FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Criza a mutat procesul de infrumusetare de la salon in casa

Criza a mutat procesul de infrumusetare de la salon in casa

Intrucat consumatorii se confrunta zilnic cu vesti mai putin imbucuratoare generate de recesiunea mondiala, nevoia de evadare manifestata printr-o atentie sporita fata de propria persoana nu a fost nicicand mai pregnanta.

Euromonitor International a realizat un studiu cu privire la comportamentul de achizitie si consum a serviciilor de infrumusetare si spa pe piata mondiala in anul 2009. Astfel, studiul a identificat o serie de oportunitati si provocari demne de luat in considerare de cei care activeaza in industrie si in sectoarele complementare.
Dorinta de rasfat in vremuri dificile cunoscuta si sub numele de ”lipstick effect”(efectul rujului) a determinat o crestere a cererii pentru servicii personale precum tratamente pentru par, fata si unghii, masaj, saloane de bronzat si centre spa.

In acelasi timp, nevoia consumatorilor de a-si limita cheltuielile a avut urmari negative asupra unor sectoare ale industriei profesionale de infrumusetare. Acest fapt a generat cresteri in categoria produselor ce se pot folosi acasa precum coloranti de par, tratamente spa, autobronzante si articole pentru ingrijirea unghiilor.

Produsele anti-age reprezinta inca o prioritate pentru consumatori care simt la fel de mult, daca nu mai mult, nevoia de a arata mai tineri decat inainte de izbucnirea crizei. Acest lucru s-a tradus intr-o explozie a incasarilor la nivelul centrelor cosmetice si spa precum si a vanzarilor de produse anti-age si a cremelor anti-celulitice de la raftul marilor lanturi de retail.

Piata serviciilor profesionale a fost serios afectata de alegerea consumatorilor de a petrece mai mult timp in casa, trend ce continua sa se mentina. In aceste conditii, spa-urile pentru acasa si echipamentele de infrumusetare au fost la mare cautare. O alta influenta pozitiva asupra categoriei serviciilor si produselor de infrumusetare a fost obsesia consumatorilor pentru celebritati si stilul lor de viata. Influenta pe care acestea o exercita este foarte ridicata in special asupra persoanelor tinere. Prin actiunile derulate, consumatorii incearca sa copieze imaginea celebritatilor iar acestea se concretizeaza in: vizite repetate la stilist, salonul de cosmetica sau de bronzat si desigur, tot mai multi bani cheltuiti pe produse de infrumusetare pentru acasa.

Bugetul alocat de consumatori pentru achizitionarea produselor de ingrijire personala a crescut semnificativ la nivel global in 2009, cu 32% fata de anul 2008, pana la 665,6% miliarde de dolari. Statele Unite conduc detasat in ceea ce priveste cheltuielile efectuate pe produse de ingrijire personala cu 191 miliarde de dolari in 2009 cu toate ca Danemarca este lider in cheltuielile per capita. In ceea ce priveste cheltuielile totale realizate de un consumator, brazilienii aloca cea mai mare pondere acestui tip de produse.

Pietele care au inregistrat cea mai rapida crestere in ceea ce priveste achizitionarea produselor de ingrijire personala in perioada 2004 si 2009 au fost China si Rusia, cu 121% si respectiv 130%.
In 2009, piata de infrumusetare si ingrijire personala in retail se ridica la valoarea globala de 350 332,4 milioane dolari, conform studiului Euromonitor International. Per segment, cea mai mare valoare a fost inregistrata de produsele de ingrijire a pielii, de 80 008,1 milioane de dolari, urmate de cosmeticele premium (78 916,3 milioane dolari) si produsele de ingrijire a parului (62 288,2 milioane dolari).

Tendinte in industria frumusetii
Granita dintre diferitele tipuri de frumusete si instituirea bunei dispozitii se estompeaza tot mai mult intrucat saloanele de coafura, centrele de cosmetica si de spa precum si saloanele de bronzat isi extind oferta de produse si servicii pentru a atrage noi categorii de clienti.
In ciuda faptului ca in ultimul timp consumatorii opteaza pentru tratementele aplicate acasa din dorinta de a economisi bani, piata de frumusete si relaxare a asistat la cresteri pe termen lung, unele sectoare inregistrand cresteri rapide inca dinaintea instalarii recesiunii.

