FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Circa 8 din 10 femei se vopsesc acasa, cu produse cumparate din retailul modern

Circa 8 din 10 femei se vopsesc acasa, cu produse cumparate din retailul modern

Potrivit celui mai recent studiu realizat de 360insights pentru revista Magazinul Progresiv, 61% dintre femeile din Romania obisnuiesc sa isi vopseasca parul regulat, iar dintre acestea majoritatea prefera sa o faca acasa, nu la coafor. Frecventa de cumparare este coerenta cu cea de utilizare - in medie o data la doua luni. Rezultatele cercetarii au mai aratat ca vopseaua de par nu este o categorie unde comportamentul de stocare functioneaza, doar 4% dintre femei punand in cos, la o ocazie de cumparare, mai mult decat au nevoie. Acest lucru inseamna si ca, indiferent de cat de atractiva este oferta promotionala, cumparatoarele se vor gandi de doua ori inainte sa cumpere acest produs daca nu au planificat.

Studiul a fost realizat de catre 360insights si a urmarit identificarea incidentei categoriei in randul grupului targetat, profilul utilizatoarelor, obiceiurile de folosire si cumparare, dar si notorietatea si cumpararea marcilor de vopsea de par. Culegerea datelor a avut loc in luna noiembrie, prin intermediul interviurilor telefonice asistate de calculator. Esantionul a fost alcatuit din 413 respondenti - femei cu varste cuprinse intre 16 si 64 de ani - si este reprezentativ la nivel urban.

Segmentul cel mai receptiv: femeile intre 25 - 54 de ani

Nu este niciun secret faptul ca femeile din Romania au grija de aspectul parului lor, insa cercetatorii de la 360insights aduc detalii exacte: 61% dintre femei isi vopsesc parul regulat, iar „adeptele” acestui proces de infrumusetare sunt in principal femeile cu varsta cuprinsa intre 25 si 54 de ani, in randul carora incidenta ajunge la 70%. La polul opus, acest obicei apare intr-o masura mai mica in randul tinerelor cu varsta cuprinsa intre 16 - 24 de ani, doar 36% dintre acestea vopsindu-si parul. Nici varstnicele (55 - 64 de ani) nu inregistreaza o incidenta foarte ridicata – doar 55% dintre persoanele din categoria de varsta mentionata obisnuind sa se vopseasca. Daca printre tinerele care nu se vopsesc, majoritatea spune ca nu s-a vopsit niciodata pana in prezent, femeile in varsta afirma ca acesta este un obicei pe care l-au practicat in trecut, la care insa au renuntat.

In conturarea profilului femeilor care isi vopsesc parul, educatia si venitul sunt doua coordonate esentiale. S-a observat astfel ca, cu cat femeile au un nivel mai ridicat al educatiei sau al venitului, cu atat incidenta este mai mare. Pe de alta parte, venitul gospodariei pare sa aiba o influenta mica, demonstrand ca vopsitul parului este o decizie personala a femeilor, depinzand de statutul lor si nu neaparat de situatia financiara a gospodariei.

Acasa sau la coafor?

Atunci cand se vopsesc, de cele mai multe ori, romancele aleg sa se vopseasca singure, acasa. O afirmatie valabila pentru 84% dintre cele care isi vopsesc parul. Cele care opteaza pentru aceasta varianta sunt cu precadere femeile cu varsta cuprinsa intre 35 si 55 de ani, cu venit si educatie medii sau scazute. Atunci cand se vopsesc acasa, 70% dintre femei folosesc un singur tub de vopsea. Celelalte 30% aleg in principal doua tuburi si vorbim aici de persoane tinere de 25-35 de ani.

O sedinta la coafor pentru vopsitul parului este alegerea a 44% dintre femei, insa doar 16% spun ca merg exclusiv la salon. Programarile sunt facute o data la 2-3 luni. Aceasta practica este mai des intalnita printre persoanele cu studii superioare si venit ridicat, mai degraba tinere, intre 25-34 de ani.

Pentru 27% dintre femei solutia este sa alterneze programarile la coafor cu vopsitul parului acasa. Tendinta se observa mai ales la tinerele cu varsta pana in 34 de ani, dar si la persoanele cu venit mediu spre ridicat. In acest caz, de cele mai multe ori pragul coaforului este trecut ocazional, o data la 3-4 luni, in timp ce acasa se fac retusurile necesare atunci cand este nevoie.

Indiferent ca se vopsesc acasa sau la coafor, femeile cu studii superioare si mai bine remunerate, precum si cele din Bucuresti, fac acest lucru mai des.
Cele care aleg sa isi coloreze parul la coafor lasa sarcina in mainile expertului, 81% folosind vopseaua disponibila la coafor, recomandata de stilist. In aceste cazuri numarul de tuburi folosite depinde de acesta din urma si nu de cliente. Celelalte 19% care aleg sa cumpere personal vopseaua si sa mearga la coafor cu ea sunt cu precadere persoane in varsta sau din zona Moldovei.  

Satenul ramane culoarea cea mai folosita

Desi preferintele sunt destul de impartite atunci cand vine vorba de alegerea culorii, nuantele de saten raman totusi cele mai folosite, mentionate de 37% dintre cele care se vopsesc. Sunt urmate de variatiile de rosu (26%), blond (25%) si negru (17%). Din paleta de saten, preferatul este satenul inchis, din nuantele de rosu, roscatul, pe cand din nuantele de blond, preferintele se impart egal intre deschis, mediu si inchis.

