FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cresterea vanzarilor si loializarea consumatorilor, principalele obiective ale prezentei in social media

Cresterea vanzarilor si loializarea consumatorilor, principalele obiective ale prezentei in social media

In 2011, 69% dintre companii au apelat in special la promovarea prin Facebook si prin forumurile de discutii (43%), potrivit studiului GfK „Cum folosesc companiile social media”. Intentiile pentru 2012 arata o crestere usoara pentru canalele deja existente si bine pozitionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube, dar si un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scara mai larga a Twitter-ului si blogurilor independente (crestere de 8%, respectiv 6%). Astfel, Twitter ajunge sa fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.

In ceea ce priveste scopul cu care sunt folosite aceste medii, studiul GfK remarca in 2012 o concentrare semnificativ mai mare fata de 2011 pe relatia cu clientii. Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenti (versus 49% in 2011), interactiunea clientilor cu marca pentru aproape jumatate (fata de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relatii cu clientii (customer care) pentru 39%, reprezentand o crestere de 10 procente fata de 2011. Scopuri foarte importante raman cresterea vanzarilor - pentru doua treimi dintre cei chestionati - si gasirea partenerilor de afaceri - pentru mai mult de jumatate.

“Daca anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imaginii de marca sau de companie prin intermediul retelelor sociale, in 2012, companiile constientizeaza mai mult rolul acestora in apropierea de client. Obtinerea unei imaginii pozitive este completata acum de indicatorii legati de cresterea vanzarilor, dar si de loializare”, declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Studiul GfK „Cum folosesc companiile mediile sociale” ofera informatii despre canalele sociale folosite de companii in promovare, scopul cu care le folosesc si cum masoara efectele campaniilor derulate de ei. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenti sau co-decidenti in ceea ce priveste activitatea de comunicare, care au realizat sau intentioneaza sa realizeze campanii in retelele sociale in urmatoarele 12 luni.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content