Cresterea gradului de aplicare a tratamentelor acasa constituie o oportunitate pentru saloanele de infrumusetare de a corecta greselile pe care le fac consumatorii atunci cand nu respecta intocmai procedurile. Profesionistilor le este cerut ajutorul in cazul petelor de culoare rezultate in urma vopsirii parului si a arsurilor provocate de accesoriile pentru coafat. Popularitatea tot mai crescuta a saloanelor si a centrelor spa a constituit un avantaj pentru industria cosmetica, contribuind la cresterea importantei acordate produselor de curatare dar si la popularizarea diferitelor produse de infrumusetare.
Sectorul produselor profesionale a fost sursa de inspiratie pentru o serie de tratamente destinate aplicarii in casa, din care fac parte: creme anti-age si anti-celulita, dispozitive microdermatoabrazive, produse de inalbire a dintilor si a pielii precum si produse auto-bronzante.
Multe lanturi de saloane se bazeaza pe metoda promovarii word-of-mouth. In ultimul timp, un canal este si mediul online, in special retelele sociale, atat de raspandite la nivelul tinerilor.

Industria serviciilor profesionale se consolideaza in mod rapid prin intermediul francizelor care inlocuiesc saloanele independente. Afacerile ample sunt capabile sa angajeze mai multi profesionisti, au acces la echipament performant si pot sa achizitioneze in masa creand astfel economii de scala.
Lider in sectorul saloanelor de coafura este Regis, companie de origine americana care opereaza peste 13 500 de centre proprii sau/si saloane franciza. Lanturile de saloane castiga cota de piata in piete aflate in proces de dezvoltare precum China.

Discounturile si ofertele speciale au devenit o obisnuinta in industria serviciilor de infrumusetare de la debutul crizei economice datorita cresterii competivitatii pe piata. O tendinta la nivelul industriei de infrumusetare o constituie oferta de produse naturale si organice. Un alt fenomen observabil la nivelul pietei ii priveste pe tinerii adolescenti care opteaza pentru tratamente de par de la o varsta frageda, acest lucru constituind o nisa lucrativa pentru saloane.
Cosmetica mobila a devenit o alegere frecventa de la debutul recesiunii intrucat consumatorii cauta optiuni flexibile si pliabile pe un buget redus. In acest caz se poate vorbi despre liberi profesionisti care desfasoara munca la domiciliul clientului sau saloane ad-hoc in cadrul petrecerilor, in club sau pe strada.

Saloanele isi pot imbunatati veniturile prin vanzarea brandurilor profesionale pe comision sau a propriilor produse. Acestea s-au confruntat recent cu o competitie tot mai crescuta din piata, inclusiv din partea supermarketurilor, a magazinelor de discount sau a internetului.
Principalele motive pentru care consumatorii aleg saloanele de infrumusetare includ relaxarea, refacerea pielii (tratamente faciale, impachetari corporale, peeling-uri, fiole injectabile), tratamentele pentru unghii si epilarea. Indiferent despre ce sector este vorba, dezvoltarea unor noi tehnici conduce la o mai mare eficacitate a tratamentelor.

Trenduri in industria spa
Sectorul de spa s-a bucurat ani la rand de o crestere rapida desi la momentul actual exista semnale care indica o stagnare datorata recesiunii. Potrivit ISPA, in 2007 erau 150 de milioane de consumatori activi de spa in intreaga lume, pe primele trei pozitii aflandu-se Statele Unite (32 milioane), Thailanda (27 milioane) si Japonia (19 milioane). Aceeasi sursa afirma ca barbatii care opteaza pentru spa intr-o mai mare masura sunt din Germania, Thailanda si Singapore. La polul opus se afla barbatii din pietele vorbitoare de limba engleza – Statele Unite, Canada si Marea Britanie.

Barbatii si femeile merg la spa din diferite motive. Barbatii tind sa caute tratamente care produc rezultate imediate precum masajul in timp ce femeile aleg tratamentele menite sa le imbunatateasca aspectul fizic, dintre ele tratamentul pentru fata, maini si gat. In 2008, motivul principal pentru care oamenii din intreaga lume au ales sa frecventeze un centru spa a fost nevoia de relaxare/reducere a stresului. Un alt motiv mentionat a fost recomandarea inaintata de medic, arata acelasi studiu ISPA.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content