FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Aproape jumatate dintre romani nu au incercat berea Radler

Aproape jumatate dintre romani nu au incercat berea Radler

Radler-ul este o varianta de bere inca “neexplorata”de aproape jumatate dintre consumatorii de bere din Romania, potrivit firmei de cercetare de piata TNS CSOP. Pe de ala parte, doua treimi dintre cei care nu au consumat Radler, nu intentioneaza sa incerce acest tip de bere.

Sondajul TNS CSOP a fost realizat, in perioada iunie-iulie 2013, in randul populatiei de peste 18 ani din Romania, folosind un esantion de 906 persoane, cu o marja de eroare de ±3,26%.  Conform sondajului, dintre cei 60% consumatori de bere cu o frecventa de cel putin o data pe luna din Romania, 45% sunt consumatori obisnuiti, iar 55% sunt consumatori ocazionali, segmentare realizata in functie de frecventa de consum declarata.

Patru din zece romani consuma bere cel putin o data pe saptamana, iar 59% din populatie a declarat o frecventa de consum a berii de cel putin o data pe luna. Cei care consuma bere de cel putin 2-3 ori pe saptamana (heavy users) sunt mai degraba barbati, in timp ce femeile sunt in special light users (consumatori ocazionali), potrivit unui studiu relizat de firma de cercetare TNS CSOP.

Referitor la tipul de bere preferat de romani, berea blonda normala este de departe cel mai consumat tip de bere din Romania (peste 85%), indiferent ca vorbim despre segmentul de consumatori regular sau ocazionali. Berea bruna este consumata doar de 2,5% dintre romani, iar cea fara alcool de 3%. In schimb, berea combinata cu alte ingrediente, Radler-ul fiind cel mai popular sortiment din aceasta categorie, detine deja o pondere de 7% din preferintele romanilor. Exista si o diferenta sesizabila intre cele doua categorii de consumatori (regular si ocazionali) in cazul berii combinate cu alte ingrediente, preferata intr-o proportie ridicata de catre consumatorii ocazionali.

Comertul traditional, cel mai important canal de distributie

Locatia principala de consum este acasa, atat in cazul consumatorilor heavy, cat si in privinta celor light. Diferenta poate veni din frecventa cu care acestia consuma berea acasa. Respondentii care au declarat ca isi consuma berea acasa sunt mai degraba barbati  cu varste intre 31-45 ani, cu un venit per gospodarie de sub 1.500 de lei. Similar, persoanele care consuma berea la terasa/bar/club sunt preponderent barbati, dar de varste intre 18-45 ani.

A doua locatie in care consumul este destul de ridicat (54%) din respondenti este reprezentata de terase, locatie preferata in special de consumatorii de tip heavy users. Tot acestia prefera ca locatie de consum pub-ul sau barul intr-o proportie mai mare decat cea a consumatorilor ocazionali.

In cea mai mare proportie cumparaturile de bere se fac de la minimarket-uri sau magazine de cartier, apoi de la chioscuri si supermarketuri. Canalele difera semnificativ analizand din perspectiva mediului de rezidenta si a venitului pe gospodarie. De exemplu, supermarketurile nu reprezinta o optiune viabila pentru persoanele cu venit sub 1.500 de lei. In orasele mari si pentru persoanele cu venit pe gospodarie de peste 3.000 de lei, minimarketul si supermarketul sunt insa principalele surse de aprovizionare.

PET-ul este cel mai popular tip de ambalaj, fiind achizitionat in medie de cele mai multe ori. In medie, 3,8 din 10 achizitii sunt de bere la PET, iar 3 din 10 achizitii sunt de bere la sticla.

Radler-ul, preferat de consumatorii ocazionali

Persoanele intervievate au fost chestionate si cu privire la atitudinea pe care o adopta fata de aparitia unei marci noi sau sortiment nou de bere pe piata. Astfel, mai mult de 30% din consumatorii actuali de bere din Romania nu sunt deschisi la schimbarea brandului sau sortimentului de bere preferat.

Consumatorii regular sunt mai doritori insa fata de cei ocazionali sa incerce o marca sau un sortiment  nou imediat ce afla de aparitia acestora.

Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca au consumat Radler. Dintre cei care nu au incercat, 21% dintre sunt deschisi sa il incerce, dar 68% nu sunt interesati sa incerce acest tip de bere. Discutand despre Radler, consumatorii declarati sunt mai deschisi in a testa acest tip de bere inca de la aparitie si bazandu-se pe opiniile altor consumatori, in timp de non-consumatorii sunt conservatori, nefiind dornici sa incerce imediat sortimentul.

Ce mai mare pondere a consumatorilor de Radler se regaseste in Muntenia (35%), urmati de cei din Transilvania (30%), iar in Bucuresti se consuma 12% din berea de tip Radler din Romania.

Potrivit studiului TNS CSOP, piata de Radler din Romania poate fi primitoare, cu conditia ca acest tip de bere sa se adrese unui segment tinta bine definit, atat din punct de vedere al profilului de consum, cat si din punct de vedere al gradului de rezistenta la nou al respectivului segment.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content