Cinci probleme pe care retailerii le au de rezolvat in 2014 | Progresiv

Pe fondul politicii agresive de discount, a traficului redus in magazine redus, a unui sezon mai scurt al sarbatorilor de iarna, precum si a coonditiilor meteo nefavorabile, anul 2013 s-a incheiat dezamagitor pentru retailerii din Statele Unite al Americii. Potrivit unui articol publicat pe www.cnbc.com, nici inceputul noului an nu va fi mai bun, industria de profil confruntandu-se cu numeroase probleme, precum bresele in sistemele de securitate sau incercarile retailerilor de a-si dezvata clientii sa caute numai reduceri. Cinci probleme pe care retailerii le au de rezolvat in 2014

Odata cu inceperea noului an , retailerii trebuie sa se pregateasca pentru schimbarile majore care se vor instala in urmatorii 3 - 5 ani, perioada la finalul careia industria de retail va fi complet redefinita, sustine Alison Paul, vicepresedinte si lider al diviziei de retail si distributie in cadrul Deloitte USA.

Consultantul sustine ca nu au mai existat asemenea schimbari in ultimii 50 de ani, de cand retele precum Wal-Mart revolutionau comertul.“As putea spune ca ultima oara cand am vazut schimbari semnificative in industrie a fost in 1960, cand s-au deschis marile magazine de discount”, a spus Alison Paul. Cea mai mare schimbare de pana atunci a fost insasi inventarea retailului modern in America postbelica.

Fata de 2012, vanzarile din perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu 3,8% in 2013, potrivit datelor Federatiei Nationale de Retail din Statele Unite ale Americii. Privind catre 2014, expertii din industrie au in vedere cateva obstacole pe care se asteapta sa le intampine in acest an, propunand si cateva solutii pentru ele, dupa cum urmeaza:

1.    Experiente plictisitoate in magazinele fizice
Comertul electronic a fost foarte in voga in 2013, un an in care ritmul de crestere a vanzarilor din online l-a surclasat pe cel din magazinele fizice. Chiar si in aceste conditii, mai mult de trei sferturi din tranzactii sunt inca realizate in magazinele fizice. Totusi, experientele in-store se rezuma din ce in ce mai des la abordarea actului de cumparare ca o simpla tranzactie, cu interactiune minima intre branduri si cumparatori.

Expertii din industrie sustin ca experienta de shopping trebuie sa fie inedita, iar retailerii ar trebui sa puna mai bine in valoare avantajul magazinului fizic, pentru a crea o legatura intre consumatori si brandul lor. Spre exemplu, Intel a creat o cabina de proba virtuala, cu o oglinda electronica, in care clientii pot proba diverse articole si pot face poze, pe care le pot impartasi cu prietenii. “O cumparatura este mai simpla in mediul online, insa retailul este mai mult decat atat” este de parere Jon Stine, Director al diviziei Retail Industry in cadrul Cisco Consulting Services, parte a Cisco Systems.

2.    Cumparaturile realizate cu smartphone-urile nu sunt grozave
Desi comertul electronic a evoluat semnificativ anul trecut, capacitatea unui smartphone in acest domeniu ramane inca limitata. Pe un smartphone se pot cauta cu usurinta diverse articole, insa foarte putini chiar finalizeaza tranzactia. Ca urmare, retailerii doresc sa implementeze noi metode prin care smartphone-urile sa poata fi folosite in-store. “Dispozitivul portabil a devenit un fel de mouse pentru lumea fizica” este de parere Jay Yanko, Manager pe retail in cadrul Verizon Enterprise Solutions din cadrul Verizon Communications.

Retailerii experimenteaza cu aplicatii care urmaresc clientul pe masura ce acesta isi face cumparaturile, trimitandu-i oferte personalizate, in functie de raionul in care se afla in magazin la un moment dat. Prin intermediul acestor aplicatii, retailerii recomanda produse in functie de istoricul lor de cumparaturi, sau permit clientilor sa programeze liste automate de cumparaturi. Companiile care au o gandire proactiva trebuie sa creeze o “experienta augmentata” pentru cumparatori, sustine Bob Moncrieff, Advisory Leader pe segmentul retail si consumatori din cadrul PricewaterhouseCoopers (PwC). Pe masura ce retailerii incep sa constientizeze importanta implementarii tehnologiei pentru dispozitivele mobile in magazinele lor, trendul este inca la cativa ani departare de a se manifesta la scara larga, sustin expertii in domeniu.

3.    Mai putina intimitate in schimbul ofertelor
Bineinteles ca ofertele personalizare si cupoanele primite prin intermediul smartphone-urilor ridica numeroase probleme de intimitate si securitate. O intrebare-cheie in industrie este ”unde se trage linia intre folositor si agasant?”. Sunt clienti care aproba tehnica ofertelor personalizate, pe cand altii prefera sa nu le fie urmarit istoricul de shopping. Expertii au identificat o serie de factori-cheie care determina un client sa impartaseasca o anumita cantitate de date. Varsta are un rol important, in sensul ca cei familiarizati cu avansul tehnologiei sunt si mai obisnuiti sa impartaseasca date personale, in timp ce altii sunt dispusi sa faca acest lucru doar daca primesc ceva de valoare in schimb. Conform unui studiu realizat de Cisco, 52% din cumparatori sunt dispusi sa ofere informatii retailerilor daca li se acorda un discount la urmatoarea tranzactie. Decizia este luata si in functie de retailer, clientii fiind dispusi sa faca acest lucru mai degraba in magazinele de ultima generatie.

Cel mai important lucru atunci cand un retailer implementeaza o tehnologie pentru dispozitivie mobile, este respectarea granitelor intimitatii clientilor. Spre exemplu, daca un magazin instaleaza o camera video in magazin, trebuie sa declare ca aceasta este folosita pentru studierea comportamentului cumparatorilor, nu pentru a-i urmari pe acestia ce fac pas cu pas. De asemenea, trebuie sa implementeze metode prin care clientii sa poata refuza aceste actiuni.

4.    Prea mult discount afecteaza magazinele

Ofertele de discount i-au afectat pe retaileri in perioada sarbatorilor ce tocmai s-au incheiat, deoarece traficul redus din magazine i-a obligat pe comercianti sa taie foarte mult din preturi. Ca o consecinta, numeroase retele de retail si-au diminuat estimarile privind rezultatele financiare din ultimul trimestru al lui 2013 si se asteapta ca acest fenoment sa continue si in acest an.

O metoda de a incheia aceasta “vanatoare de promotii si reduceri” este inovatia de produs si lansarea de articole “must-have”. “Daca retailerii vor sa fie prezenti pe piata pe termen lung, atunci inovatia este cheia succesului, orice idee meritand sa fie explorata in vederea diferentierii”, considera Alison Paul.

5.    Notiunile de baza necesare in retail
Lasand deoparte brainstorming-ul despre produse noi si tehnologie, anul 2014 se va axa in mare pe notiunile de baza ale industriei - livrarile la timp si intarirea securitatii. Scurgerile de informatii din bazele de date ale retailerilor au un impact mare nu numai asupra lor, ci asupra industriei ca intreg. O propunere lansata de liderii industriei de profil in vederea diminuarii problemelor de acest gen este renuntarea la banda magnetica necriptata prezenta pe majoritatea cardurilor bancare. “Nu este vorba doar de unul, ci de toata lumea. E vorba de ceea ce facem sa protejam datele consumatorilor nostri, pentru ca, in final, daca nu exista incredere, nu exista nici consumatori”, a concluzionat reprezentata Deloitte.

AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...