FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Au inceput inscrierile la Produsul Anului 2012

Au inceput inscrierile la Produsul Anului 2012

S-a dat startul la inscrierile in competitia Produsul Anului 2012, care premiaza inovatiile in piata locala de FMCG pentru cel de-al patrulea an consecutiv. Potrivit Media Concept Store, reprezentantul in Romania al acestui concurs, perioada de inscriere pentru editia 2012 este cuprinsa intre 1 noiembrie 2011 si 15 aprilie 2012. Revista Magazinul Progresiv este, si la aceasta editie, partenerul media al competitiei.

Produsul Anului este cel mai amplu studiu realizat pe consumatorii romani pentru descoperirea si premierea inovatiei in industria bunurilor de larg consum. Conceptul a fost introdus in Franta in urma cu 24 de ani, este prezent in 35 de tari si se afla intr-o continua expansiune. In Romania, prima editie a acestei competitii a avut loc in 2009.

Cum se intra in competitie

Conditia obligatorie pentru a putea intra in competitie este ca produsul sa fi fost lansat in perioada noiembrie 2010 - aprilie 2012. In competitie se pot inscrie produse care au realizat o inovatie in design, functionalitate, ambalaj sau marketing. Dupa faza inscrierii, produsele sunt grupate in categorii si supuse validarii unui comitet etic, format din specialisti si lideri de opinie din aria de comunicare, retail si protectia consumatorului.

Categoriile validate intra in cea de a doua etapa, a studiului de piata. Este momentul in care se desfasoara un amplu studiu de piata, la nivel national, pe un panel de 4.000 de consumatori romani, care are ca scop identificarea gradului de interes al consumatorilor fata de noile produse. In cadrul studiului sunt masurate atractivitatea, inovatia si satisfactia consumatorilor fata de produsele inscrise. Cea de-a treia etapa este cea in care sunt anuntati castigatorii, pe baza rezultatelor obtinute in urma studiului de piata efectuat. Produsele castigatoare primesc dreptul de utilizarea a logo-ului “Produsul Anului” pe ambalaj si in toate materialele de comunicare, pe perioada urmatoarelor 12 luni din momentul anuntarii lor oficiale.

Alegerea categoriilor

Categoriile premiate depind de numarul si tipul produselor intrate in competitie, de aceea ele variaza de la an la an. Pentru premiile din 2012, companiile isi pot inscrie produsele la urmatoarele categorii:

Logo-ul in actiune

Eticheta rosie “Produsul Anului” afisata de diferitele marci, pe ambalaje, dovedeste noutatea si inovativitatea produsului recunoscuta de miile de consumatori. Ea reprezinta totodata un diferentiator fata de competitie, fiind o puternica apreciere venita din partea consumatorilor care ajuta mai departe la construirea increderii in brand. Din cercetarile desfasurate in tarile din vestul Europei, a rezultat ca eticheta “Produsul Anului” contribuie la cresterea vanzarilor cu un procent de pana la 25% in urma utilizarii logo-ului (sursa: Franta, 2008, studiu TNS). Studiul va fi efectuat de o companie de research specializata, va avea loc in luna mai 2012 iar castigatorii vor fi desemnati in luna iunie 2012. Mai multe informatii despre cometitie si inscrieri sunt disponibile la www.produsulanului.com si la adresa mihaela.paduraru@mediaconceptstore.ro

Vezi cine au fost castigatorii titlului de “Produsul Anului 2011”.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content