FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Brandurile se numara pe degete

Brandurile se numara pe degete

Pentru a gestiona cat mai bine un spatiu mic de vanzare, comerciantii traditionali mizeaza pe o sortimentatie clasica si branduri de top care pot aduce rulaje mari datorita notorietatii si investitiilor in promovare. Astfel, lupta la raft in micile magazine de cartier de format traditional se da, in medie, intre cinci marci si trei producatori de biscuiti dulci.
De Andreea Ion.

Daedalus Group a realizat in exclusivitate pentru revista Magazinul Progresiv un studiu privind particularitatile la raft ale categoriei biscuiti dulci in comertul traditional. Obiectivele studiului au fost identificarea elementelor de pozitionare la raft a categoriei, a marcilor dominante precum si a structurii sortimentatiei existente in unitatile comerciantilor traditionali. Ca instrument de lucru a fost utilizata fisa de observatie, magazinele de proximitate fiind alese aleator din toate cele sase sectoare ale Bucurestiului. Pentru a desprinde concluziile studiului au fost vizitate in intervalul 15-16 ianuarie 88 de magazine, 79 din comertul traditional si noua unitati comerciale din comertul modern.

Pozitionarea la raft

In 53% din magazinele traditionale vizitate, biscuitii sunt pozitionati langa ciocolata, cel mai adesea in partea dreapta (in 24% dintre cazuri). Napolitanele sunt al doilea produs care se afla in vecinatatea biscuitilor, in rafturi sau vitrine, in 30% dintre cazuri.
Raftul cu spatiu limitat din magazinele traditionale face insa ca diversitatea de categorii de produse ce se gasesc in preajma biscuitilor la raft sau in vitrine sa fie foarte mare.

Desi cu preponderenta se gasesc categorii concurente ce au aceleasi ocazii de consum – napolitane, ciocolata, snacksuri – in jurul biscuitilor la raft se mai intalnesc servetelele sau vinul. Din punctul de vedere al diversitatii ofertei prezente la raft, consumatorul care alege sa cumpere din magazinul traditional de proximitate are de ales, de regula, intre cinci sau sase marci de biscuiti dulci. In medie, la raftul magazinului traditional se gasesc trei producatori.

Biscuitii complecsi, slab reprezentati in TT

In ceea ce priveste sortimentatia din magazinele traditionale, gasim in majoritatea cazurilor biscuiti clasici – cu cacao, simpli,umpluti in interior sau tip sandwich – situatie similara si comertului modern. Biscuitii simpli sunt prezenti in 96% din magazinele traditionale, ponderea acestora scazand proportional cu adaosurile pe care le incorporeaza. Biscuitii umpluti cu crema sau cu gem au o rata de disponibilitate la raftul magazinului traditional de 69%.
Sortimentele de biscuiti sofisticati sau complecsi – acoperiti cu ciocolata, de tip jaffa sau cu cereale – au o prezenta relativ modesta in magazinele traditionale, acestea avand ca si canal de vanzare preponderent comertul modern.

 

Dintre sortimentele complexe, biscuitii acoperiti cu ciocolata au cea mai mare prezenta in comertul traditional, cu o rata de disponibilitate la raft de 30%. De asemenea, pe baza observatiilor realizate, doar in unu din cinci magazine traditionale se regasesc la raft biscuitii cu cereale sau cei de tip Jaffa (acoperiti cu jeleu de fructe). O prezenta mai slaba atat in canalul traditional cat si cel modern se remarca si la biscuitii cu bucati intregi de ciocolata. Conform studiului Daedalus Group, acest tip de produse a avut in perioada analizata (15-16 ianuarie 2011) o rata de disponibilitate de 14% in comertul traditional. De mentionat este faptul ca in cele 89 de magazine analizate s-au regasit 737 de sortimente de biscuiti.

Kraft, numarul 1 la raft

In magazinele traditionale se gasesc in medie trei sau patru producatori de biscuiti. Kraft, Ulker si Ro Star au o pozitie dominanta la raft atat in comertul traditional cat si in comertul modern. Conform datelor furnizate in urma studiului de Daedalus Group, produsele Kraft se regasesc in 9 din 10 magazine traditionale. Ulker si Ro Star se gasesc fiecare in peste 70% din cele 79 magazine traditionale vizitate in Bucuresti.

Pe langa acestia, in topul primilor 10 producatori de biscuiti prezenti in comertul traditional se mai regasesc: Romdil (25%), Supreme (18%), Tecsa (15%), Alka (10%), Galmopan (8%), Pangroup (4%) si Dobrogea (1%). In urma rezultatelor studiului, s-a putut astfel observa ca producatorul Dobrogea are o puternica reprezentare in comertul modern, in timp ce la raftul magazinului traditional este rar intalnit. La polul opus, Galmopan si Romdil sunt prezenti mai degraba in zona comertului traditional, in timp ce Alka si Supreme au o distributie axata mai degraba pe comertul modern. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content