retailerii au apelat la solutiile ecologice de IT a fost reducerea costurilor. Winfried Nolte, Product Marketing  Manager al Wincor Nixdorf International GmbH, a afirmat ca, in principal, marii retaileri sunt cei care pana acum au apelat la solutiile ecologice intrucat au constientizat reducerea efectelor prin cheltuieli IT crescute. In opinia sa, retailerii mici si cei independenti beneficiaza de asemenea de aceste solutii insa pentru ei nu constituie obiectul unor abordari strategice.

Furnizorii specializati au constientizat potentialul de marketing al solutiilor IT ecologice, invatandu-i pe colaboratorii din retail cum sa isi fundamenteze pe aceste baze afacerile. „Multe produse marca Epson prezinta asemanari cu certificatul de protectie a mediului Blue Angel, Energy Star sau cu alte licente. Le asiguram clientilor aceste certificate precum si rezultatele de la nivelul instrumentelor de marketing ca expresie a unui ajutor argumentativ”, afirma Fran Schenk, Epson.

Portofoliul solutiilor ecologice particularizate pentru industria de retail este larga, cuprinzand printre altele terminale mobile si aplicatii NCR. „Astazi, terminalele mobile contribuie la eficienta proceselor. Sistemele utilizate in procesele logistice din retail au determinat reducerea numarului de transporturi nule la nivelul rutelor relevante si, prin asociere cu captarea si transmiterea datelor mobile catre sistemul informational de marfuri, asigura un management optimizat al bunurilor”, este de parere Peter Claussen, Vice-Presedinte al Board-ului Höft&WesselAG.

Aplicatia NCR se bazeaza pe tehnologia sustenabila constituita la randul sau din doua procese paralele
de termo-printare. Chitanta de vanzare este printata pe fata si pe verso-ul hartiei permitandu-le retailerilor sa reduca consumul de hartie per bucata de pana la 45%, sa ajusteze costurile generale si sa aiba o contributie valoroasa la adresa mediului.

Tehnologia IGEL, de la compania Igel Technology GmbH, este certificata ISO 14001 si de aceea este infatisata ca un sistem managerial de mediu contribuind la protectia sa in armonie cu cerintele  mediului de business, social si politic. Cei mai putini numerosi dintre clientii IGEL achizitioneaza un serviciu functional timp de 6-8 ani si reduc cu 50% resursele de electricitate pe care le genereaza in mod normal computerele.

De ce sa participati?

Rezultatele cercetarii din 2009, derulate la nivelul expozantilor si al vizitatorilor indica o prezenta numeroasa a nemtilor in cadrul targului. Dintr-un numar total de 216 expozanti, 173 au fost din Germania in timp ce din 5 300 de vizitatori, aproximativ 70% erau cetateni germani. Statisticile arata de asemenea ca sectoarele industriale cu o prezenta remarcabila au fost: serviciul IT, industria tehnologiilor de securitate si de IT, retailul alimentar.

Pentru mai multe informatii cu privire la EuroCIS 2010, puteti accesa site-ul targului: http://www.eurocis.com/

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content