
Consumatorul de dropsuri pentru improspatarea respiratiei este atent la beneficii
ISRA Center Marketing Research a realizat pentru Revista Progresiv o cercetare cantitativa privind obiceiurile de consum si cumparare in ceea ce priveste dropsurile pentru improspatarea respiratiei. Analiza a urmarit indicatori precum frecventa de consum, cunoasterea marcilor, motivatiile pentru care se consuma acest tip de produs, aroma consumata cel mai des si beneficiile acestuia, dar si frecventa de cumparare, cantitatea cumparata, locatia de unde se achizitioneaza si criteriile de care se tine cont in tot acest proces.
Toate datele au fost culese utilizand metoda interviului “face-to-face” pe baza de chestionar in decursul lunii mai 2009. Chestionarul a fost proiectat de ISRA Center Marketing Research. Esantionul a fost compus din 1104 respondenti, din mediul urban cu peste 50.000 de locuitori. Cercetarea are o marja de eroare maxima de ±3%.
Iata care sunt cele mai importante concluzii ale cercetarii:
Obiceiuri de consum
- 7 din 10 respondenti intervievati sunt mari consumatori de guma de mestecat, cel putin de 2-3 ori pe saptamana, in timp ce 3 dintre acestia consuma guma de cateva ori pe zi.
- Dropsurile utilizate in improspatarea respiratiei sunt produsele consumate regulat, de cel putin 2-3 ori pe saptamana de 44% dintre respondenti. Aproximativ 2 din 10 respondenti consuma dropsuri pentru o respiratie proaspata cel putin o data pe zi.
- Indiferent de varsta, localitatea de provenienta sau gen, dropsurile pentru improspatarea respiratiei cu aroma de menta sunt cele consumate cel mai frecvent de majoritatea respondentilor. Persoanele cu varsta cuprinsa intre 40-60 ani si in procente semnificativ mai mari barbatii sunt cei care incearca mai des dropsurile pentru o respiratie proaspata avand aroma de portocale.
- Pe langa principalul motiv acela de a improspata respiratia, majoritatea respondentilor consuma dropsurile datorita gustului si senzatiei deosebite de racoare pe care acestea o ofera, parere impartasita de semnificativ mai multe femei. Comparativ cu Bucurestiul unde printre motivele principale de consum se regasesc protectia danturii si utilizarea dropsurilor datorita lipsei gumei de mestecat, in restul tarii, gustul, senzatia de racoare si chiar obisnuinta sunt motive de consum ce se regasesc la semnificativ mai multi respondenti.
- Daca persoanele avand peste 40 de ani isi satisfac placerea senzatiei de racoare prin consumarea de dropsuri pentru o respiratie proaspata, persoanele de pana la 39 de ani sunt mai orientate catre protectia danturii si le consuma destul de frecvent atunci cand nu au guma de mestecat sau nu le este la indemana spalatul pe dinti.
- Aproximativ jumatate dintre respondenti, dupa luarea mesei consuma dropsuri pentru improspatarea respiratiei. In Bucuresti, inaintea unei intalniri, fie ea si de afaceri sau in activitatile sportive sunt momentele in care semnificativ mai multi respondenti se regasesc in situatia de a consuma dropsuri. Daca semnificativ mai multe femei consuma dropsuri pentru improspatarea respiratiei dupa masa, cand stau la o vorba cu prietenele sau cand circula cu mijloacele de transport, barbatii se gasesc mai des in aceasta situatie atunci cand merg la o intalnire, la o petrecere sau cand sofeaza.
- Ca si proprietati ale dropsurilor, in afara de improspatarea respiratiei avand un efect de lunga durata, mai multi respondenti considera ca sunt mai mult potrivite adultilor decat copiilor.
- In opinia bucurestenilor, in procente semnificativ mai mari, dropsurile avand un efect de lunga durata, recomandate de altfel si copiilor, inlocuiesc cu success guma de mestecat ajutand mentinerea igienei bucale, protejand astfel dintii si pot chiar inlocui spalatul pe dinti (considera 60% dintre respondentii bucuresteni). In afara Bucurestiului opiniile asupra protejarii dintilor cu ajutorul dropsurilor sau chiar inlocuirea spalatului pe dinti atunci cand acestea sunt consumate sunt semnificativ mai putin impartasite.