Studiul a mai aratat si ca alegerea culorilor este consecventa in timp, cel putin pe termen scurt. Ce inseamna acest lucru? Majoritatea femeilor care se vopsesc spun ca obisnuiesc sa foloseasca doar o singura nuanta, doar in 10% din cazuri combinandu-se doua sau mai multe culori.

Daca satenul este optiunea unui public larg, de toate varstele, rosul este preferat de femeile de peste 35 de ani, care mai degraba se vopsesc acasa. In mod contrar, blondul este folosit de tinere sau de femeile cu venit ridicat, dar si de cele care se vopsesc la coafor.

Loialitate ridicata fata de brand

Daca o marca trece de etapa de incercare si este pe placul utilizatoarelor, ea va fi cumparata in continuare fara sa mai faca mari eforturi si asta pentru ca femeile sunt foarte loiale marcilor de vopsea pe care le folosesc si le cauta la raft numai pe acestea. Mai mult decat atat, 54% dintre cumparatoare spun ca se rezuma la o singura marca pe care o folosesc mereu. Este important de precizat ca acest comportament se regaseste mai degraba printre femeile din orasele mici, dar si cele cu venituri medii spre scazute.

Un procent de 37% dintre cumparatoare afirma ca iau in considerare spre achizitie un set de marci, dar in realitate numarul este unul restrans, de doua marci. In aceasta categorie se incadreaza femeile din Bucuresti, dar si cele cu venit si educatie ridicate.

Un alt argument care sustine ideea loialitatii ridicate fata de brand este si faptul ca, daca nu isi gasesc marca si nuanta cautate in magazin, 57% dintre cumparatoare merg in alt magazin sa isi caute produsul dorit. Dintre cele care hotarasc totusi sa faca achizitia in magazinul in care se afla, nuanta este criteriul care primeaza in defavoarea marcii. Profilul socio-demografic al femeilor care merg si cauta vopseaua preferata in alte magazine indica faptul ca acestea sunt mai degraba persoane cu venituri medii spre mici, pe cand cele cu venituri ridicate sunt mai comode si aleg ceva ce este disponibil in magazin.

In concluzie, pentru marcile cu incidenta ridicata mentinerea clientilor depinde foarte mult de disponibilitatea si varietatea de la raft astfel incat cumparatoarele sa isi gaseasca mereu vopseaua preferata in magazin.

Lupta se da intre cinci marci

In ciuda faptului ca oferta este una variata, cu mai mult de 20 de marci prezente in rafturile magazinelor, lupta pentru notorietate si cumparare se da intre cinci marci: Garnier, Loncolor, Palette, Londa si L’Oréal. In termeni de notorietate, respondentele si-au amintit spontan doua sau trei marci. Cele mai multe dintre mentiuni s-au intreptat catre Garnier (42%), L’Oréal (40%) si Palette (40%), urmate de Londa (29%) si Loncolor (26%). Urmarind dimensiunile demografice, marca Garnier a fost numita mult mai mult de tinere (16-24 de ani), dar si de femeile din Bucuresti, iar in cazul marcii L’Oréal mentiunile spontane au venit din partea unui public elevat. La polul opus sunt Londa si Loncolor care se bucura de notorietate mai mare printre femeile cu venituri si educatie scazute, in timp ce pentru marca Palette mentiunile sunt distribuite echilibrat intre indicatorii socio-demografici.

Nici in situatia in care lista de marci a fost citita femeilor, topul primelor cinci marci nu s-a schimbat decat in ceea ce priveste ordinea - Londa (90%), L’Oréal (90%), Loncolor (88%), Palette (87%) si Garnier (85%). Trebuie precizat totusi ca in cazul notorietatii promptate scorurile au atins in general procente mult mai mari, de peste 50% pentru mai mult de jumatate din jucatorii de pe piata.

Garnier, cea mai cumparata marca

Aceleasi cinci marci se regasesc la varful clasamentului si atunci cand vine vorba despre marcile alese de pe rafturile magazinelor si puse in cosul de cumparaturi. Studiul 360insights a aratat ca Garnier este cea mai cumparata dintre marci, fiind alegerea a 31% dintre cumparatoare. Profilul cumparatoarelor acestei marci este eterogen, distribuit echitabil pe venit sau nivel de educatie. Prin prisma varstei insa se poate spune ca este mai degraba alegerea tinerelor si a femeilor de varsta medie (19-44 de ani).

A doua pozitie din top este ocupata de Loncolor, marca aleasa regulat de 24% dintre cumparatoare, mai ales femei cu un nivel mediu de educatie si venit, cu varsta de peste 45 de ani. Urmeaza in clasament Palette - cu 23% cumparare regulata. Aceasta marca se bucura de o incidenta egal distribuita pe dimensiunile socio-demografice, totusi mai des mentionata de catre femeile cu nivel mediu de educatie sau venit.

Pe pozitia a patra a topului celor mai cumparate marci se afla Londa, cu un scor de 20%. Este optiunea varstnicelor, cu nivel scazut de educatie. Clasamentul este incheiat de L’Oréal, o marca achizitionata regulat de 16% dintre cumparatoare. Aceasta marca isi rezerva un public mai elitist, cu un nivel inalt de educatie si studii superioare.

Pentru a descarca studiul integral, apasa AICI!

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content