FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cat de capabili sunt producatorii si retailerii sa reduca pierderile alimentare si sa contribuie la eradicarea foametei

Cat de capabili sunt producatorii si retailerii sa reduca pierderile alimentare si sa contribuie la eradicarea foametei

In luna iunie a acestui an a avut loc la New York summit-ul CIES World Food Business, una dintre cele mai importante reuniuni de marketing din industria alimentara.
Prezent la aceasta intalnire, Bill Hickey, President&CEO al Sealed Air Corporation, a sustinut o prezentare privind deseurile alimentare si implicatiile asupra populatiei planetei.

La nivelul intregului lant de distributie, in sectorul alimentar, producatori, procesatori si retaileri, deopotriva, lucreaza constant pentru identificarea unor cai de crestere a eficientei, atat prin reducerea costurilor, cat si prin crearea unor canale de distributie durabile, a spus Presedintele Sealed Air la inceputul prezentarii.

In acest moment, in ciuda bunelor intentii, lantul alimentar de distributie ramane un teritoriu al pierderilor, daca tinem cont de faptul ca acestea ajung  la aproximativ 40%  din productia globala de alimente. Studii recente arata ca aproape 25% din produse nu ajung niciodata in farfuria consumatorilor.
Bill Hickey a mai spus: "Suntem la o rascruce de drumuri, intre echilibrarea afacerilor in ceea ce priveste sustenabilitatea si protectia mediului, pe de o parte, si alimentarea adecvata a populatiei, pe de alta parte".

Cifre relevante

In 2009, 105 milioane de oameni au suferit de foame. Una din sapte persoane este subnutrita, 50.000 de oameni mor de foame in fiecare zi si 5,6 milioane de copii mor de foame anual.

In baza acestor date se poate spune ca problema principala nu este legata de cantitatea de mancare produsa, ci de cantitatea de mancare aruncata, 40% dintre alimentele produse la nivel global nefiind niciodata consumate. Cinci procente din resturile alimentare din Statele Unite ar putea hrani 4 milioane de oameni in fiecare zi.

Aproximativ 66% din alimente se strica in Africa inainte de a fi vandute si 100 milioane tone de mancare putrezesc anual numai in Europa. Resturile alimentare afecteaza individul, economia si mediul, a subliniat Bill Hickey.

In statele dezvoltate, resturile alimentare se regasesc la nivelul intregului lant de aprovizionare. Pentru producatori, pierderile se produc ca urmare a  alterarii in timpul transportului si din cauza terenurilor agricole infertile.

Retailerii acumuleaza pierderi la produsele alimentare ca urmare a alterarii la raft sau a expirarii termenului de garantie. De asemenea, manipularea inadecvata, supraproductia, spatiul de depozitare nepotrivit, lipirea pachetelor sunt alte surse de pierderi pentru comercianti.

In ceea ce priveste consumul, cauzele pierderilor alimentare tin de depozitarea incorecta, de faptul ca produsele nu sunt consumate in termen, de marimea excesiva a portiilor si pierderile care survin atunci cand este pregatita mancarea.

Contrar convingerilor comune, aceste reziduuri alimentare sunt o problema mai importanta din punct de vedere al protectiei mediului decat ambalajele utilizate in productie, a mai spus Bill Hickey.

Pierderile alimentare biodregradabile nu sunt inofensive pentru mediu, acestea avand un impact de zece ori mai mare decat impactul ambalajelor. Resturile alimentare putrezite emana gaz metan, care este de 20 de ori mai daunator decat dioxidul de carbon. Acestea necesita munca, teren, ingrasaminte si pesticide. Ambalajele, insa, implica numai 10% din efortul necesar pe intreg lantul alimentar, a subliniat reprezentantul Sealed Air.

Problema pierderilor alimentare devine complexa in tarile subdezvoltate unde productia moderna si infrastructura nu exista. Ca procent din productie, reziduurile alimentare sunt mari in tarile dezvoltate. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii, acestea se ridica la 25%, in timp ce in Marea Britanie si Japonia acestea ajung la 30-40%. Acestea sunt si mai mari, insa, in zonele in curs de dezvoltare cum ar fi Africa (66% ) si India (73%).

Solutii

Portii mari de mancare sunt distruse in timpul transportului si ambalarii. Imbunatatind sistemele de ambalare si distributie s-ar putea creste productia cu 30-40%, fermierii nu numai ca si-ar putea indeplini propriile nevoi, dar ar putea genera si un surplus care ar putea fi folosit pe alte piete.

Activitatile comerciale, afacerile, au capacitatea de a combate pierderile alimentare si foamea. "Pentru aceasta trebuie sa punem in comun resursele si tehnologiile pe care le avem", a spus Bill Hickey in incheiere.

Solutia ar fi un program care sa implice toate cele  trei elemente - productie & infrastructura, automatizare & ambalare si dezvoltarea retailului. Astfel, ar exista mai putine persoane care sa sufere de foame si rezultate mai bune in ceea ce priveste protectia mediului inconjurator.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content