FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ce buget au alocat romanii Sarbatorilor de iarna in acest an?

Ce buget au alocat romanii Sarbatorilor de iarna in acest an?

Potrivit celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, orasenii intentioneaza sa cheltuiasca, in medie, peste 1.200 de lei cu ocazia sarbatorilor. Pentru produsele alimentare, bugetul mediu se ridica la 501,04 lei, comparativ
cu 422,27 in 2011. Cresterile de buget inregistrate nu sunt unele cantitative, de volum, ci, mai degraba motivate de cresterea accentuata a preturilor precum si de devalorizarea monedei nationale.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 – 29 noiembrie 2012. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Studiul de piata arata ca orasenii resimt inca efectele crizei financiare, acesta afectand modul in care aleg sa-si imparta si dimensioneze bugetul alocat Sarbatorilor de Iarna.  In acest an bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion este de 1255,47 lei (comparativ cu 1046,75 in anul 2011, 1052,48 lei in anul 2010 si 1523,29 lei in 2009), 45,6% dintre respondenti afirmand ca acesta este similar celui din 2011, in timp ce 16,0% declara ca vor cheltui mai mult decat anul trecut.

                                  [click pe imagine pentru marire]

Pentru cumpararea produselor alimentare, orasenii intentioneaza sa aloce cu ocazia Sarbatorilor de Iarna, un buget mediu de 501,04 lei (comparativ cu 422,27 in 2011, 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009). Cresterea sumei cheltuite pentru achizitionarea produselor alimentare poate fi explicata de cresterea accentuata a nivelului preturilor alimentelor datorata, in parte, recoltelor foarte slabe obtinute din cauza secetei precum si devalorizarii monedei nationale.

Comparand cu anul trecut, produsele nealimentare specifice Sarbatorilor de Iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere relativ similara in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 414,08 lei acestei categorii de produse (397,72 in 2011, 302,07 in anul 2010 si 321,09 lei in 2009).
In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada Sarbatorilor de Iarna, in jur de 12% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1384,17 lei (comparativ cu 1.332,41 in 2011, 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009).

O alta categorie de cheltuieli generata de Sarbatorile de Iarna este cea a „iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, 372,48 lei (comparativ cu 366,64 in 2011, 302,55 lei in 2010 si 346,28 lei in 2009).

                                   [click pe imagine pentru marire]

Procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia Sarbatorilor de Iarna (Craciun, Revelion) este in usoara crestere comparativ cu anul trecut (84,6% in 2012 vs. 82,4% in 2011), suma medie alocata pentru acestea fiind de 391,11 lei (comparativ cu 348,87 in 2011, 413,10 lei in anul 2010 si 526,82 lei in 2009).
Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (47,9%), cosmetice/parfumuri (33,4%), jucarii (33,2%), ciocolata/ cafea (28,8%) etc.

Observam o orientare preponderent practica a acestor cadouri (haine, incaltaminte), dar si o crestere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolata, cafea, cosmetice, jucarii) in detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electronice, electrocasnice).

Doar 35,2% dintre subiectii intervievati intentioneaza sa cumpere un brad natural de Craciun in timp ce 45,7% il vor folosi pe cel artificial din anii trecuti, iar 9,3% dintre respondenti au declarat ca nu vor avea un brad de Craciun.
Putin peste o treime dintre respondenti (33,5%) au sustinut ca exista produse pe care si-ar dori sa le le achizitioneze cu ocazia Sarbatorilor de Iarna dar nu-si permit sa o faca din cauza limitarilor financiare. Pe prima pozitie in topul produselor pe care orasenii nu-si permit sa le cumpere cu ocazia Craciunului si/sau Revelionului se afla carnea (19,0%) fie ca, in acest caz, discutam despre achizitionarea unui kilogram de carne sau a porcului / curcanului de Craciun. Urmatoarele 3 pozitii in acest clasament sunt ocupate de produsele nealimentare din categoria IT (15,7%), TV & electronice (11,9%) si electrocasnice (8,6%).

In ceea ce priveste Revelionul 2013, 88,0% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 3,8% vor pleca in strainatate, 2,3% dintre oraseni lucrand de Revelion. Dintre cei care vor petrece Revelionul in tara, marea majoritate (78,6%) vor sarbatori acasa, in propria locuinta sau in locuinta prietenilor/rudelor. Numai 12,3% dintre acestia vor merge la un restaurant/club, in timp ce 7,5% vor petrece intr-o statiune montana/balneara. Procentul celor care vor iesi in aer liber (ex. Piata Universitatii pentru bucuresteni) pentru a “trece in anul 2013” este de 8,9%.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content