FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Calatorie in jurul lumii in retailul alimentar + GALERIE FOTO

Calatorie in jurul lumii in retailul alimentar + GALERIE FOTO

Echipa de analisti a grupului de cercetare IGD a calatorit in jurul lumii, cautand cele mai noi inovatii din retailul FMCG. Iata cateva dintre cele mai remarcabile magazine vizitate de echipa IGD in prima jumatate a lui 2014.

  • HyperCITY, Mumbai, India

Unul dintre cei mai inovativi retaileri moderni din India, HyperCITY, redefineste limitele dezvoltarii formatelor de magazine. Campaniile de pret sunt personalizate si individualizate, retailerul avand initiative promotionale care transmit un mesaj foarte puternic referitor la valoare. Existenta raioanelor de produse proaspete face ca acest magazin sa concureze direct cu pietele locale in termeni de calitate, pret si disponibilitate, introducand totodata standardele retailului international in materie de igiena, siguranta alimentara si educatie.
Nu in ultimul rand, adaptarile prin care a trecut magazinul HyperCITY denota lectiile invatate din provocarile altor operatori de hypermarketuri din intreaga lume in ultimii cativa ani.

  • GREAT Food Hall, Hong Kong

Considerat unul dintre cele mai bune magazine alimentare din Asia, GREAT – conceptul unic al A.S. Watson – ofera inspiratie culinara pentru toti iubitorii de gastronomie din Hong Kong. Pasiunea pentru mancare este in centrul conceptului acestui magazin, unde povestile, ingredientele autentice si ideile inovative reflecta acest entuziasm. Serviciile flexibile fac din acest magazin o destinatie ideala pentru cei care doresc sa imbine o sesiune de cumparaturi cu posibilitatea de a servi o masa in incinta magazinului, cateringul completand rolul primar al magazinului, acela de supermarket. Recent renovat in totalitate, magazinul utilizeaza elementele creative de design cu materialele si iluminatul, creand un mediu deosebit in interior.

  • Bodega Aurrera, Santa Lucia, Mexico City, Mexic

Magazinul cu profil discount al Walmex ofera cumparatorilor mexicani o varianta de mijloc intre pietele informale si segmentul supermarketurilor. Layout-ul este similar celui intalnit in magazinele de comunitate, unde prezenta produselor proaspete creeaza sentimentul familiar din pietele traditionale, iar raioanele de carne proaspata si brutarie aduc un plus de servicii. Prin modul in care comunica valoarea si preturile, Bodega Aurrera se comporta ca un lider pe piata, campaniile sale rezonand puternic in randul mamelor, care reprezinta de altfel si grupul tinta al acestui magazin.

  • Box by No Frills, Windsor, Canada

Un nou concept pe piata din Canada, acest magazin raspunde nevoilor consumatorilor pentru valoare si convenienta. Desi este la baza un format hard discount, oferta generoasa de alimente proaspete ii permit sa se adreseze unei plaje mai mari de cumparatori. Preturile mici si comunicarea valorii reprezinta punctul forte al acestui magazin, care se diferentiaza si printr-o penetrare ridicata a produselor marca proprie. Inspirat din formatul soft discount No Frills al retelei Loblaw, acesta este unul dintre cele doua magazine-pilot deschise de retailer in Canada. Chiar daca se afla inca in faza de testare, unicitatea conceptului, la care se adauga familiaritatea brandului No Frills, sugereaza ca exista un potential semnificativ ca acest format sa fie implementat la scara larga.

 

  • Waitrose, Swindon, Marea Britanie

Acest magazin a fost deschis in aprilie 2014 si reuneste cateva initiative testate deja la nivelul retelei, pentru a crea o experienta unica. Magazinul se remarca prin zonele tematice, precum cea de testare a vinului, care aduc produsele la viata intr-un mediu luminos si aerisit. Waitrose are in plan integrarea mediului online si a celui digital pentru a defini o experienta cu adevarat multi-canal. Initiative precum utilizarea iBeacons cresc nivelul de personalizare, construind astfel relatii durabile cu clientii, permitand Waitrose sa tina pasul cu obiceiurile de shopping in continua schimbare.

  • Idea Extra, Belgrad, Serbia

Acesta este cel mai mare magazin al retelei Konzum din Serbia si chiar din Europa Centrala. Konzum a colaborat cu producatori consacrati pentru a crea display-uri supradimensionate, de impact, raspandite in intreg hypermarketul. Anumite zone din magazin au fost alocate unor terti pentru a atrage cat mai multi cumparatori, dar si pentru a optimiza folosirea spatiului. Idea Extra inoveaza si la nivel de merchandising pentru a promova marca proprie a retelei, K Plus.

  • Sea Point SPAR, Cape Town, Africa de Sud

Localizat in Sea Point, o zona aglomerata a orasului, acest supermaket de cartier raspunde nevoilor unui grup divers si pretentios de cumparatori – inclusiv europeni – care se modifica in permanenta pe parcursul unui an.
Un nou francizat a intinerit un magazin vechi, folosind mobilier inspirational, o oferta generoasa de produse proaspete, la care a adaugat o semnalizare pe masura. Sea Point SPAR demonstreaza modul in care francizatii care isi cunosc clientii isi adapteaza oferta astfel incat sa multumeasca pe deplin baza de cumparatori locali.

Surse foto: asklaila.com, sify.com, twitter.com, nmrzmr.com, retailwire.com, retail-innovation.com, altaviawatch.com, retailserbia.com. 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content