FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > "Cred cu tarie in formula: unu plus unu fac trei"

"Cred cu tarie in formula: unu plus unu fac trei"

Experienta de 15 ani din cadrul departamentului de marketing al P&G si complexitatea responsabilitatilor pe care le inglobeaza functia de director il determina pe Narcis Horhoianu sa considere cifrele de afaceri ale unitatii pe care o conduce drept cea mai mare motivatie a sa.

Narcis Horhoianu, directorul de marketing al P&G Balkans, lucreaza de 15 ani in cadrul companiei. A pornit chiar de la baza functiilor departamentului de marketing, in 1996, cand a fost recrutat ca asistent brand manager. La momentul acela absolvea Departamentul de ?tiinte Ingineresti din cadrul Politehnicii Bucuresti, iar intrarea in cadrul multinationalei a fost o intamplare fericita, dupa cum marturiseste el. Primise referinte bune cu privire la P&G de la un coleg de facultate, proaspat recrutat in cadrul companiei. Desi nu auzise multe despre P&G pana in momentul acela, faptul ca acesta este producatorul unuia din brandurile sale preferate, Old Spice, l-a determinat sa-si doreasca un job in cadrul companiei.

P&G era la acel moment in primii sai ani operationali pe piata romaneasca. Compania tocmai demarase operatiuni de productie la Timisoara, dupa achizitia fabricii Detergenti S.A. de la stat.

Privind in urma, Narcis Horhoianu recunoaste ca aptitudinile deprinse in cadrul facultatii l-au ajutat sa treaca cu brio testele de recrutare ale companiei, acestea reprezentand primul sau contact cu P&G. „Fiind de formare profesionala inginer, am dat dovada de aptitudini analitice, o componenta importanta, dar si de capacitatea de a relationa eficient cu oamenii. Cred ca aceste doua elemente reprezinta aptitudinile necesare pentru a ocupa un post in departamentul de marketing”, afirma managerul.

De la marketingul de baza la finante

Printre primele sale sarcini a fost lansarea inalbitorului Ace pe piata din Romania, etapa ce a coincis cu initierea sa in cadrul marketingului.
Increderea, dar si responsabilitatea acordate de companie in momentul in care a fost implicat in lansarea pe piata a unui produs nou, concomitent cu dezvoltarea sa in cadrul domeniului vast al mar­ketingului, au stat la baza evolutiei sale ca lider. „Imediat dupa recrutare, la doar 23 de ani, am devenit responsabil de lansarea marcii Ace avand sapte luni la dispozitie pentru realizarea acestui proiect. Nu stiam ce sa fac, dar urmand trainingurile interne ale companiei am devenit capabil sa fac acest lucru in timpul acordat”, afirma directorul de marketing al P&G Balkans.

Pe masura ce a promovat in cadrul departamentului i-au revenit noi categorii de produse, dar si o serie de responsabilitati suplimentare. „Jobul meu la momentul actual consta dintr-o combinatie de consumer marketing, trade marketing, customer service si de finante, proportiile acestora variind in functie de categorie. De asemenea, am si o responsabilitate functionala, de lider al departamentului de marketing, si, astfel, sunt raspunzator de toate produsele companiei la nivel regional”, afirma Horhoianu. Provocarile in cariera profesionala a directorului de marketing al P&G Balkans au venit atat din componenta de marketing a atributiilor sale, cat si din cea de lider al echipei care formeaza acest departament. Complexitatea brandurilor din portofoliul companiei si diferentele impuse de fiecare dintre ele la nivelul executarii initiativelor i-au mentinut vie motivatia cat si interesul, chiar si dupa 15 ani de activitate. „Ce e fantastic in jobul pe care il am este exact faptul ca raspund de o gama larga de branduri, fiecare dintre ele oferindu-mi constant provocari din care pot invata lucruri noi”, afirma Narcis Horhoianu.

Rezultatele unor initiative implementate la nivel local au lasat amprente puternice asupra motivatiei sale profesionale. Au fost campanii, precum Pampers Unicef, al caror succes in Balcani a avut ecou si la nivel global, fiind preluate de tarile din jur.

Privind la cei 15 ani petrecuti in cadrul P&G Balkans, Narcis Horhoianu considera perioada integrarii Gillette in cadrul companiei ca fiind cea mai mare provocare a carierei sale. La acel moment, el ocupa functia de Associate Marketing Director, iar la un an dupa integrarea marcii in P&G, Narcis a preluat coordonarea intregii game la nivel regional. „Procesul a insemnat ca filosofia, cultura si principalele motoare ale marcii sunt bine intelese si integrate adecvat in P&G, lucru ce a contribuit la dezvoltarea afacerii si extinderea echipelor de lucru”, afirma managerul.

