FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Comunicarea pe Facebook, obligatorie. Ce implicatii sunt pentru companii si branduri?

Comunicarea pe Facebook, obligatorie. Ce implicatii sunt pentru companii si branduri?

“Nu se mai pune problema daca activam in zona de social media, ci cat de bine o facem”, considera Galvea Kelly, Social Media Consultant Mercury360, una din invitatele speciale ale celei de-a doua editii a conferintei Social Networks Strategy, organizata de Evensys pe 29 noiembrie.

Afirmatia specialistei din Irlanda sintetizeaza intr-o forma foarte simpla, dar puternica, toate ideile prezentate in cadrul conferintei, orientate exclusiv pe oportunitatile si tehnicile de promovare pe Facebook.

Concret, Galvea sustine ca pentru companii si brandurile lor, Facebook a devenit un loc in care trebuie sa fie prezente, insa aceasta prezenta trebuie sa aiba in spate o strategie coerenta si o echipa dedicata acestui lucru.

Mai mult decat atat, “nu este suficient sa ai un numar mare de fani, pana la urma nici macar numarul lor nu conteaza, ci implicarea lor, interactiunea cu brandul, actiunile lor pe pagina”, spune Galvea, care insista pe ideea ca in social media, la fel ca in cazul oricarui alt instrument de comunicare, planificarea este obligatorie, nu doar necesara. In plus, “pe langa interactiunea cu fanii, cei care gestioneaza conturi de social media trebuie sa stie sa si interpreteze actiunile fanilor si sa le transpuna in rezultate cuantificabile, corelate direct cu cifrele de vanzari”.

Are you ready to Facebook?

Tot la Social Networks Strategy, Helen McGee, Head of Social la agentia OMD International, a vorbit despre cele 10 etape cuprinse in strategia de social media. Concret, iata de ce trebuie sa tina cont companiile atunci cand creeaza pagini de Facebook pentru ele si/sau brandurile lor:

1.  Ascultarea – o etapa in care se regasesc toate companiile si brandurile care nu sunt inca pregatite sa comunice prin intermediul social media si care se refera la testarea pietei, observarea comportamentului celorlalte companii sau branduri, practic – monitorizarea competitiei.
2.  Setarea obiectivelor si promisiunea unei valori – pentru orice demers de comunicare trebuie sa existe un set de obiective prin care sa-ti faci audienta sa interactioneze cu brandul si sa se simta rasplatit atunci cand se implica.
3.  Arhitectura sociala – care sunt platformele de comunicare disponibile si care este cea mai potrivita pentru compania si/sau brandul propriu.
4.  Masurarea rezultatelor – in orice proces de comunicare, rezultatele trebuie monitorizate in permanenta, fie ca sunt finale sau intermediare. In acest sens, Helen McGee foloseste patru mari categorii in care grupeaza indicatorii de performanta: Awareness (cate persoane au aflat despre o companie sau un brand pe Facebook), Appreciation (cati fani a strans pagina respectiva), Action (cat de mult interactioneaza fanii cu ceea ce exista pe pagina companiei sau a brandului) si Advocacy (cati oameni vorbesc despre brandul tau in reteaua de socializare, dar in afara paginii dedicate de Facebook).
5.  Setul de bune practici – cum reuseste un brand sa-si faca loc pe Facebook? Prin mesaje cu continut consistent, adaptat valorilor companiei sau ale brandului in cauza.

6.  Calendarul conversational – o pagina de Facebook trebuie actualizata regulat, dar moderat. Penuria de continut sau “inundatiile” de postari sunt cele mai frecvente exemple de “asa nu!”.
7.  Integrarea – practicile de social media trebuie integrate in strategia de business. Facebook nu este o insula, ci face parte dintr-un intreg.
8.  Promovarea – o buna metoda de a creste vizibilitatea unui brand pe Facebook este identificarea unui grup de “influentatori”, oameni bine ancorati in social media, conectati la un numar cat mai mare de utilizatori.
9.  Factorul ludic – aplicatiile care ii invita pe utilizatorii de Facebook “sa se joace” pe pagina unui brand sunt un instrument foarte util in cresterea numarului de fani, dar si a interactiunii lor cu brandul.
10.  Comertul social – dupa interactiunea cu brandul, acesta ar fi pasul firesc in dezvoltarea retelelor sociale. Daca pana acum ele au reprezentat terenul pe care utilizatorii de Facebook au accesat informatii despre brand atat de la companie, cat si de la cei care l-au folosit, foarte curand isi va face loc si comertul la scara larga prin intermediul acestui tip de platforme de comunicare.

de Cosmina Capalau

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content