FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ce planuri de expansiune anunta marii retaileri pentru 2011

Ce planuri de expansiune anunta marii retaileri pentru 2011

Deschiderile de magazine anuntate de retailerii internationali pentru 2011 prefigureaza accelerarea expansiunii segmentelor de hypermarket si supermarket, prin investitii de sute de milioane de euro. Discounterii sunt in silentio stampa la inceput de an, insa este de asteptat ca si acestia sa-si grabeasca dezvoltarea datorita primelor deschideri de magazine Lidl in Romania.

Planurile pentru 2011 ale jucatorilor straini prezenti in retailul local contureaza un nou an al supermarketurilor, atat Enterprise Investors (actionarul Profi) cat si Rewe Group, operatorul Billa, anuntand un target de inaugurari cel putin la nivelul celui de anul trecut. Astfel, in 2011 vor fi inaugurate mai mult de 15 supermarketuri Profi si aproximativ 12 unitati Billa.

Printre surprizele anului in materie de planuri de expansiune se regaseste hypermarketul Auchan. Inactiv in anul 2010, acesta si-a planificat pentru anul in curs trei inaugurari de magazine in Constanta, Iasi si Craiova. Conducerea hypermarketului Cora a anuntat, de asemenea, ca reteaua va deschide trei noi unitati comerciale in 2011, Constanta fiind din nou pe lista de inaugurari, alaturi de Arad si Drobeta Turnu Severin. Doua hypermarketuri Carrefour urmeaza sa fie deschise in acest an - o unitate in Bucuresti si alta in Botosani.

La randul sau, Real Hypermarket a anuntat inca de anul trecut ca din 2011 intentioneaza sa-si continue expansiunea cu un ritm de doua unitati noi pe an, fara a da detalii despre orasele vizate.

Cel mai expansiv operator de hypermarketuri, Kaufland, nu a dorit insa sa-si dezvaluie planurile de expansiune pentru 2011, desi a fost primul retailer de profil care a inaugurat deja un magazin in ianuarie (in Timisoara).
Nici segmentul cash&carry nu va fi lipsit de dinamism in 2011: atat Metro cat si Selgros iau in calcul noi deschideri de magazine. Reprezentantii Metro au precizat ca nu este exclusa continuarea expansiunii cu formatul lansat in Romania anul trecut, Metro Punct.

Cum au incheiat anul

Evolutia retailului modern local a fost marcata anul trecut de expansiunea marilor lanturi de supermarketuri si a magazinelor cu politica de discount. Marii jucatori au mizat pe formate mai mici, adaptate la puterea de cumparare a locuitorilor din zonele vizate, ceea ce le-a permis sa patrunda in inima cartierelor din marile aglomerari urbane, dar si in localitatile mici ale tarii, din dorinta de a exploata consumatori inca neacoperiti. Atfel, retailul s-a extins foarte putin la periferiile oraselor.
In 2010 au fost inaugurate 44 de unitati comerciale de tip supermarket, cei mai mari investitori pe acest segment fiind Enteprise Investors (cu 15 supermarketuri noi Profi), Rewe Group (cu 12 magazine Billa noi) si Delhaize Group (cu 10 Mega Image si alte doua unitati de proximitate mai mici, Shop&Go).

Jucatorii de pe segmentul discounterelor s-au extins in 25 de locatii noi in 2010, ceea ce reprezinta o diminuare semnificativa a ritmului de dezvoltare a segmentului de profil, comparativ cu anul anterior (cand au fost inaugurate aproximativ 100 de unitati). Retelele Plus si Red Market au deschis cate noua unitati noi in 2010, in timp ce Penny Market a inaugurat sapte locatii noi in retea. Piata hypermarketurilor a fost marcata de deschiderea a 17 magazine noi, dintre care 13 au fost unitati Kaufland. In ceea ce priveste formatul cash&carry, acesta a cunoscut in ultimul an o continuare a expansiunii datorita investitiilor finalizate de grupul Metro. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content