
Ce au spus liderii la INSPIRO
Cum isi alege oamenii din echipa Calin Dragan – Directorul General al producatorului local al Coca-Cola? Ce intrebari trebuie sa-si puna lui insusi un lider? Cum a reusit Florentin Banu sa intre in istoria pietei FMCG cu Joe si Artima? Care sunt miturile leadership-ului in viziunea unui head hunter?
Cei peste 100 de participanti la INSPIRO – eveniment organizat de Magazinul Progresiv joi, 19 mai - au avut ocazia sa afle raspunsurile la aceste intrebari si viziunile despre leadership, valorile si motivatiile celor care au ajuns la vârful ierarhiei unei companii de la speakerii conferintei - lideri din industria FMCG si din domeniile conexe.
“Pe mine ma intereseaza, in primul rand, sa am “in barca” oameni inteligenti, cu un orizont larg, si care sa fie capabili sa relationeze foarte bine cu clientii si cu furnizorii nostri. Dar trebuie sa fiu sincer si sa va spun ca este foarte greu sa lucrezi cu oameni destepti. Au fost multe conflicte intre personalitati de-a lungul timpului”, a spus Calin Dragan, General Manager Coca-Cola HBC Romania & Republica Moldova.
“Liderul adevarat nu este la varf sau pozitionat undeva sus, ci este intotdeauna in mijlocul oamenilor, este cel care poate influenta cel mai mult oamenii cu care lucreaza”, a subliniat Head Hunter-ul Dana Patrichi, Managing Partner al companiei Alexander Hughes Romania.
Apropierea de oamenii cu care lucreaza este un lucru la fel de important pentru Andrei Haret, Managing Director al subsidiarei ungare a producatorului de bere SABMiller: “Ca lider, este foarte important sa fii inspirational si sa ai expertiza, dar este si mai important sa aduni echipa in jurul tau”, a afirmat el in cadrul conferintei INSPIRO.
Una dintre intrebarile pe care un lider trebuie intotdeauna sa si le puna este : “Ce te impiedica sa-ti pui in practica viziunea”, pentru ca de aici isi poate construi un plan de actiune pentru imbunatatirea organizatiei in cadrul careia activeaza, potrivit lui Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania.
De formatie inginer de aeronave, Afrodita Blasius, Managing Partner Bridge Communication, se considera norocoasa pentru ca a ales un traseu profesional care ii aduce în fiecare zi emotii si satisfactii din lucrul cu oamenii: "Ma bucur ca nu am sfarsit undeva printr-un hangar, reparand un motor de MIG, pentru ca viata ar fi fost mult mai plicticoasa. In schimb, am satisfactia anilor petrecuti construind poduri intre branduri si oameni”.
Tot la INSPIRO, participantii au putut cunoaste viziunea unuia dintre cei mai cunoscuti antreprenori din piata FMCG, Florentin Banu, legata de leadership si de dezvoltarea oamenilor. El a facut o retrospectiva a incursiunii sale antreprenoriale pe piata FMCG. “Cultura antreprenoriala nu este compatibila cu cea de multinationala”, a declarat el.
Imaginati-va ce s-ar intampla daca fiecare dintre noi am manifesta o pasiune precum a Nadiei Comaneci sau a lui Michael Shummaker in tot ceea ce facem”, un excercitiu de imaginatie prin care Carmen Wieck - Managing Director al companiei de cercetare de piata Synovate Romania -si-a inceput prezentarea la INSPIRO. Un discurs care, la fel de bine, ar putea fi descris drept o alegorie fantastica intre pregatirea pentru o excursie pe Everest si popasurile pe care le are de facut o persoana in drumul sau spre a deveni un lider adevarat.
Felix Tataru, Managing Partener in cadrul grupului GMP si-a inceput discursul vorbind despre persoane si fapte care ii inspira pe oamenii din jur: „Cred ca in definitiv, vrem sau nu vrem, inspiram si suntem inspirati. Cred ca e bine sa constientizam de unde ne luam inspiratia si cum o transformsm intr-o forta motivatoare. Iar atunci cand nu actionam deloc, sa vedem ce ne impiedica”.
Avand ca punct de reper interactiunile cu factori de decizie ai industriei, Cosmin Alexandru a ajuns la concluzia ca oamenii asociaza o schimbare in bine a lucrurilor cu schimbarea petrecuta la nivelul celorlalti, pe care a impartasit-o participantilor la INSPIRO: „Cea mai buna decizie nu e sa decid cum vreau sa se schimbe ceilalti ci cea mai grea si mai importanta decizie e sa decid cum vreau sa ma schimb eu”.
Adaugă comentariu nou