Narcis Horhoianu atribuie un rol important in obtinerea satisfactiilor profesionale echipei pe care o conduce. „Daca ei sunt buni si eu sunt bun, este o valoare in care cred”, recunoaste el. In relatia cu subalternii sai considera ca cel mai important lucru pe care l-a facut de-a lungul timpului a fost sa le acorde oamenilor incredere si libertate, doua lucruri pe care le-a experimentat personal la randul sau. „Daca unul din subalternii mei imi prezinta o idee noua, desprinsa din intelegerea mai buna a afacerii, de la consumator, din analiza datelor sau din orice e relevant pentru afacere, iar aceasta are sens, propunerea se poate materializa”, afirma directorul de marketing al P&G Balkans.

Complementaritatea, principiu de baza in echipa de marketing

Despre leadership, Horhoianu este de parere ca in mare parte acesta se invata din interactiunile cu oamenii, prin expunere dar si prin responsabilitatile aferente postului. Succesul unei echipe cum este cea pe care o conduce este in stransa legatura cu calitatea leadershipului practicat. „Leadershipul este situational, trebuie sa fii suficient de flexibil, sa te ajustezi si sa te pliezi la nevoia persoanelor din jur”, afirma el. Cat despre structura echipelor de lucru, managerul apreciaza cel mai mult competentele specializate ale oamenilor pentru ca, odata puse impreuna, acestea livreaza performanta. In timp, prin interactiune, fiecare dintre ei ajunge sa cunoasca si sa inteleaga ce face celalalt, dar isi mentine functia sa de baza in cadrul echipei. „Cred cu tarie in formula: unu plus unu fac trei”, spune Horhoianu facand referire la complementaritatea echipelor de lucru. Pentru ca succesul sau profesional se implineste prin munca echipei pe care o coordoneaza, el afirma ca se implica in pregatirea si motivarea subalternilor sai. Discutiile libere cu acestia in ceea ce priveste directionarea profesionala, initierea programelor de training, dar si de propunerile de promovare la nivelul sediilor regionale P&G sunt cateva dintre practicile uzuale ale directorului de marketing al P&G Balkans. „Leadershipul inseamna in opinia mea sa motivezi oamenii pentru a da rezultate”, afirma Horhoianu.

„Primul moment al adevarului”, la raft

Platformele de lucru ale P&G Balkans beneficiaza in momentul de fata de tot know-how-ul cumulat la nivel global. Dar dincolo de inovatii, un rol decisiv in elaborarea programelor de marketing il au publicul-tinta si specificitatea categoriilor de produse. „Toata lumea vorbeste despre marketing digital in ultimul timp, insa nu orice categorie poate fi promovata astfel. Trebuie sa fim atenti la ce, cat si cum comunicam in mediul digital”, afirma Narcis Horhoianu.
Un alt instrument de marketing eficient este comunicarea in magazin sau „primul moment al adevarului” - asa cum este ea numita la nivelul companiei - care se refera la modul in care produsul se diferentiaza la raft. „Primul moment al adevarului este acela in care omul este dispus sa cumpere produsul atunci cand se afla in fata raftului si se gandeste daca alege marca ta sau pe cea a competitorului. Astfel, fiecare categorie trebuie sa aiba o prezenta clara si foarte bine gandita la raft, indiferent de tipul de magazin”, este de parere Horhoianu.

Cifrele, sursa de inspiratie

Cifrele furnizate de analiza vanzarilor, dar si interactiunea cu oamenii il inspira in activitatea de zi cu zi. Cifrele vorbesc despre succesul initiativelor de marketing, iar la randul lor relatiile dezvoltate cu oamenii din organizatie servesc la urmarea aceleiasi viziuni. Cat despre proportia pe care o detine marketingul de baza in activitatea sa, de maxim 40%, Narcis Horhoianu nu se simte dezamagit si considera ca asumarea celorlalte responsabilitati este urmarea fireasca a evolutiei sale profesionale. In viitor, managerul nu exclude o posibila experienta profesionala in afara Romaniei, careia ii recunoaste importanta.

Referitor la pasiunile sale pe plan personal, Narcis Horhoianu spune ca atunci cand nu este la birou asculta muzica rock si afirma ca a ramas acelasi impatimit al genului ca in perioada studentiei. Recunoaste insa ca in ultimul timp a devenit mai tolerant fata de alte genuri de muzica datorita „obligatiilor familiale”: „Cu siguranta am fost singurul rocker care a participat la concertul Rammstein dar si la concertul Shakirei de la Bucuresti si la Julio Iglesias”, spune el zambind.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content