FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Comertul online, la un alt nivel: shopping wall-ul

Comertul online, la un alt nivel: shopping wall-ul

Retailerii europeni folosesc tot mai mult platformele online si smartphone-urile pentru a crea inovatii in conceptele de comert, una dintre acestea fiind shopping wall-ul. Joanne Denney-Finch, CEO-ul IGD (The Institute of Grocery Distribution), explica intr-un interviu acordat revistei Progresiv Croatia cum functioneaza acest nou model.

In vestul Europei, in special pe pietele din Marea Britanie si Franta, dezvoltarea canalului de vanzare online - atat pentru produsele nealimentare, cat si pentru alimente - este una dintre preocuparile de baza ale retailerilor din sectorul FMCG. Desi detin o pondere mica in totalul pietei de retail in acest moment (de exemplu, in Marea Britanie, procentajul valoric este de doar 3,2%) vanzarile online nu pot fi ignorate, in primul rand pentru ca ele reprezinta un segment cu mari perspective de crestere in viitor, dupa cum arata datele IGD. Directorul executiv al institutiei enumera lanturile de supermarketuri si hypermarketuri care au mizat puternic pe dezvoltarea diviziei online in ultimii ani: Sainsbury's, Tesco si Asda in Marea Britanie, Carrefour, Auchan si Casino in Franta. Marea provocare pentru toti acesti retaileri este sa scoata profit din vanzarile pe online, impedimentul cel mai important fiind rulajele inca mici pe acest segment.

Noua abordare

Auchan, Casino, Carrefour si, mai nou, Tesco, sunt pionerii unei noi abordari, denumite „click si ridici“ (click and collect), prin care clientii plaseaza comenzile online si apoi isi ridica produsele achizitionate dintr-un depozit sau de la magazin, in drumul lor spre casa. In Londra, aceasta modalitate de realizare a cumparaturilor a fost dusa deja la un alt nivel: in urma cu doar cateva saptamani, retailerul online de bunuri de larg consum Ocado a dezvoltat un shopping wall cu produsele sale. Cum functioneaza? Consumatorii dau click pe produsele pe care le vor, creandu-si astfel propria lista de cumparaturi, apoi aleg data si intervalul de livrare.

Un astfel de sistem a fost implementat si de Tesco in Coreea de Sud: retailerul a pus shopping wall-uri gigant in statii de metrou, pe care sunt prezentate 500 de SKU-uri; fiecare din acest produs are un cod QR (un cod de bare pentru smartphone-uri). Astfel, consumatorii scaneaza aceste coduri cu telefoanele lor mobile, apoi la iesirea din statia de metrou pot plasa comanda online sau pot salva lista de cumparaturi pentru a o completa ulterior. Desi nu este un mod de shopping popular in multe piete, shopping wall-ul este un indicator al inventiilor care ar putea schimba fata retailului in viitor, sustine Joanne Denney-Finch.

„Cu noile tehnologii incorporate de smart phone-uri, cumparatorii isi doresc sa fie mai conectati de produsele pe care le achizitioneaza, sa afle mai multe despre sursa acestora, despre caracteristicile nutritive ale alimentelor, despre promotiile din magazine, etc. Se creeaza astfel un dialog intre consumator si produs. Vorbim despre informatii pe care producatorii nu le pot pune pe etichetele deja destul de incarcate ale produselor“, precizeaza directorul IGD.
Mediul online devine tot mai popular in special pentru produsele ambalate de larg consum. Este vorba de produse pe care consumatorii le cunosc si pe care le apreciaza. Aceasta categorie de produse are potential, in viitor, de a elibera spatiu la raft in magazinele traditionale, in favoarea unor articole mai profitabile pentru retaileri.

Aflati mai multe despre inovatiile si noile trenduri din comertul european la conferinta Trade Round Table, care va avea ca invitat special un speaker de la IGD.

de Mihaela Popescu

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content