FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cele mai valoroase branduri de retail din lume

Cele mai valoroase branduri de retail din lume

V-ati intrebat vreodata care este topul retailerilor la nivel mondial? Indiferent ca vorbim despre valoarea vanzarilor anuale, numarul de magazine, valoarea brandului si de pietele in care activeaza, retelele internationale de comert reprezinta o forta in adevaratul sens al cuvantului. Iata care sunt cele mai puternice retele din sectorul alimentar global in acest an, intr-un top realizat de Interbrand brandului, la nivelul celor mai importante piete in care acestea activeaza.

In realizarea acestui clasament, Interbrand a luat in calcul o serie de indicatori, dintre care cei mai importanti au fost performanta financiara, rolul brandului in construirea imaginii companiei si puterea brandului respectiv, data de activarile acestuia din ultimul an.

La nivelul Statelor Unite ale Americii, dar si pe plan mondial, Walmart este cel mai valoros brand din retail. In cifre, cu vanzari anuale de 260 de miliarde de dolari doar in SUA si 180 de milioane de clienti, forta Walmart echivaleaza cu 1,7% din PIB-ul Statelor Unite. Cel de-al doilea nume care apare in topul celor mai valoroase branduri din retail din SUA este Target, retea cu politica de discount care in ultimul an a investit masiv in remodelarea magazinelor sale, in imbunatatirea sortimentatiei, dar si in expansiune.

Pe locul al treilea in randul retailerilor care comercializeaza bunuri de larg consum in State se afla Dollar General, o prezenta foarte activa pe canalele media, care in 2011 s-a lansat puternic si pe zona de comert online.

Tesco, lider in Marea Britanie

Tesco este cel mai mare retailer britanic, lucru confirmat si de pozitia de lider pe care o detine in topul Interbrand la nivelul pietei din Marea Britanie. Ca si in cazul Dollar General, comertul online a devenit o prioritate pentru Tesco, care si-a extins recent platforma de comert electronic in Europa Centrala, prin lansarea unui serviciu de comert online in Cehia. Mediul digital in ansamblul sau reprezinta o prioritate pentru retailer, o dovada in acest sens fiind si inaugurarea magazinului virtual dintr-o statie de metrou din Seul, tot anul trecut.
Asda, divizia britanica a retailerului american Walmart, ocupa locul al doilea in topul retailerilor alimentari din Marea Britanie, aceasta fiind urmata in clasament de Sainsbury’s, Morrisons si Waitrose.

Carrefour, campionul Frantei

Retailerul francez Carrefour ocupa prima pozitie in topul retelelor de comert alimentare din Franta, fiind totodata si cel mai mare retailer european. In ultimii ani, acesta a dus o lupta continua pentru revitalizarea vanzarilor diviziei de hypermarketuri din Franta, insa criza economica isi face inca simtita prezenta la nivelul intregului grup, nu doar pe plan local. Cu toate acestea, Carrefour ramane in topul acestui clasament.

Locul al doilea este ocupat de reteaua Auchan, care a sarbatorit in 2011 nu mai putin de 50 de ani de existenta si a lansat un nou format de magazin: Auchan City. Topul brandurilor din retailul alimentar este completat de Casino, o retea de supermarketuri de convenienta si cu politica de discount.

Aldi, cel mai mare retailer si discounter german

Aldi este considerat cel mai valoros brand din retailul german, reteaua fiind totodata si cel mai mare discounter din aceasta tara si din Europa. Pe locul al doilea se afla Edeka, retea care a derulat un amplu proces de extindere in 2011, prin care a construit si/sau remodelat un total de 200 de magazine.
Pe locul al treilea in acest top se afla Lidl, discounterul care a crescut mult ca brand in 2011, in special datorita utilizatii social media, prin care a atras clienti noi si i-a fidelizat pe cei deja existenti.

Topul retailerilor germani este completat de Kaufland si Rewe, acest din urma grup operand retelele Billa si Penny in numeroase alte tari europene.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content