Notorietatea brandurilor
- In topul marcilor de dropsuri pentru improspatarea respiratiei se afla brand-uri precum Orbit drops (89%), Tic Tac (85%), Mentos (74%), Winterfresh mints (65%) si Mentosan (52%).
- In restul tarii, comparativ cu Bucurestiul, se inregistreaza un grad semnificativ mai ridicat de cunoastere a brandurilor precum Tic Tac, Mentos, Winterfresh mints, Mentosan, Mentolate si Smint. In timp ce mai multe femei decat barbati cunosc marcile Tic Tac, Mentosan sau Mentolate, semnificativ mai multe persoane cu varsta cuprinsa intre 20-39 ani cunosc marci precum Mentos, Winterfresh mints, Fresh si Smint.
- Winterfresh mints este brand-ul mentionat in procente semnificativ mai mari ca si fiind consumat in ultimele luni de catre persoanele cu varsta intre 20-39 ani si cele din afara Bucurestiului. In timp ce Fresh este semnificativ mai mult prezent in listele recente de consum ale barbatilor bucuresteni, Mentosan este brand-ul mentionat cu precadere de catre persoanele din afara Bucurestiului si de catre persoanele avand peste 40 de ani.
- Referindu-se strict la ultima saptamana, bucurestenii au consumat semnificativ mai mult Orbit drops si Fresh comparativ cu respondentii din restul tarii care au mai folosit, in procente semnificativ mai mari, Mentosan si Mentolate pentru improspatarea respiratiei. Tot in ultima saptamana, barbatii au consumat mai mult Fresh decat femeile.
- Marca de dropsuri pentru improspatarea respiratiei cu cei mai fideli consumatori si consumata cel mai frecvent de 4 din 10 respondenti este Orbit Drops. La distanta de lider sunt Tic Tac si Winterfresh mints. Tic Tac este consumat semnificativ mai mult de catre persoanele de peste 40 de ani in timp ce Winterfresh mints este brandul de dropsuri utilizat in improspatarea respiratiei mai mult de persoanele pana in 40 de ani.
Obiceiuri de cumparare
- Aproape toti consumatorii de dropsuri ce ajuta la improspatarea respiratiei sunt si cumparatori indiferent de varsta, gen sau regiunea din care provin.
- Intrebate cat de des obisnuiesc sa cumpere dropsuri, persoanele din Bucuresti, cele pana in 40 de ani si de gen masculin ca si cele mai aprige consumatoare de dropsuri, cumpara cel mai frecvent.
- 3 din 10 consumatori de dropsuri pentru improspatarea respiratiei din Bucuresti cumpara aceste produse cel putin o data pe zi.
- La o ocazie obisnuita de cumparare majoritatea respondentilor cumpara maxim 3 pachete de dropsuri, 6 din 10 respondenti mentionand cantitatea de un pachet.
- Locatia de achizitionare a dropsurilor utilizate pentru improspatarea respiratiei nu este discriminatoare, in general aceste produse fiind achizitionate o data cu produsele alimentare si nu numai in functie de locatia aleasa pentru acestea.
- Printre cele mai importante 5 criterii de cumparare a dropsurilor regasim gustul, experienta anterioara cu produsul, calitatea produsului, pretul si nu in ultimul rand varietatea gamei de produse disponibila in magazine.
- Femeile si persoanele din afara Bucurestiului se dovedesc a fi ceva mai exigente, tinand cont intr-o masura semnificativ mai mare de mai multe criterii atunci cand achizitioneaza dropsuri. Preocupate permanent de silueta, femeile tin cont in masura semnificativ mai mare de continutul de calorii si zahar si totodata de varietatea si disponibilitatea marcilor in magazine, aspectul si usurinta in manuire a ambalajului, de gramaj si nu in ultimul rand de pret. Persoanele de peste 40 de ani acorda o importanta deosebita continutului de calorii, aspectului ambalajului si gramajului.
Pentru mai multe informatii, puteti descarca studiul integral.
Adaugă comentariu nou