FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Consum moderat in 2008

Consum moderat in 2008

Produse alimentare - preturi mai mari si consum moderat, la unele categorii chiar la fel sau sub nivelul anului trecut; Produse de curatenie a locuintei si de ingrijire personala - consum in crestere.

Dupa o crestere de 17% a cheltuielilor de FMCG in anul 2007, anul acesta cresterile in valoare (in moneda nationala) sunt superioare, atingand nivelul de 22% in primele sase luni. La o prima vedere, cresterea consumului ar putea parea semnificativa, dar acest lucru este foarte mult influentat de cresterea pretului alimentelor.

La o privire mai atenta pe diferite grupe de produse, remarcam faptul ca alimentele si bauturile au atins aceeasi crestere (in valoare) cu produsele de ingrijire personala si a casei, dar cele doua situatii difera. In cazul alimentelor si bauturilor, cresterea este in principal determinata de pretul mai mare platit pentru aceste produse, in timp ce in cazul produselor de ingrijire personala si a locuintei remarcam intr-adevar un consum mai mare. Produsele de curatenie a locuintei sunt cele care se diferentiaza cel mai mult printr-un consum mai mare in 2008 fata de 2007 (ex: produse de curatenie universala, de curatenie pentru baie etc.)

La polul opus, avem categorii care, din punct de vedere al volumului, s-au consumat la acelasi nivel cu anul trecut sau chiar mai putin. Printre acestea putem mentiona categorii precum: ulei, iaurt cu fructe, lapte, sucuri carbogazoase. Din punct de vedere al locului de unde se cumpara produsele de larg consum, remarcam o dezvoltare continua a comertului modern, in special a hypermarketurilor si a magazinelor de tip discount.

Ca si comportament de cumparare, constatam o tendinta relativa de mentinere a numarului de vizite pe care il facem la magazine, dar cheltuind semnficativ mai mult la un act de cumparare. La nivel de total Romania, in prima jumatate de an, comertul modern a atins cota de piata de 40%, iar in Bucuresti a depasit 70%. In capitala, hypermarketurile au continuat consolidarea pozitiei de lider, cu o cota de piata de 42%, urmate la mare distanta de supermarketuri cu 21%.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content