FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cataloagele retailerilor, rar vizate in strategiile de promovare

Cataloagele retailerilor, rar vizate in strategiile de promovare

Categoria detergentilor si produselor de curatat are o reprezentare de proportii mici in cataloagele promotionale, numai 3% din totalul produselor promovate in ultimii doi ani. Cu toate acestea, in intervalul iunie 2008 - mai 2009, fata de intervalul iunie 2007 - mai 2008, produsele de curatat au cunoscut o crestere cu 4% a numarului de aparitii in cataloage in cadrul categoriei detergentilor si produselor de curatat, in detrimentul produselor pentru spalare.

Dintre produsele de curatat, cele mai raspandite in cataloagele retailerilor sunt cele universale, urmate de produsele de ingrijire a toaletei si produsele pentru spalat vase. Ultimii doi ani nu aduc schimbari majore in cadrul ponderii pe care o au aceste categorii.

Dintre detergentii pentru vase, penetrarea cea mai mare in cataloagele promotionale o au cei lichizi. Detergentii speciali pentru masini de spalat vase apar foarte putin, inregistrandu-se aproximativ 30 de produse de acest fel in ultimul an.
Magazinele cash&carry sunt cele care obisnuiesc sa promoveze cel mai mult, in ultimii doi ani, detergentii pentru vase in cataloagele promotionale. Hypermarketurile s-au axat mai putin in ultimul an pe promovarea acestei categorii, in schimb discounterii au inclus mai multe insertii pentru detergentul de vase in pliantele promotionale.

Se promoveaza ambalajele mari

Gramajele cele mai promovate in cazul detergentilor lichizi sunt cele de 0,5  si 1 litru. Din punct de vedere al evolutiei pretului in timp, pretul mediu al detergentului lichid la 1 litru a fost, in perioada iunie 2008 - mai 2009, de 3,09 lei, in crestere cu 7% fata de iunie 2007 - mai 2008. De asemenea, in perioada iunie 2008 - mai 2009 pretul mediu al detergentului abraziv de vase la 500 grame a fost de 3,3 lei, inregistrand o crestere de 10% fata de perioada precedenta.
In ultimul an se poate observa ca numarul pachetelor promotionale a crescut considerabil pentru detergentul de vase, inregistrandu-se o diferenta de opt procente intre perioada iunie 2007 – mai 2008 si anul urmator.
De asemenea, au crescut si aparitiile marcilor private pe aceasta categorie de produse, ele ajungand de la 6% in anul precedent, la 10% in ultimele 12 luni.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content